onsdag, november 19

Adventsljusstake och kottbestyr


Ni som hängt med kanske kommer ihåg att jag köpte denna "adventsljusstake" från SIA redan i somras..
Ja, jag var ute i god tid och så himla glad jag är över det idag!
Tänk, nu är det en kostnad jag inte behöver tänka på och så är det väldigt skönt att ha det gjort. Nu ska jag bara pyssla ihop den också..=)

Stod och funderade på vad jag skulle fylla den med och har nu bestämt att det blir kottar, bland annat.

Eftersom jag nu bor ganska centralt i Göteborg är det svårt att få tag på kottar.=) Såg att de sålde kottar hos Panduro, men vilket skämt. Köpa kottar, nä det kan man bara inte göra!
Fick en snilleblixt härom veckan och ringde hem till lillasyster och bad henne skicka lite kottar och mossa med posten!!!
Här ligger de nu och torkar lite inför kommande adventsbestyr!!
Det kommer att bli toppen!!!

11 kommentarer:

Jane sa...

åå mina kottvänner:)
ja nu har du ju full koll på barnen, ser de växa å så=)
jag därimot får inte en skymt utav dig å de dina;(
det kommer bli fin fint med kottarna med.. puss å kram

A home far away sa...

Vilken underbar ljusstake, SIA har så mycket fint!
Och tack för tipset om kottar, jag är ju på besök hemma nu och ska allt plocka med mig kottar o mossa hem till Singapore:-

Kram Gunilla

A home far away sa...

Hej igen...
Såg att du hittat tvättmedelsburkarna, får man fråga vart?
Jag ligger lite efter i shoppingen allting är så utspritt i Stockholms området...
Kram igen

Anonym sa...

Blir nog jättefint med kottarna i hop med zinket. Ser fram emot bilder sen...

Anonym sa...

Den är ju så läcker den andventsstaken. Kommer att bli så snyggt sedan när du får fixa till den.

~Livet i byn

Anonym sa...

Har också insett att det är svårt att hitta dekorativa kottar i stan, men du löste ju problemet galant! Ska vända mig till min svärmor i smålandsskogarna nästa gång det blir aktuellt, tack för tipset! ;)

Anonym sa...

Jag tänka mig att det kommer att bli riktigt fint! Kram Sandra

In my house sa...

Det tror jag oxå,,, att de kommer bli kott toppen....
- Mina säng kuddar, har jag sytt av kökshanddukar,,,, billigt och underbara!!!!!

Vilken liten glimt av dig då,,,, allderles för liten, släng fram ett kort i inlägget,,, hehe!!! fniss.... Kram och natti natti

Vero sa...

En sensommar var vi ute och plockade massor av kottar. Jag hade ingen aning om vad vi skulle göra med dem och de låg sedan kvar i sin påse tills jag kastade dem =)

Vi har massor av lärkträd här i Östhammar och de kottarna är ju helt ljuvliga. Jag plockade in en stor kvist, satte i en vas och hade som julgran en jul. Kottarna är ju så söta. Och eftersom sonen är allergisk mot julgran var denna kvist ett fint alternativ, dock ingen belysning.

Önskar dig en fin dag!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Nä du...att köpa kottar känns verkligen fel. Det håller jag med om! Och så bra att du fick tillsänt på posten...jag plockade ihop mina på en promenad. Perfekt!

Anonym sa...

köpa kottar kan man då verkligen inte göra! bor du så långt från en skog? vi har massvis med kottar här... blir nog superläckert ihop med zink-ljusstaken. jag måste också klura ut vad jag ska ha. har en helg vanlig vit sen förra året, men är sugen på något nytt!

kram!