söndag, november 9

Strut på Lut..

Blev så inspirerad när jag kikade runt på alla pysselbloggar att det var dax för lite julpyssel.
En julgransstrut blev det och jag är nöjd över resultatet.

Här kan ni se hur man gör enkla strutar om ni är sugna!

Gick sen ut i spöregnet i jakt på granris. Tror ni det finns några granar i Göteborg? Nja, inte där jag bor iallafall...
Det blev nån slags enbuske eller nåt men fint blev det ändå.

Ska köpa lite mer tråd sen är det dax för nya projekt i pysselvärlden. Ska försöka mig på det här med att virka faktiskt.
Hmm, hur var det man gjorde nu igen? Nån som har lite tips?

20 kommentarer:

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Supersöt strut! Är också sugen på att göra sådana...

När det gäller virkning - denna sidan hjälpte mig att fräscha upp mina kunskaper:
http://www.garnstudio.com/lang/se/skole/hekle_index.php

Ha en fin måndag!

S o F sa...

Oj, så himla söt den blev, superlyckad! Väldigt snyggt med de där vita stygnen (langett?) runt hjärtat.

Och det där barrliknande ser väl ut som nån slags tuija...

Ha det gott!

In my house sa...

Hej hopp... Tycker du gjorde rätt i att vara hemma,,, annars blir man bara sämre.... Vilka fina koppar du visar här under,,, med stjänorna!!! i like!!!!
- - Visst blev de lite kul med lös-fransar,,, kul att piffa till sig lite extra ibland!!!! Lgh, funkar la utmärkt,,, lite dyrare med hus i storstäder oxå juh!
- Nää, nu ringde äggklockan,,, baket har jäst klart nu =) =)

Kram j (krya på dig)

Tineling sa...

Å vilken fin strut! Jätte sött med hjärtat på! Är det i filt? Kram Tina

Anonym sa...

Vilken jättesöt strut! Duktiga du!
Kram Anna

In my house sa...

Jag sätter på kaffet nu så det är bara att komma =) så att du får se att dom inte är torra och kanske blir omvänd i tycke och smak,,, hehe! Jag har grädde eller kesella i, då blir dom saftiga och goa!!!

- Snart är kaffet klart,,, är du påväg??? *fniss*

Kram

Anonym sa...

Nu är jag tillbaks :) Vilken söt liten strut. Kram

MITT VITA HUS sa...

Åh vad fin.. nu längtar jag verkligen till våran tjej/pysselkväll:)
Kram M

Helen sa...

Snygg, är också sugen på att sy en strut, har bara provat på att göra dem i papper tidigare. Måste köpa lite fint tyg först.

Fröken Fräken sa...

Ja, jag har varit ute och fyndat en del grejer, men det känns inte som om jag har pysslat eller sytt så mycket den senaste tiden. Det känns ju inte bra! Här måste pysslas! Finfin strut, påminner mig om att jag måste hitta något bra ställe att hänga upp min zinkstrut!

..och säl! Vilken underhållning! Fast det känns ju som om den har hamnat lite fel och det är ju lite tråkigt. Hoppas att den hittar ut igen!

Kan du tänka dig, snart ska jag till Göteborg igen! Denna gång vill jag hinna till flera ställen innan de har stängt!!

Ellinor S sa...

Vad fin! Vilken kreationskraft du verkar besitta... Hos mig tänks det det bara. Det är sällan som jag faktiskt genomför något. Får fortsätta att flitigt besöka din blogg och hämta inspiration, för det ger du!

Anonym sa...

jag är också lite pysselsugen! får köpa hem lite att pyssla med nu till adventshelgerna! kramar!

Jane sa...

Hej socker söta du..jag har inhandlat ett vadderat kuvert idag men, jag har inte kollat efter några kottar;) men håll ut det kommer puss o kram

♥ Fyra årstider sa...

Du har blivit en stjärna på att sy.
Kram Lotta

Pysselpralinen sa...

Det var ett hejdlöst pysslande på den här damen! Och snygga grejer gör du också! Jag blir väldigt julpysselsugen när jag ser dina kreationer.
Virka kan jag inte. Eller, ja en grytlapp kan jag nog slänga ihop, men liksom det där andra kluriga, läsa mönster och sånt. Nä, det står fortfarande också på min lista över "things to do". Men jag kan inte ha för mycket på gång på den listan för då blir jag hyperstressad.

Just nu sitter jag och funderar på om jag inte ska ta mig i kragen och gå och lägga mig. Kanske...

Beas sa...

Verkligt söt strut! Jag har också haft funderingar på att sy fast ett hjärta eller liknande. Rutiga röda tyger är det vackraste till jul tycker jag. (Nu har jag nääästan slut tyvärr)

Roligt att kunna inspirera!

Virkning är toppenroligt! Börja bara...så ser du hur lätt det är...ingenting är "svårare" än något annat kan jag tycka.

Anonym sa...

Vilken jättefin strut. Du är pysslig du :0)

~Livet i byn

Anonym sa...

Nu blev jag sugen på att julpyssla! Så fin din strut blev!
Nu finns tävlingen på min blogg. Ha det bra!

Lisas inredningsblogg sa...

Så bedårande strut! Kommer bli superfint till jul hemma hos er! KRAM

Vero sa...

Vilka söta strutar. Önskar jag hade tålamod att sitta ner.

Önskar dig en bra dag!