lördag, november 29

Glöggkväll!!

Har aldrig varit nån glöggdrickare. Mina föräldrar gjorde inte sitt jobb riktigt med glöggtraditionerna=)
Glögg luktar illa(ur flaskan) och smakar socker blandat med rödvin..urk!!
Men visst, jag har druckit en kopp emellanåt för stämningens skull..

Men så var jag och besökte världens sötaste valp och vad fick jag inte smaka då? Blossas Vitvinsglögg med rom!!!
Åh, det var fantastiskt gott och den dricks kall. Helt i min smak så jag gick för första gången i mtt liv till systemet och la en flaska glögg i korgen. Glöggkväll it is!!!!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har aldrig hört talas om den glöggen du nämner. Jag dricker bara saftglögg men K skulle nog uppskatta den som du skriver om. Ska kika om de har den på vårt system.

~Livet i byn

Gårdsromantik sa...

Skulle sitta fint med varm glögg nu - vi har 20 minus!!!

Nu kan du vinna vackra saker i zink på min blogg - zinkhus från Walther & Co och mycket annat!
Kika in och var med du också!

Kram Maud

Helen sa...

Jag som tycker att glögg luktar å underbart! Tur att vi är olika allijop. Spännande det låter med kall glögg, har aldrig smakat det!

Tineling sa...

Å den skulle jag vilja smaka! Vitvinsglögg dricker man inte så ofta, men det är jätte gott! Min svärmor hade gjort egen förra julen som var sååå god! Kram Tina

In my house sa...

Hej hopp,,, du har nåt att hämta hos mig!

Kram j

Villa Carl Larsson sa...

Ja du ser där :) Du kan skapa din egen glöggtradition nu kanske. Kul att du hittade någon du gillade. Jag gillar glögg men det får inte bli för mycket. Det är liksom lite föör sött ibland.

Vilken söt hund. Ska ni skaffa er en hund eller?

Kikade in ditt förra inlägg också. Kanonfint! Helt i min smak :) Jättefin inredning.

Trevlig lördag. Kram Josefin

Jane sa...

Jo det är sant att man vänjer sig, och jag trivs ju vid bordet=) Nja vi tänker väl mest på at vi behöver utrymmet när det kommer gäster, fast det är ju inte ofta;)
Jag har ett rött tyg redan=) ja du jag ska ta mig i kragen och fixa den dära soffan=/ det kommer innan JUL jag lovar=)har ju några dagar på mig..

Nettan sa...

Jasså lite rom gjorde susen alltså;-) Ä faktiskt min favvo oxå! Va fint du pyntat, julgardinerna och adventsljusstaken var ju super!! Äälskar grönbergs..antar att de ä vana med såna som oss som går omkring där i evigheter!!;-) Ha en mysig kväll!!
Kram Nettan

Anonym sa...

Svar: Jag tycker verkligen att det skulle behövas en webshop. Ska framföra det till min chef ;0) Det finns i alla fall hur mycket fint som helst, jag handlar mer än jag tjänar ha-ha!!

~Livet i byn

Vero sa...

JAg gillar den med cognac.

Önskar dig en trevlig kväll!

Anonym sa...

Jag är inte nån stordrickare av glögg,fast den du smakat, lät ju intressant:)Härlig vovve!!
Vad mysigt med god dryck och massa mys en lördagskväll.
Ha en fin kväll, kram lena.

Fröken Fräken sa...

Har inte heller någonsin begripit mig på glögg. Gillar inte riktigt doften, men på något vis vill jag ändå ha lite den för att det riktigt ska kännas jul. Hur knepigt var det då?! Men annars köpte jag så smaskiga dooftljus idag på ikea att jag kanske kan nöja mig med dem istället...

Vero sa...

Du har något som tillhör dig i min blogg. =) Trevlig kväll och första advent!

Camillas dagar sa...

Den lät riktigt god! Jag älskar glögg och dricker en kopp varje kväll nu nästan. ;)
I kväll blev det provsmakning av Blossa 08 med blåbärssmak och den var riktigt god.
Kram kram!

Anonym sa...

Är ingen glöggdrickare jag heller, men förra helgen fick jag smaka lättvinsglögg (från ICA...) med smak av choklad och den var... GOD. :)
Gillar Staden i rött (har svarta i köket) och är mäkta avis på er "sjöutsikt". :)

Ingela la la sa...

Vad bra att den var god! Jag tycker att vanlig glögg är ok, har inget problem att vara lite social med en kopp i varje fall ;) Mannen kom hem med glöggen med vit rom i igår, jag trodde han hade slagit huvudet (lät inte så gott tyckte jag). Skönt att det är någon annan som smakat och tyckte om...

Ha en bra advent!

söt hund..