söndag, november 2

Höstpromenad

Promenad med hunden och kameran i högsta hugg är inte alltid en bra kombination.
Särskilt inte när man har ett koppel i ena handen som alltid är sträckt=)

Eller när jag hittar ett föremål att fota och Milton hemskt gärna vill kissa lite på det innan..
Det liksom försvårar på nåt sätt..

Idag hittde jag massa fint att fota men som sagt med en jycke som inte fattar att kopplet bara har en längd, blev promenaden ett ganska kort äventyr.

Nu ska vi dricka the och mysa i soffan, underbart med söndagar!

Frosten ligger fortfarande på marken men det är inte lika kyligt som i går. Herre gud, vad kallt det var under kvällen. Det kändes som mitt i december. Brrr...

13 kommentarer:

Anonym sa...

usch vad kallt det är ja! vi var ute och gick i över en timme med vår lille vovve, och nu är jag helt slut... han har dock så mycket energi, så vi vet inte vad vi ska göra med honom för att han ska bli trött...

Anonym sa...

Härliga bilder från din höstpromenad! Låter supermysigt med te i soffan... KRAMISAR!!!

jennys hus sa...

Fina bilder trots en busig jycke:-)
Här är marken vit av snö och igår hade vi 13 minus. brr säger jag bara men det är väll lika bra att vänja sig.
Kram/jenny

Anonym sa...

Ja, det är härligt höstväder här i Göteborg nu, det satt t.o.m folk ute och fikade i Haga i dag :) Var själv ute och promenerade, dock utan söt vovve...

Nettan sa...

Vilka härliga bilder du visar, men var har ni SNÖN !?

Där jag bor är det vitt, men inte lika kul & se de skitiga fönstren ;0).

Så du har köpstopp, visst är det svårt....men ser att du fyndat fler fina koppar hos Perlan, de är så snygga...

Ja tyg har jag köpt, det ska bli nya gardiner i tvättstugan & duk till Jul, som hittat =0)

Kram Nettan

Pysselpralinen sa...

Hej!!!

Åh, vad mysigt du får det att låta. Till och med den kissnödiga och otåliga hunden vill jag gosa med. =) Jag saknar hund. Önskar ibland att jag hade ett liv som passade lite bättre ihop med husdjur. Men man kan inte få allt.

Vilka fina bilder du tar förresten!
Ja, jag blir glad av din blogg!

Pysselpralinen sa...

Och jag ska sörpla lite te. Gud, jag låter som jag känner mig - som en 70-årig gammal farmor som sitter i stilla ro på sin kammare.
Det är nog min lilla 22-åriga "room-mate" som får mig att känna mig som den lugnaste och tålmodigaste kvinnan i hela världen. Hon är den äldsta "fjortis" jag någonsin träffat.
Och det är så himla skönt att få skriva av sig! Tack! =)

Här är ingen snö heller, men halt och kallt som sjutton. Jag fattade liksom aldrig när det blev vinter.

Jane sa...

jodu syster här ligger det ett täcke av snö nu..ca 3 decimeter nu..så nu är det full fart i snön, kan du fatta va skoj...HAHAHA..där lurade jag dig allt vi har inte någon snö alls nu..haha näähä var det inte ett roligt skoj**blink**
Invigt både spis och fläkt idag å gud sååå skönt, igår gjorde jag en sallad och vilken yta jag har att arbeta på, tillochmed Lova kunnde sitta bredvid och hjälpa mig;)

Det är ju super mycket fix kvar, å taptseringen får nog dröja ett par dagar till.
puss o kram

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Här har det också blivit lite mildare. I början och mitten av förra veckan var det verkligen kallt, men nu i helgen, speciellt i lördags, var det fint.

Superfina bilder du visar. Fågelholken är ju underbar - sliten och charmig.

Ha en fin start på veckan!

Vero sa...

Fina bilder du tagit. Fastän du hade koppel och hund med dig. =)

Önskar dig en bra vecka!

Anonym sa...

Jättemysiga bilder & vilken söööt hund!

Hannis sa...

Men du,vovven är ju sööt!
Härliga promenadbilder!

Snön föll här i Fredags,trodde inte att det var sant först.
Sen slet jag fram vinterjackan(hatar att frysa)
Då började det regna..

Kram Hannis

Fröken Fräken sa...

Jo tack, jag har också ibland en hund som det inte är så lätt att gå med samtidigt som man fotar... eller ens så lätt att fota av heller. Han rycker till precis innan kameran knäpper, och ser sedan väldigt full i sjutton ut.. som om det var planerat!Hörrudu, det där lilla huset såg ut som ett charmigt renoveringsobjekt.. ;-)