fredag, september 12

Vad trodde jag?

Sprang på stan som en dåre idag. Skulle hitta finfina presenten till A som gör sin sista dag på jobbet i morgon.
Hittade inte bara saker till A utan även lite till mig själv. SÅKLART, vad trodde jag? Att jag på fullt allvar kunde strosa på stan en hel dag utan att det slank ner nåt i påsen till vårt eget hem?
Knappast, det skulle vara något unikt i mitt fall om det blivit så!

Hämtade även hem ett paket från Ellos i dag..
Lampan ska vara i sovrumsfönstret och så blev det en superfin lykta i vitt.
Till min besvikelse (betalade extra för snabb leverans) var båda prylarna sönder..

Glaset var helt krossat i lyktan och lampans stänger var av. Det blir en retur på Måndag och en ny beställning har redan gjorts. Hoppas de är hela nästa gång!!!






Haga Hem har fortfarnade en del rea kvar, så en zinkförvaring till väggen fick det bli. Ska ha blommor i den, kan bli fint!
Slank in (efter en Delicatoboll och en stor kaffe) på Magasin 11. Rea på Cult Design och More Of Scandinavia. det blev bland annat en liten skål. Det kan man lixom aldrig få föör många av..
Sen, ja vad gjorde jag sen..
Jo, mer kaffe på Brogyllens Café sen ännu fler affärer.








Ängeln vann jag för 10:- på Tradera förra veckan..ett litet fynd som får sitta på hallväggen och vaka, söt som gröt!

14 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Oj vilken hel massa härliga shoppingfynd men så trist med beställningen från Ellos!

Ha en skön helg
Kram Annica

Skatan sa...

Hej!

Ja du, så där är det! När man inte är på jakt efter någonting - ja då är det till sig själv man fyndar. När det omvända inträffar finner man ingenting...

Önskar en skön helg.

/Anna

Pysselpralinen sa...

Jamen va typsikt med beställningen då! Osis.

Idag höll jag mig hemma, förkyld och tråkig så ingen shopping. Duktig flicka!
Men jag är redan lite sugen på att ta en sväng på stan imorrn.
Jag håller med dig om besticken, funderade en lång stund inne på Balders hage om jag skulle köpa ett par prickiga (stora) skedar också men bestämde mig tillslut för att det nog kommer bli lite för "stökigt". Man kan lätt bli svepas med och förköpa sig när det är prickiga prylar i närheten. Tycker jag. =)

Fina fynd tycker jag du gjort. Men synd om stackars A som bara får presentpapper och ingen present imorrn (kanske inte ändå?) ;-)

Trevlig helg!

Anonym sa...

svar: tack så mycket!

det var en snygg lampa, synd att den var sönder :/

man kan bara inte gå på stan utan att köpa något till hemmet. det går bara inte :S

kram!

Anonym sa...

Tack för dina jätte gulliga ord!!! Gud.. vad gullig du är! Tack!!!
Vad fin... men gud så tråkigt att den var sönder!!!
Hoppas att du har en jätte mysig fredag!
Kramar i massor

Sus sa...

JA visst tar vi med kaffe, kan ju inte vara utan riktigt kaffe i två veckor! Kaviaren är för barnen!

Jag hoppas att vi ses på söndagen den 28/9

Kram Sus

Anonym sa...

Vad mycket fint du hittat! Jag vet hur svårt det är att gå på stan utan att låta något slinka ner i påsen... Det där med blommor i zinkförvaringen tycker jag låter spännande. Du får gärna visa bild sen!

Lampan från ellos är jättefin! Jag hoppas nästa är hel.

Ha en bra lördag! KRAM

Anonym sa...

Den lampan har jag x 2, den är så himla fina och mina var hela när de kom fram. Tack och lov!!

REA på More och Cult låter för bra för att vara sant. Lyllos dig!

~Livet i byn

♥ Fyra årstider sa...

Det är tur att jag inte bor i Göteborg ser jag, 4 mil till bästa stad. Fina saker.
Kram Lotta

jennys hus sa...

jag kan inte heller gå på stan utan att köpa något:-) blir alltid något som fäljer med hem.

Finfina fynd du gjort.lampan var också jättefin men tråkigt att den var sönder.
Kram/jenny

Anonym sa...

Trist att det var sönder:( Men vilka bra fynd du gjort! Trevlig helg!

Lisas inredningsblogg sa...

Så mkt fint du hittat! Såå trist att sakerna var sönder! Be om kompensation :D
Du, jag har en färsk utmaning till dig! Ha en trevlig lörda! KRAM

Ulli sa...

Vilken besvikelse att varorna från Ellos gått sönder. Nu får vi hoppas att de snabbt skickar nya HELA.

http://www.mallaco.blogspot.com/ilka fina fynd! Visst är det så att det lätt slinker ner lite till hemmet även om inte så var meningen från början.

Jag har en utmaning till dig i min blogg.
Kram Ulli

Anonym sa...

Åh så störigt med lampan. Jag jobbar på ett postkontor och det är så fruktansvärt pinsamt då kunderna hämtar ut paket som gått sönder, ibland kan de som packar paketen på postterminalerna vara jätte slarviga.

Vilken söt liten ängel, jag hade en nästan likadan i mitt flickrum hemma (hmm undrar var den tagit vägen).