måndag, september 15

Chiliväxt




Hittade en chiliväxt på Coop när jag handlade. Härliga höstfärger med rött och grönt, man behöver fräscha upp växterna här hemma emellanåt.
Nu fick den stå i Cultkrukan på vår sideboard, den gör sig fin där!
Har fortfarande inte inte kommit mig för att hitta växter till de tomma krukorna jag har på fondväggen hemma. Hmm..har nästan tröttnat på krukorna.=)

Är sliten idag, med huvudvärk och ryggont.
Borde gå till en kiropraktor och räta ut mig själv, helt stel och sned i kroppen har jag blivit!
Borde gå till optikern för att fixa glasögon, ser som en kratta numer.
Hade ett par fina glasögon men hunden åt upp dem för nåt år sen, snacka om att jag är lat eftersom jag fortfarande inte gått dit för ett par nya!!!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken vacker växt! Går chilin att äta? Kram Sandra

Anonym sa...

Åh, jag vill också ha en peppar i köket! Sambon tycker att det är lite onödigt med en massa nytt lull-lull hela tiden ;)
Tråkigt med vantarna. Jag kommer VERKLIGEN sakna min mössa :(

Stina sa...

Jättefina bilder. Ta hand om dig nu vännen.:-) Kram Stina

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härligt med lite nytt i blomkrukorna! Det skulle nog jag oxå behöva för växterna i sonens rum ser för bedrövliga ut!!!

Kram Annica

Anonym sa...

Jättefin växt, chilifrukter är dekorativ att bara ha i skål elelr på bänken.

~Livet i byn

Anonym sa...

baby...du vet att du får nummret till min kiroprator när som..pusspuss

Anonym sa...

så fint det blev i cult krukan! kan man använda chilin?

kram!

♥ Fyra årstider sa...

Å, vad snyggt med den växten till den krukan.
Kram Lotta

Lisas inredningsblogg sa...

Så fint det blev i cultkrukan nu, men jag är mest nyfiken på vad som finns i hemliga lådan.. ;D
*svar* Jo du jag har samma dilemma en symaskin och dåååå hade jag kunnat sy massor, men benny tror inte att jag kommer göra det så jag får ingen. Tänkte önska mig en i julklapp av mina föräldrar. haha :D

Pysselpralinen sa...

Uppätna glasögon alltså. På något sätt undrar man vem det var värst för - hunden eller dig? ;-)
Brillor är ju inte det billigaste så det är ju inte helt okej att jycken knager i sig dem.

Ska själv till optikern i veckan. Det blir nog dyrt å trevligt.

Fint det blev med chilin! Och höstmysigt. Perfekta färger. Och vad nyfiken man blev på den "hemliga" lådan som står bredvid också...hmm...

Det är jobbigt att ha ont. Jag har precis lyckats få lite bukt med min musarm/skrivbordsskuldra men det är inte lätt när det väl satt sig. Träning och stavgång sa min sjukgymnast!

In my house sa...

Jaaa, nu får du bums springa till kappahl,,, koftan kostar bara 199kr, de tycker ja ä ett bra pris =)

Natti natti och en kram

Sussi sa...

Haha...Jag känner faktist igen det där med glasögonen. Samma har hänt mig. Jag kom hem från optikern, la mina sprillans nya brillor på bänken och efter ett tag så börjar jag och fundera på vad hunden pyssla med i hallen.
-Jodå, där låg dom..REPIGA!( men fortfarande hela).
Tack för ditt inlägg om min sovrumsgardin. Den har jag sytt själv och den är verkligen busenkel att sy. Hoppas du kännder dig bättre i ryggen imorgon!
/sussi

Anonym sa...

Hej svejs, vilken inspirerande härlig blogg du har. Det blir och vattna sig i munnen när man ser chiliplantan...och du, jag är oxå nyfiken på vad som finns i hemliga lådan...