lördag, november 8

Sov gott!

Sovrummet har genomgått många förändringar under åren vi bott här men nu är jag ändå rätt nöjd. Visst, inte så mkt färg men det känns som att lugn och ro är vad som behövs i ett sovrum.

Skulle gärna vilja ha ett fint väggord. Funderar på att skriva ett eget men vi får se hur det blir.
Always kiss me goodnight står högt på önskelistan..


Annars fattas det lite mattor på golvet och växter i zinkhållaren. Det är de där minsta projekten som tar mest tid. Man överlever lixom utan allt det där, så man drar sig för att avsluta. Lathet är det i mitt fall.=)




Älskar fortfarande lampan från IKEA, en favorit här i sovrummet. Hurra för billiga fina lampor.

Nu ska jag handla lite och man får se om det blir nåt bakande idag. Morotskaka kanske?

11 kommentarer:

Jane sa...

japp nu blir det jakt efter snygga kottar ska ta med mig LOva som kan hjälpa mig!! Pussar och kramar

Anonym sa...

Åh vad FINT du har det i sovrummet! Blev jättebra! Kul att du fortfarande gillar lampan, den är verkligen fin!

Tack för kommentaren om köket, vi hoppas på att få det klart innan jul, så nu e det full rulle här hemma ;)

Ha en trevlig helg!
Kram Hanna

♥ Fyra årstider sa...

skulle kunna tänka mig att krypa ner i din säng en stund.
Kram Lotta

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fint! Förstår att du gillar lampan - det är riktigt snygg.

Jadu...sådana där småting kan ta evigheter. Har en del som ska fixas till i sovrummet jag med, men det är liksom svårt att komma till skott.

Ha en riktigt fin fortsatt helg!

Pysselpralinen sa...

Visst är det trevligt med billiga och snygga saker! När man gör såna fynd kan man må bra väldigt länge efteråt, ja, varje gång man tittar på sitt fynd faktiskt.

Blev det en morotskaka? Lät ju himla gott. Jag sitter och funderar lite på hur jag ska kunna baka mina pepparkakor i år. Det verkar som att varken jag eller min pojkvän kommer ha en ugn i våra respektive lägenheter. Antagligen kommer jag bli tvungen att köpa en, kanske en kombinerad ugn/mikro. Har hört att de är helt okej. För om jag inte kan baka blir jag inte glad.

Annars har det inhandlats pysselgrejer idag. Jag har egentligen köpstopp för mig själv, det har varit alldeles för mycket utgifter på sistone. :-/ Meeen...alltså ibland bara måste man köpa vissa saker...
Oops. =)
Hoppas Götet är snällt och fint i helgen, ingen blåst, bara sol!

fröken Sätterlund ✯ sa...

Vad fint och harmoniskt du har i sovrummet. Lampan är underbar! Våra sovrum påminner faktiskt lite om varandra :)
Kram Therese

Nettan sa...

Va fint sovrummet blev! Ser riktigt inbjudande ut! Å lampan ä görsnygg!!
Kram Nettan

Hannis sa...

Ser skönt och lugnt ut!
Fina tavlor ovanför sängen.

Ditt fat från Marocko är så vackert!
Kan tänka mig att det använts till mycket.

Kram hannis

Vero sa...

Jag har något till dig på min sida

Ha en fin söndag!

Fröken Fräken sa...

Jag håller med, i sovrummet vill man ha det lugnt och inte för mycket mönster och grejer. Så jag borde verkligen gå och plocka undan all ren tvätt från igår som jag bara lämpade över i sovrummet. Ert känns väldigt harmoniskt :-) Och det vore ju nästan lite tråkigt om allt var klart och det inte fanns något att göra? ;-)

Jepp, jag är helt såld på fönster, håller koll överallt, fast de har blivit lite svårare att hitta. Om man nu inte vill ha perspektivfönster från 70-talet förstås...??

Vero sa...

Morotskaka låter toppen.

Här är det dags för lunch idag. Varma mackor med kyckling och paprika blir det för min del.

Kul att du blev glad över awarden.

Ha en bra dag!