onsdag, november 5

Favorit

Jag är ju rätt duktig på att slösa pengar som kanske många av er märkt.=) Vissa eller rättare sagt många av sakerna som kommer innanför trösklarna är egentligen inte sådär välkommet som det borde vara.
Ni vet sådär nöjd man kan vara med ett köp och varje gång man kastar en blick på den så blir man glad. Känns det igen?
Jag har många saker som jag verkligen gillar här hemma och idag visar jag två favoriter!

Nr 1 är brädan jag köpte för ett tag sen där det står hjärterum. Den är lagom skavd, ruffig och hemmagjord. Det gillar jag. Att det sen står hjärterum på brädan det säger nåt alldeles särskilt.


Nr 2 är fatet jag köpte för en billig penning i Marocko för 2 år sen. Den har fått agera både fruktfat, snyggfat och nu väggfat.
Den är perfekt dekoration på vår vägg och så fantastiskt snygg!!



Har ni några favoritsaker hemma? Klart ni har, visa dem jag är nyfiken!

Ps. Tack syster Sus i Dus för att jag är veckans blogg hos dig, jag blev jätteglad!!!!

8 kommentarer:

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Snyggt fat! Påminner lite om ett fönster med sina "blyinfattningar". Riktigt snyggt på väggen.

Ha en fin helg!

Fröken Fräken sa...

Tsss! Du slösar inte, du investerar i nöjessektorn! ;-) Fina favoriter!!
Jag har en ruff bräda på gång hemma, modell större, som jag tänkte skulle få till att likna en gammal hotellskylt eller affärsskylt. Men vet inte riktigt hur, måste hitta något konkret att inspireras av..

jennys hus sa...

Måste joina dig i "slösa pengarklubben" ;-)
Känner även igen den där känslan man får när man gjort en riktigt bra köp som man så gärna velat ha.
Trevlig helg/jenny

♥ Fyra årstider sa...

Ville bara titta in och önska dig en skön helg ♥ din hjärterum skylt är underbar
Kram Lotta

Anonym sa...

Brädan tycker jag är riktigt fin! Trevlig helg!

Anonym sa...

MIn favoritsak är nog tavellisthyllan från Ylva Skarp som det står "Lycklig" på. Jag älskar den...

~Livet i byn

Cel'Dara sa...

Vilka mysiga favoriter, särskilt fruktfatet. :-)
Jag funderade på att också fotografera mina favoritsaker.. men nu har jag funderat i flera timmar och jag kommer på så mycket så jag vet inte riktigt vad jag ska välja nu! Haha!

kockajäveln sa...

Sicken fin blogg du har:)Allt bra me dej en sådan här dyster fredag?