torsdag, september 4

Torsdag..


Det blev ganska mkt gjort idag ändå, trots ny kamera!
Tvättning, städning och lite bullbak!!
Vetebullar med mandelmassa och vanilj, jisses så smarriga de blev.
Har ärligt talat inte ätit nåt annat än 3 bullar...
Inget vidare för kropp och själ kanske men vad gör man inte för en bulle?=)


Sovrumsfönstret gapar ganska tomt, fortfarande utan gardiner..
En liten pålle har dock tillkommit, tänkte pynta den framöver med nåt gulligt band eller så..
Funderar på att sy ett par egna hissgardiner, nån som vill tipsa om hur man bär sig åt??



Jag har ännu en Cultnyhet i hemmet. Snart måste jag sluta med detta, Cult håller på ta över vårt hem!!=)
Grå hög cylinder från Gracils med en helt fantastisk växt som jag knappt behöver vattna, kaktus av nåt slag..

Hämtade även hem tvättmedelsburkarna, såå fina!!
Ska springa på loppis nån helg för att hitta rätta byrån till badrummet. Som det är nu måste House Doctorsburkarna stå på golvet och skämmas, så ska det inte behöva vara!!!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jo jag vet Cult är nästan som en drog, man kan inte få nog. Speciellt inte då de ständigt updaterar och får in massa nytt=)

Bullarna lockade inte alls, nej nej, hrmm.
Jag bakade lite muffins igår, varför är det så mycket godare att äta hembakat? Känns inte lika onyttigt heller, galet men sån är jag=)

Svenska inredningsbloggar sa...

Vaddå....kan man ha för mycket CULT ??!!
Nääää...i LOVE IT !
Och dom där bullarna ser smaskiga ut...har du " några " kvar ..;0) !?

Kram, Nettan

Nettan sa...

Det var jag som kommenterade innan....råkade va inloggad på felställe !

Kram, Nettan

Ulli sa...

Vad mycket nytt och fint! Gracil-vasen är kanonsnygg! Cult har MYCKET snyggt som väcker ha-begäret. Vilka smarriga bullar! Får ta och testa och baka den varianten någon dag.

Ha det så gott!
Kram Ulli

Camillas nya hem sa...

Vad roligt med ny kamera! Och bullarna ser ju farligt goda ut... :)

Pysselpralinen sa...

3 bullar på en hel dag. Det hade jag fått i mig till frukost utan problem...men så är jag ju en sötpralin också. =)

Nu kanske jag kommer våga lämna min fågel på väggen hemma, kul att få lite stöd från pålitligt håll när man blir inredningsförvirrad!
Fina foton med nya kameran!
Cult är Cult, det går inte att komma ifrån. Det gäller att hålla sig ifrån såna butiker...annars kanske man liksom bara måste köpa med sig något litet...=)

Anonym sa...

Jag börjar också få dille/abstines efter Cult. Kan knappt komma hem från stan utan att ha köpt till något fint! SUPERFIN vas du har köpt. Ser gärna bild på vad du har i vasen!! Önskar att jag satt vid ditt köksbord nu... ;-) Nybakta bullar är bland det godaste som finns - på hela jorden!
KRAMISAR!

Anonym sa...

Bullar, åh jag vill också ha nybakta bullar i mängder :0)

Kan man ha för mycket Cult? Nä, jag tror inte det...

~Livet i byn

Anonym sa...

Gud så fina bullar! Vad duktig du är! Mums..

Anonym sa...

Hej!

Det här med att sy egna hissgardiner har jag oxå varit inne på. Jag hittade en beskrivning hur man gjorde i en av mina inredningstidningar Allt i hemmet...men jag har fortfarande inte vågat mig på det redigt än *fniss*

Cult är helt underbart! Jag tycker inte man kan få nog av dessa underbara prylar! =)

Åh så smarriga bullar! Dom ser sååå goda ut..*mums*

Ha en trevöig vecka och hoppas att du kan sy egna hissgardiner, tipsa gärna mig sedan ;)

KRAM Hanna

Anonym sa...

Vilken fin gracilis-vas - har inte sett just den innan!
Bullarna fick det ju att vattnas rejält i munnen... hmm, får nog gå och gräva i frysen och se om det finns nåt gott kvar... :-)