torsdag, november 20

Vit spray..

Köpte vit spray idag..

Tyckte att vår brödkorg gjort sitt men istället för att börja leta ny piffar jag upp den med vit färg!!!
Köpte en brödduk förra månaden, visste väl att den skulle komma till användning förr eller senare=)



Sen har jag fixat en julbricka.
Kottarna jag fick av lillasyster har blivit vitsprayade och mitt hemmagjorda tyghjärta hänger fint på ljusstaken.
Nu är jag snart redo för jul...

Jag smyger in mer och mer julpynt..hehe, det är ju faktiskt snart första advent=)

22 kommentarer:

Anonym sa...

Det där var ju jätte fint:)
Vilket tips jag fick här inne hos dig:)
Ha en fin kväll, kram lena.

Anonym sa...

Så mysigt det blev och verkligen julfint.

~Livet i byn

Vero sa...

Vad härligt fint!
Visst är det mysigt att "smyga" fram advent så där. Jag ska också hem och fixa sånt idag.

Anonym sa...

Åh, mys! Jag måste ta ner jullådorna från förrådet i helgen och "inventera" ;) Det retas verkligen i jultarmen nu!

Villa Carl Larsson sa...

Vad du är fiffig :) Det blev ju jättefint. Att spraya eller måla det man blivit less på eller som man vill piffa till är ju hur smart som helst. Då behöver man inte köpa nytt och det blir ju som en helt ny grej.
Vad är det för spray du använder?
Kottarna blev ju lite snöiga när du sprayat dem.. så fint *L* Perfekt med lillsyrran som fixade kottar åt dig.
Kram

Fru Bes Blogg sa...

Så mysigt!! Jag kommer nog ta fram adventsstjärnorna i helgen och börja pynta!! Vad roligt att du uppdaterar din blogg ofta! Det ger mig massor av nya ideér! Tackar för det!

Mvh¨
Fina

Cel'Dara sa...

Vad mysigt det blev. :-)

Anonym sa...

Vilken fin julbricka du har satt ihop!
Kram Sandra

Anonym sa...

Jag går fram hejvilt med en svart sprejburk just för tillfället - men har inga bilder på projekten än....

Fru Bes Blogg sa...

Jag hoppas de är ok att jag länkar till din blogg?!

MVH

Fina

Cel'Dara sa...

Sv: Hehe.. jodå, allt går om man bara vill och ger sig f-n på det! ;-P

Anonym sa...

Åh, ge mig lite sprayfärg, jag vill också gå loss här hemma! :) Har en liknande brödkorg som jag helst ville slänga, men nu kan jag ju "pimpa" den i vitt istället, tack för tipset :)

Från koja till slott sa...

Hej! Vad kul att du hittat till mig! Blir lika glad för var person som skriver! Vilken fin blogg du har, här fick jag massor med tips!
Ha det bra!
Kram Pernilla

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Sprayfärg är verkligen bra att ha hemma. Man vet liksom aldrig när man kommer på att man vill förbättra/förändra något.

Brödkorgen blev jättefin och vilken rolig idé med kottarna! Snyggt blev det.

Ha det så fint - imorgon är et härliga fredag!!

Camillas nya hem sa...

Hurra för sprayfärg! :) Tack för fina inspirationsbilder...

Fröken Fräken sa...

Tack för tipset om det vaxade pappret - och det generösa erbjudandet om att posta lite papper åt mitt håll! Ska kolla vad blomaffärerna här tillhandahåller! Hoppas det finns här!!
Jodå, här har det ätits! Men inte pysslats, så gissa om man ska göra det i helgen. Har tänkt sy liiiite juliga kuddar. Och kanske börja med julkorten, väntar på rätta julkänslan så att man är superinspirerad!! Tror att jag måste göra något av mina kottar också, håller med inte kan man ju KÖPA kottar! Mina hittades på förra jobbet, där hade vi en tall som fick jättestora kottar, perrans att dekorera med!

Snitsigt sprayat - det var inte joxigt att få färgen att bara fastna på det du ville och inte även på andra grejer?!

Anonym sa...

Åh vad komiskt..har precis varit och köpt mer sprayfärg i dag. Tanken är att jag med skulle spraya bla vår brödkorg.nu ser jag att det var en bra tanke. det blev jättesnyggt. kram kram

Sus sa...

Snyggt syrran! Du är verkligen så duktig, du måste börja jobba med inredning fattar du väl!

Ja nu du ska du får höra en hemlis! I dag fick jag ett telesamtal från alingsås ang en butikschefstjänst i Ö-vik, så nu ska jag på en anställningsintervju på måndag! Kul va?

Kram Sus

Nettan sa...

Så snyggt, ska ta & apa efter dig =0) !
Kram Nettan

Anonym sa...

Brödkorgen blev jättefin! Som ny ju! Jag har också sprayat en del på sista tiden och tycker det är superkul att gå på jakt efter fler "offer" att spraya :-)

Kram Anna

Anonym sa...

Vad fint det blev! Kottarna blev supermysiga:) Kanske borde åka till IKEA? Enligt deras hemsida är dubbeltäckena 240x220 cm... Udda storlek.

Helen sa...

En julbricka kanske man skulle göra!
Brödkorgen fick sig en bra make over!