söndag, september 14

UTMANING I HÖSTMÖRKRET

Jag är verkligen en riktig höstmänniska!!
Stora koftor och stickade halsdukar är helt klart mina favoriter under promenaden. Rosig om kinderna med en kopp rykande te ihopkurad i soffan med tända ljus, ljuvligt!

Fyndade en riktigt stormönstrad kofta på secondhand häromdagen, den har snabbt blivit en favorit i garderoben.
Man borde kanske lära sig sticka? Har väl nån gammal stickningskunskap långt bak i huvudet, det är väl dax att skaka fram den kanske?

Är utmanad av Lisas Inredningsblogg.(Mina Lyktfavoriter)

Mina favoritlyktor är utan tvekan de vita plåthusen jag införskaffade för några månader sen. De är fantastiskt söta!!
Vilka är era favoritlyktor i höstmörkret?

Jag utmanar alla som har lust att visa sina lyktfavoriter!!









7 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Här är en till som älskar koftor och tjocka halsdukar.. kul att du hittade en fin en på second hand..
Och så vackra lyktor oxå!!
Ha det gott'
kram a-C

Pysselpralinen sa...

Åh vad "höstigt" du skriver. Myyysigt! Jag gillar verkligen också hösten. Myset, kura ihop sig, dricka varm choklad på Ethéls efter en promenad i Slottsskogen (du har väl varit på Ethéls cafe? annars är det ett riktigt hett tips från mig)
När det inte regnar då förstås!
Haha, ja man blir ju liksom lite tålig i den här delen av landet. Väderbiten heter det väl. Läderaktig hud och bistra drag pga av allt kisande i motvind. Men det är snyggt! Det är karaktär!

Den där lyktan är så snygg! Varifrån är den?
Min favoritlykta är en jullykta som inte är framme just nu. Så jag får väl haka på din utmaning till jul istället. =)

Och solen försvann ju, under tiden jag rände runt i Nordstan för att handla ett par grejer. Hittade en sjal på Kappahl till min nya jacka från HM som jag äntligen hittade efter mycket letande igår.

Visst är det lite lustigt att man till vissa plagg måste hitta ett, eller flera, plagg till, som man kan matcha med. Eller kanske är det bara jag som har så spretig stil..?
Jahapp, shoppingämnet kom upp igen ja.=)
Hoppas du har en skön söndag.

Anonym sa...

Jag älskar också stora koftor.. stövlar och klänningar.. :-)
Hoppas att du har en mysig kväll!
Kramis

Lisas inredningsblogg sa...

Mysigt med höst ja, :D Så fin favorit du har!! KRAM

Fröken Fräken sa...

Ja, det är mysigt med koftor, särskilt på andra.. själv är man ju som en kamin, så de brukar inte funka! Men choklad och öppen spis låter härligt. Jag ska också försöka leta upp mina favoritljusstakar, men det varierar ganska mycket...

Tack för fina ord! Jo, jag har mängder med fina, roliga, dråpliga minnen av min mamma och jag hoppas att jag en gång kan tänka på dem utan att börja gråta samtidigt... Just september känns extre jobbig, men jag försöker att minnas att hon levde, och inte hur hon dog, för det mesta...

In my house sa...

Nämen duuu va snäll du är!!! Blev sååå glad över din kommentar!!
- Din är ju dunder härlig den mä,, men ska kolla lite mer nu, tänkte jag!

Tack igen och välkommen tillbaka! Kram josse

Anonym sa...

Jag håller med dig, stora stickade sköna koftor och tröjor är verkligen underbara!