torsdag, november 27

Jul jul strålande jul...

Skönt att gardinerna sitter uppe och allt är fixat inför advent, orkar inte stå på söndag och göra allt. Då vill man njuta med kaffe och lussekatter i lugn och ro.
Julmarknad är inplanerad på söndag och kanske blir det något julklappsköp när man ändå är på stan.






Ja, så här ser det ut i matplatsdelen hos oss med julgardinerna uppe och julpyntet framme.
Är inte van vid att det är så rött och murrigt men julkänslorna infinner sig direkt!!
Har satt upp adventsstjärnan i sovrummet. Det är det enda julpyntet där inne faktiskt. Less is more.. eller?

13 kommentarer:

Anonym sa...

Va mysigt, nog är det julstämmning alltid. Gardinerna är så snygga. Håller med, det tar ett tag att vänja sig vid massor utav rött, men sen är det bara härligt. Åh jag har inte hunnit få upp mina saker ännu, får bli imorgon. Men jag har ju tjuvstartat lite.

Fröken Fräken sa...

Mmmmysigt! Jag vill också ha Stadentyget. Varför, å varför köpte jag inte det när det var med på en utförsäljning här i stan efter jul förra året? Hur tänkte jag då? Att det inte skulle bli jul igen? Att jag inte skulle vilja ha tyget? Nä, sensmoralen är: köp alltid tyget, för förlorat tyg kommer aldrig igen!

Jylpyntandet hos mig är nu åter på G, och jag räknar med att det kommer fortsätta över helgen. Sedan är det inte konstant hos mig, det sker ju lite ändringar hela december. Hm, hoppas att de har hyacinter till superbra pris på IKEA...

Camillas dagar sa...

Ni har så mysigt hemma ju! Då jag ser de där bilderna blir jag bara jättesugen på en kopp varm glögg och pepparkaka där vid matbordet. Julstämning, verkligen! =)
Ska hem och försöka pynta till det lite hemma jag också till söndagen.
Kramar!

plingan sa...

Oj så mysigt ni har det! Visst är det härligt att få plocka fram julsakerna, stämningen infinner sig på en gång. Skyltsöndag har vi nu i helgen och vi har fått massor av snö så det blir myyys.
Ha en skön helg!

Vero sa...

Tjusigt, jag väntar själv på gardiner och jag hoppas att de kommer idag. Skulle vara kul att få upp dem innan söndag faktiskt. Men med min otur så kommer de väl i nästa vecka.

Har också pyntat, men väldigt sparsamt.

Ha en go fredag!

Anonym sa...

Jätte fint :)
Ser mina favvo cult design lite överallt hos dig med...kul. Har kollat på snöbollen med nissarna på flera gången men tänkt att jag måste hålla i slantarna lite. Man kan ju inte köpa allt....men vad sugen man blir. FNISS
Låter som om du får en mysig advent med julmarknad och allt. Kram kram

jennys hus sa...

Vad mysigt du pyntat. gardinerna är såååå snygg!!
Ska också bara ha en julstjärna i sovrummet, brukar faktiskt bara pynta vardagsrummet & köket.
Trevlig helg/jenny

Jane sa...

Ni har verkligen fint hemma! köksbordet har kommit så det blir bilder snart puss hej

♥ Fyra årstider sa...

På söndag sa du? Lussekatter...ja, men då kommer jag...eller?
Kram Lotta

Pysselpralinen sa...

Vad fint! Åh vad fint!
Vilket kap du gjorde med gardinerna. De passar ju som en smäck! Och adventsljusstaken har du gjort så himla snygg. Jag har kikat in tre gånger idag bara för att kolla och njuta av din julmysiga stuga. Tjejen du är en inspirationskälla!!!

Anonym sa...

Superfint, jag blir peppad att köpa julgardiner jag med...

~Livet i byn

Villa Carl Larsson sa...

Supersnyggt! Me like :)

Anonym sa...

så juligt och stämningsfullt! jag har också pysslat lite idag, ska försöka få in det på en bild i bloggen... men långt ifrån så fint som du har gjort det!

kram!