lördag, september 6

En glimt..

Eftersom jag springer runt med kameran i högsta hugg (hela tiden..) kommer ni få dras med en massa herrans foton i tid och otid.
Jag har sällan visat vårt hem men tänkte ge en liten glimt av vår matrumsdel idag. Med en öppen planlösning som vi har, blir det ju inte mkt till rum. Helt fantastiskt skönt och det är bra då man har folk hemma och att man kan sitta i köket eller tvrummet utan att nånsin känna sig ensam=








För den observante har vi fått tillökning i familjen. MiniGlaskupan från Balders Hage var svår att undgå så för 79.- var det inte mkt att snacka om. den fick följa med hem!
Hittade fint tyg också men eftersom vi har så stora fönster räckte det inte..synd, bara att leta vidare.
Ni Göteborgare där ute, var köper ni era tyger egentligen?
Gårda Textil månne?
Svårt att hitta bra ställen mitt i stan tycker jag!

29 kommentarer:

Anonym sa...

hejhej! åååh jisses vad fint ni har det hemma.. den tavlan med ögonkakao har jag kollat på länge.. den är såå snygg!

hoppas du har en trevlig helg :)

stor kram sara

Ida sa...

Ser verkligen jätteflott ut, ni berka ha en riktigt fin lägenhet

Hem och Lycka sa...

Vilket fint hem! Kanonsnyggt! Grandmas har en hel del fina tyger men annars rekommenderar jag Stoff o Stil. kram!

Proforma sa...

Så fint nu har det! Härligt med öppen planlösning.
Tygaffärer i Göteborg med omnejd... Gårda textil har massor av tyger men mest för kläder och möbler, jag hittar sällan gardintyger där. Jag brukar ta mig till dom här:
Sofus Textil på Ånäsvägen 13, Iems på Danska vägen eller Kaserntorget 5 och även Stilrent i Sävedalen har en del, har jag upptäckt.

Proforma sa...

Jag igen... kom på en butik till. I Mölnlycke utan för Göteborg finns en butik som heter Vendemoda, de har en del fina tyger.

Anonym sa...

Du har verkligen ett underbart fint hus :)

Anonym sa...

Vad läckert ni har det! Gillar kakaotavlan - vi har en sådan i köket oxå;)

Cel'Dara sa...

Vilken trevlig blogg du har, den här bokmärker jag minsann. :-)

♥ Fyra årstider sa...

Vad roligt att få se helhetsbilder. Vad fint du har, jag gillar din blogg...vad du än visar för bilder.
Kram Lotta

Monkan sa...

Ha ha, ja jag ser att du gillar Cult, med den profilbilden :-)

Ojoj vad fint ni har! Och massssor med Cult, underbart.

Vilka häftiga blommor du har i krukorna i fönstret. Vet du vad de heter? Den högra ser ut som en typiskt namnlös :-) det är kanske en sån där som de bara kallar "fetblad" och som kan se ut precis vad som helst...

Jag har en fetblad som faktiskt heter nåt, apsvans. Min är visst också i en Gracilis :-)fast asfalt.

Monkan sa...

Nämen, så det är också en apsvans! Tredje varianten jag sett då. Som sagt, den där fetbladsvärlden är rörig. Jag har sett din variant som levande växt nånstans, så den är inte skapad ur fantasin i alla fall :-)

Följdfrågan blir ju då, var har du köpt dem?!

Jag har också en del fuskisar, eftersom jag är sååå bra på att ta död på de som en gång levde... Kanske med flit...? Eftersom det ligger en affär som säljer blommor och Cult ca 1 minut från min port... ;-)

Ah, jag glömde ju tygfrågan (om det är ok fast jag bor i Stockholm och inte Göteborg...). Åhléns, de har massor med fina tyger tycker jag.

Line sa...

Hej! Tackar för kommentaren. Jag ser att vi har lite gemensamt... garderoben överfull men inget att ta på sig...vad gör man när man är ledig (från sitt butiks jobb)? Jo man shoppar..."shopping is my cardio"!!KRAM

Anonym sa...

Oh vad fint, så himla snyggt med vitt och ek ihop så där. Ja allt var superfint.

~Livet i byn

Sus sa...

Tja syrran! Ja det var så snyggt med matsalsmöbeln på den sidan utav rummet! Verkligen!!!

Kram Sus

IKT i min vardag sa...

Men wow vilken fräsch våning ni har! Den är så häftig den där "Ögon-tavlan"!

Kram

Sara sa...

Hejsan
Tack för titten och kommentaren hos mig. Det är så roligt med nya bekantskaper.
Kram Sara

Anonym sa...

Vilket vackert hem ni har!! Ljust och fräsch med fina detaljer.

Vill ha en vit dalahäst. Så söt!!!

Ha en fin söndag! Kram Pernilla

A home far away sa...

Fina bilder från ert hem och du din frestare visar bild på svenskt godis...Ahhhhh!:-

Glaskupan var söt!

Kram Gunilla

Pysselpralinen sa...

Vad fint ni har det!

Visst är det extremt konstigt att det inte finns fler tygaffärer i stan?! Jag fattar verkligen inte varför. Köper folk inte tyg i "lösvikt" eller? Det måste väl finnas fler Göteborgare än du o jag som vill sy och fixa egna textilier?
Jag har hittills bara hittat Gårda, har inget annat bra tips. Vore kul att se om någon annan har det!
Nu skiner solen! =)

jennys hus sa...

så fint ni har!!! Härligt med öppen planlösning, vill också ha det:-) Kram/jenny

Anonym sa...

Jag igen ;0)

Kom på att jag måste fråga om Pionerna på bordet är äkta eller fusk. De var så himlans fina.

~Livet i byn

www.missfixtrix.com sa...

Superfint! Nu blir man så där jobbigt sugen på att hitta nytt, bygga nytt... Hmmm höst och inredning är en farlig kombination. Trevlig kväll

Lisas inredningsblogg sa...

Så fint ni har det!!
Svar: Ja Cult är verkligen så fint! Jag ska ta och köpa en mjölkkanna till Bennys syster och kanske dimper det ner en till oss också :D

Ulli sa...

Vad fint ni har det! Ljust och frächt. Öppen planlösning är inte fel.

Ha det så gott!
Kram Ulli

Pysselprinsessan sa...

Snyggt ni har det! Å glaskupan, vilket fynd!!
Kramar

Anonym sa...

Vad fint ni har det hemma! Kram Sandra

Anonym sa...

Vilket mysigt matrum, i kombination med den skymtande utsikten så tror jag att era gäster kan sitta där och mysa länge.
Tack för tipsen ang. sänglampor! Var på ikea igår och slog till, det blev "Berryll" (de vita).

Anonym sa...

Men hjälp vad snyggt, ha det så bra kram lena.:)

Anonym sa...

Skitsnyggt och smakfullt!
kram !