lördag, november 15

Vintermys i soffan

Kom på att vi har (eller rättare sagt jag har) bytt ut de svarta kuddarna mot röda nu också..
Rött har sen förra veckan fått bo här hemma och jag gillar det. Rött är mer juligt än de saker jag visade tidigare..

Ni förstår, jag vill ju inte chockera mig själv och sambon när allt julpynt ska upp, så det är ju lite lättare om man gör det lite successivt!! =)

Pläden och kuddarna är inhandlade för några månader sen, runt semestern faktiskt, hos Our- Place. Deras rea var grymt bra!
Såg att de fått in lite nyheter nu också så kika in ni med!

Herregud, det låter som jag julpyntat redan och på nåt sätt har jag väl det, men..jag skulle nog vilja kalla det vinterpynt faktiskt!!!=)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, så länge det inte är några tomtar med i bilden får det klassas som vinterpynt! ;) ...och har man så mycket fint "vinterpynt" som du verkar ha är det ju synd att bara ha det framme i december, m.a.o. - helt rätt! :)

Ann sa...

Hej!

Åh- vilken mysig blogg du har. Hittade hit via nån Livet i byn.
Där hade du skrivit en kommentar i ett inlägg om en kandelaber i plexiglas. Du sa att du hade sett den lite här och var i Gbg.

Skulle var oerhört tacksam om du kunde namnge några av dom. Är sååå sugen på en sån, men hittar inga på nätet.

Mvh

Ann

Anonym sa...

Hej!

Så fint det blev, jag tycker oxå det kan klassas som vinterpynt!

Jag har varit inne på den inredningsbutiken ett antal ggr.. men jag ännu inte beställt mina kuddar därifrån. Dom har mycket fint! =)

Ha en skön lördag!
Kram Hanna

In my house sa...

Ja men duuu, det är ju mysigt att ändra om,,, och lite stegvis är ju bra,, så får man inte allt på en gång!!! jag har länkat till dig!!! duuu vet, här tar de tid.... fniss


kram j (och ja behöver väl inte säga att jag älskar kuddarna och filten) =)

Anonym sa...

Vilken härlig röd nyans!
Ha en trevlig lördag, kram Sandra

Anonym sa...

Vad kul att du gillade min nya "look" på bloggen! Fick en del hjälp av sambon ;)

Härligt med lite julstämnig redan nu! Jag måste nog börja redan nu jag också. Som sagt; man vill ju inte chocka sambon allt för mycket! ;D

Vero sa...

Allt utan tomtar är väl vinterpynt va?

Fast nu är jag sugen på att ta ner min jullåda... Kommer knappt ihåg vad som finns i den.

Ska nog börja pynta redan till 1 advent tror jag.

Ha en bra kväll!

Fröken Fräken sa...

Jag har börjat fundera på ett vitt och rött tyg som nog ska bli kuddar i soffan så småningom. Fast nu har jag ju insett att här ska jag fara och flaxa så mycket att vips kommer det att vara första advent. Så jag får nog börja göra mer än att bara fundera!

Jepp, brukar hålla utkik efter dalahästkopior och så målar jag om dem. De riktiga vågar man ju inte ge sig på!!

Camillas dagar sa...

Jättefint! Rött behöver ju faktiskt inte betyda jul. Rött är en hemtrevlig och varm färg tycker jag. :)
I dag åkte vi till huvudstaden och shoppade en sån där lampa från IKEA till sovrummet vi också. Har velat ha en sååå länge och nu ska de utgå ur sortimentet, så då kunde jag inte låta bli. Jättenöjd blev jag också.
Ha en fin lördagskväll!

Anonym sa...

Jag tycker att rött är sjukt snyggt :), konstigt att jag älskar julen.... :)
Huga vad jag hittade mycket julklappar på Our-Place... måste skicka in en beställning, mycket billigt oxå!!!
Hur var leveranstiden därifrån? //anna

Anonym sa...

Jag skulle gänra ha filten och kuddarna i vardagsrummet. Är inte helt nöjd med de jag har nu. Så snyggt blev det hemma hos dig i alla fall.

~Livet i byn

Jane sa...

Tjosan kerstin..tjaba tjena hallå..
Japp idag for jag till tannsjön för att plocka lite kottar, det har ju kommit snö så jag fick panik att jag ej skulle finna några..puh..för mig jag hittade, har försökt att rensa dem från barr och dyl, Lova hjälpte till hon tyckte det var super skoj;) lite roar barnen som det heter;)
När jag va på väg hem igen stannade jag efter vägen för att leta vit mossa och jag hoppas du blir nöjd!
Har grundat möblerna ikväll så nu hoppas jag på ett väldans bra resultat, nä nu du ska jag göra nå annat puss och kram sis

Jane sa...

ja det vore ju såååå kul..å nog tro ja det fins snö kvar! och köket är klart i februari..å då är det nya projekt..hiihi..är du inte ute på msn nu??

♥ Fyra årstider sa...

Jag gillar dessa kuddar..har några av dem på lite olika ställen.
Kram Lotta