söndag, november 16

klubbad..

Är helt klubbad idag, nästan som om jag druckit ett glas för mkt. Konstigt eftersom jag var spiknykter under gårdagskvällen.

Orkar inte städa som jag tänkt, blir film i soffan istället. Inte för att jag hemskt gärna vill städa men med en hund i familjen, som kommit på att byta päls inför vintern, betyder det att man vadar i hundhår här hemma om man inte håller efter=)

Jag tänder istället massor med ljus trots att det är sol på utsidan, men vad gör väl det. Mys är alltid rätt morgon som kväll!



16 kommentarer:

Vero sa...

Helt rätt. Mys är alltid rätt.

Ha en toppendag, nu ska jag iväg och kolla innebandy.

♥ Fyra årstider sa...

Å vad jag gillar dina bilder...och blomkrukan är underbar.
Kram Lotta

Fröken Fräken sa...

Vänta nu här, stoppa pressarna osv! Pappret runt blomman, är det sådant där vaxat papper?? VAR har du hittat det? Som jag har letat!!

Jomen, har man inte rätta inspirationen eller orken är det ingen idé att sätta igång med projekt för då kan man ge sig på att symaskinen börjar krångla, man klistrar ihop fel delar, man mäter för kort eller att det allmänt inte blir alls som man har tänkt sig. Så ligg du på soffan! Här har jag blivit hindrad från pysslet av städande, men nu ska jag försöka sätta igång!!

Helen sa...

Du gör alldeles rätt i att ligga i soffan och titta på film, vad spelar det för roll att solen skiner, mys på du!

Camillas dagar sa...

Det låter som en skön dag! Här är det också soft och lugnt. Har precis ätit lite god whiskeykyckling. Muuums!
Hoppas dagen blir fortsatt bra och ladda massor av energi nu inför en ny vecka i morgon.
Kram!

Anonym sa...

Hoppas du fått vila under dagen så att orken kommer åter...

~Livet i byn

Anonym sa...

Oh vilka mysiga bilder! Och va mysigt det blev i soffan med de röda kuddarna & pläden!

Anonym sa...

kanske en förkylning på gång? vilka fina bilder!

kram!

jennys hus sa...

helt rätt, ljus året runt ska det va:-)

Låter som att du haft en skön söndag. Som här ungefär:-)
Kram/jenny

Anonym sa...

Det är den nyktra baksmällan...att ha varit uppe lite längre än vanligt. Har varit med om det flera gånger... :) Kram Anna

Pysselpralinen sa...

Jaha, då var ännu en helg över. Och vart tog den vägen? Känns som att jag inte gjort ett skvatt! Jag vill ha mer helg!
Idag var jag tvungen att städa. Det var nämligen min städvecka den här veckan och då kan man inte bara strunta i det för då blir hyresvärden sur. Jag är så trött henne. Men, om två veckor är jag "out of here"! Tjubbedubbedoo!

Jag tror att man antingen är en samlare eller inte. Jag är definitivt en samlare och har väldigt lätt för att förälska mig i något som jag bara vill ha mer av, som nästan blir till ett samlande. Det har hänt med tex pocketböcker, den tecknade Elvis-serien, brevpapper, vykort, presentpapper (ja, det vet väl alla) =), muffinsformar och pepparkaksformar.
Jag tror att det kan vara ganska befriande att inte vara en samlare. Mindre prylar som bara ligger och samlar damm.

Jag blev alldeles väldigt nyfiken och glad över din lilla överraskning som du skrev om. Gud va spännande! Jag har bara inte riktigt hunnit med mitt liv den här veckan och varit väldigt trött på kvällarna, därför har jag inte heller orkat skriva ett trevligt mail till dig. Jag gissar att du vet hur det där är, eller var det bara jag som blev galet trött på folk ibland när jag jobbade i butik? Kontakten med människor kan vara så tröttsam ibland.

Hoppas du får en skön måndag!

Anonym sa...

Att mysa är helt rätt när det är så trist och mörkt ute nu, inte har man lust till att städa då? ;)

Tack snälla för din rara kommentar om köket! Jag blev sååå glad! Det värmde i hjärtat hehe.

Hoppas att du får en skön kväll.
Kram Hanna

Anonym sa...

ah glömde säga, vilket gulligt hus! ett sånt skulle jag oxå vilja ha... får man fråga vart du köpt det? ;)

Kram Kram Hanna

MITT VITA HUS sa...

det där huset är bara så fint, ska packa up mitt ur lådan snart:)
Kram M

Fru Bes Blogg sa...

hamnade här av en slump! Superfint hem, äntligen en blogg i min smak. jag hittar mest chabby shic bloggar, de är också fina men inte min stil! Ha de gott!

Villa Carl Larsson sa...

Ja visst är det mysigt med ljus. I love it! Och speciellt om det är grått och trist ute. Då behöver man ännu mer ljus inne :)
Ha det fint!