måndag, november 24

Det lackar mot jul!

Nu är det måndag igen och det lackar mot jul!!
I veckan blir det fortsatt inventering av alla julsaker som ligger och väntar på att få pryda hemmet, har inte hunnit med riktigt.
Såg alla kartonger i förrådet och satte nästan i halsen över oredan som råder där nere. Får nästan ha ett nyårslöfte i år. Hålla bättre ordning bland kartongerna i förrådet..=)
De mesta av allt julpynt vi äger kommer från Cult Design. Skulle nästan kunna öppna en egen liten butik här hemma om jag tröttnar, för alla gillar väl Cult?

Är fortfarande mätt sen gårdagen, bullarna sitter som en klump i magen=)
För alla er som varit imponerad av mitt "proffsiga" bullbak så ska ni veta att det var busenkelt att baka. Trodde att jag skulle vara på bristningsgränsen av galenskap när jag tog mig an sånna rackare men det var faktiskt lekande lätt!! Testa, ni kommer inte bli besvikna!!!

Tack, alla söta rara för era goa och härliga kommentarer, man blir så himla glad!!!!!!

17 kommentarer:

Nettan sa...

Å mums vad bullarna såg smaskiga ut! Ska spara receptet å prova framigenom. Nu blir det nog först å främst lussebullar någon dag! Lycka till med "rotandet" bland julsakerna!
Kram Nettan

Fru Bes Blogg sa...

men om du får några cult-saker över så är det bara att höra av sig. jag kan vårda dom åt dig hihi

kram
Fina

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Jag tror ärligt att skulle man bara hiva allt som står i förrådet skulle man nog aldrig komma på att sakna speciellt mycket av det. För visst är det väl mest "skrot" som hamnar där? Ja...förutom advents- och julpynten...de får verkligen inte försvinna!

Men jag är som du...lovar mig själv att NÅN GÅNG ska jag ta tag i det och rensa. Och få ordning. Nån gång...helst innan nästa flytt så att man inte flyttar med sig en massa skit. ;-)

Hoppas du får en bra start på veckan!

Anonym sa...

Om du öppnar en affär kommer jag och handlar av dig ;0) Cult har så mycket fint. Måste nog kika in på vår blomsteraffär på byn som säljer just Cult.

~Livet i byn

Nettan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nettan sa...

Grattis till vinsten av CULT -staken hos Lugna hörnan =0)
Kram Nettan

Jane sa...

den såg mera sliten ut den där korgen än vad jag sett på andra ställen..men men..men man kan väl kolla vad det kostar att frakta ifall att;) puss

Anonym sa...

Den är verkligen Cult! Kram Anna

Jo sa...

Vilken söt liten tomteflicka! :)

♥ Fyra årstider sa...

Vilka fina bilder du tar Malla..så enkelt och så vackert. Jag skulle behöva jobba i klädaffär..är urdålig på att köpa kläder...bara inredning och till barnen.
Kram Lotta

Villa Carl Larsson sa...

Vad du är söt :) Tack för dina goa kommentarer. Jag blir så otroligt glad.
och du?? Har du sett att det är du som vunnit ljustaken från Cult design hos Lugna hörnan. Ingen kunde ju ha passat bättre som vinnare än du. GRATTIS! Kram Josefin

DanieLinneAtlaSirius sa...

Håller med om att Cult har ruskigt mycket fina saker. Jag älskar deras fyrkantiga värmeljusstakar i olika höjder, färger och mönster. Linnea

Anonym sa...

Vilken söt tomtemor, eller vad det nu liknar ;). Kul att få börja pyssla, jag ligger efter stort..

Vem gillar inte CULT? dom har så fina saker! Hojta till om du har för mycket sånt ;).

Ha en trevlig tisdag!
KRAM!

Sus sa...

Du har fått en utmärkelse utav mig!
Kram Sus

jennys hus sa...

Har tänkt ta fram julpyntet på fredag och jag längtar:-) Om jag nu hittar igen allt för jag känner igen det där med oredan;-)
Kram/jenny

Fru Bes Blogg sa...

Ja men du är så välkommen så!! Jag sätter på glöggen så den är varm tills du kommer ;-)

/Fina

Vit Gladiolus sa...

Ja nu pyntas det allt mycket dessa dagar! Kul...Cult tomten är jättegullig!
Kramar