måndag, september 8

Blått är flott??

Blått är inget av en favoritfärg. Detta kan bero på att hela mitt barnrum var inrett i blått på åttitalet..
Skulle aldrig falla mig in att ta in en blå sak i mitt hem eller köpa ett blått plagg. Löjlig, ja kanske men ibland blir man mättad och det går bara inte med blått.
Hittade en pall i vårt förråd i blått, hur har den hamnat där och hur blev den blå??
Nu ska den iallafall slipas och bli vit, underbara färg!
Tänkte testa sprayfärg, vad tror ni kan det funka på den här pallen? Är dåligt bevandrad när det gäller sprayfärg..hjälp mig!


7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan väl hålla med dig lite om just blått...jag är inte heller så stort fan av det...

Hm..det här med sprayfärg är jag oxå ganska ursel på...jag försäkte att spraymåla några korgar, och det gick väl sådär... jag skulle nog ta och måla den med pensel om inte din man är duktig på att spraymåla ;).

Jag hittade oxå en gammal pall, en mjölkpalls om dom hade förr i tiden..den är visserligen röd.. men jag vet inte än om jag ska måla den till vitt eller svart...låts att tänka på ett tag :).

Ha det så gott!
KRAM Hanna

Anonym sa...

Ja se där vad olika alla kan vara - jag o andra sidan älskar blått i alla varianter. Tänk vilken tur att alla är just olika!

Proforma sa...

Jag tar inte heller in blått i mitt hem. Enda stället jag har blått på är markiser och dynor i utemöbler. Där är det helt ok!

jennys hus sa...

Är inte heller så mycket för blått faktiskt. iallafall inte i inredningsväg. På kläder tycker jag det är fint:-) Kan tyvär inte hjälpa dig med sprayfärgningen, är ingen fena på det jag heller.Kram/jenny

Pysselpralinen sa...

Nej, jag håller med. Blått fungerar inget vidare. Tror inte att haft en enda blå inredningspryl hemma sen jag under tonåren hade en blå dekorationsflaska i glas.
Jag har ingen erfarenhet av sprejfärg men har precis själv börjat fundera på att skaffa det och testa att måla en bricka jag fyndade i söndags.
Vi får uppdatera varandra om detta! =)

Apropå Balders hage så är ju det en alldeles underbar liten butik. Men jag glömmer nästan bort den för att den ligger lite undanskymd. Men bra tips att de har nätbutik, det visste jag inte!

♥ Fyra årstider sa...

Jag gillar blått, som marin stil ,men pallen var mycket blå. Blir snyggare som vit.
Kram Lotta

Anonym sa...

Jag har spraymålat massor med saker den sista veckan.Det är super enkelt torkar snabbt och sen är det klart! Det som kan vara lite svårt är att man ska spraya lite i taget och bygga upp lager så det inte börjar rinna men jag tyckte inte det var svårt utan snare jätte enkelt. Man måste ju även ha någon bra stan att vara eftersom färgen "dammar" runt lite.Lycka till jag tror din pall kommer bli jätte fin spraymålad!