fredag, november 14

Jag kunde inte låta bli..

Funderade över alla julskaker som ligger nere i förrådet. Är de fortfarande hela och vad hade vi nu igen?
Hittade rätt mkt som jag skulle kunna slänga men jag har inte hjärta att göra mig av med nåt just nu, så det får väl ligga så länge.
Tog upp tre saker..

En ljusslinga som jag la i plåthuset. Nu är det en lampa som jag kan ha tänt när jag vill. Lovely!
Cult designs trefotsljusstake. Den har jag längtat efter så nu står den och vilar på lilla byrån intill plåthuset.

Sen åkte julkulan upp. Den ska jag ha lite karameller i och det är med start i dag.=)
Ja, jag kanske är tidig men så juliga ser de faktiskt inte ut. Julkulan kanske, men den är så söt att jag vill njuta lite extra av den innan den åker ner i förrådet igen.

15 kommentarer:

Vero sa...

Tycker inte det var så farligt juligt.

Jag fick förra året en vacker ängel av min dotter som jag inte har haft mage att packa ner under hela året så hon står i tvrummet för jämnan. Ser julig ut, men det struntar jag i.

Ha en bra helg!

Anonym sa...

Juligare saker finns det ju, det är mest färgerna och tillsammans med övrigt julpynt som det du tagit upp blir juligt. Det är det som jag gillar med cults julsaker, jag har en helvit tomte som skulle kunna stå framme året om utan att folk skulle reagera.

Jag har en ljusslinga som ska upp vid ytterdörren och den ska minsann hänga hela hösten/vintern.

batgirl sa...

Jag bara ÄLSKAR det vita zinkhuset!
Och cultgrejerna är så snygga! Kan ju faktiskt nästan ha framme dom året om. Men då hade man nog tröttnat på dom...
Kramiz

♥ Fyra årstider sa...

Här smyger jag upp lite varje dag...så kul.
Kram Lotta

Vero sa...

Ja, det är inte kul att mislyckas men som man också säger: "Det som inte dödar, det härdar"

=)

Ha en toppendag!

Anonym sa...

Himla fin blogg =) Har lagt till dig i mina favoriter. Här kommer jag in igen Kram

Anonym sa...

Ljushuset är jätteläckert!

Camillas dagar sa...

O, vilken söt Cultljuslykta!!! Ett sånt där hus har jag också, men det är tyvärr rött - så det tar jag bara fram i december. Men sött är det. :)
Kram och ha en fin fredag och helg!

Fröken Fräken sa...

Nog går de sakerna för sig redan nu. Idag såg jag den första julljustaken, tänd och allt, i ett fönster. Och för sådana julsaker tycker jag att det är alldles för tidigt. Men lite vitt och guld kan man ju ha när som helst!
Och förresten, det där om att herrn där hemma hos dig tycker att det blir som ett sjukhus om det är för mycket vitt - bah!! Det blir ljust och luftigt! Inget annat!

S o F sa...

Nej det var inte så farligt Juligt. ;)

Men mysigt!

Ha det gott i Helgen!

Helen sa...

Klart de ska fram nu, ångrar bittert att jag inte köpte julkulan i fjol.

Anonym sa...

Lite pynt får man allt ta fram i november, och dina saker var ju mer vinterpynt än julpynt och sådant vill man ju ha framme nu! Det fina huset har jag suktat efter ett tag, fint med en ljusslinga i också... :) Kram

Tineling sa...

Dom där husen är så fina! Önskar jag hade ett...
Tycker man kan få tjuvstarta lite med julpyntet...för det är ju så kort tid det ska vara uppe. Speciellt ljuslyktor och sånt tycker jag man kan ta fram. Det är ju så mörkt och då vill man ha en massa ljus och mys! Kram Tina

In my house sa...

Hur kan det komma sig - hur har det skett - vad har jag hållt på med????????? Har missat ditt superfina sovrum, längre ner!!!! ÄLSKAR överkastet,,,, =) Sån IKEA lampa (om ja inte ha sagt de förrut) har jag oxå,,, 2st!!! säger som du,,, love dom..... Och kuddarna i sängen Mmmmmmmm!!! där sover ni nog som riktiga stockar tror jag =)

Fin helg till dig,,, myskram j

Anonym sa...

Du är inte ensam om att längta efter jul kan jag säga :) Har själv börjat fundera på att ta upp lite saker till helgen ;)