söndag, september 21

TaDa!!!!!

TaDA!!!!! Här är tapeten vi ska sätta upp!
Många av er känner ju igen den eftersom ni själva har den.=)
Själv har jag trånat efter den så himla länge men aldrig riktigt kommit till skott.
Nu, äntligen blir det av!
Hämtade ut den idag och blev bjuden på frakten för att det blev fel tapet sist jag var där. Tur i oturen då kan man väl säga!!!

Jag har aldrig varit så snabb inne på IKEA som idag!! Kanske t.om slog nåt rekord=)
Hittade skåpet/sideborden som jag kikat på. Dock svor jag så sambon fick huvudvärk här hemma när jag skulle sätta i hop åbäket.. IKEA är för det mesta bra men idag var de inte värda många ören..




Nu har äntligen kuddarna kommit på plats i sovrummet!! Köpte innerkuddar på IKEA för 12.- st det var ett riktigt fynd!


Tyget som ska bli hissgardin i sovrummet (så snart jag fått tag på en symaskin) är grått och randigt. Hittade det på Åhléns härom dan. 99.- m och äntligen kan jag pyssla ihop min efterlängtade gardin!
Om det blir snyggt, det är en annan fråga..


Grodor och svampservetter från IKEA. HAnn knapp se vad jag slängde ner i vagnen men söta var de iallfall!!

Nu ska lägga mig i ryggläge och se en film. Bäst att njuta av söndagen ordentligt, imorgon är det en ny vecka!!!

25 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt tyg, det tyckte jag om! Det blir säkert jättefint som hissgardin!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Toppenfintapet! Ska bli spännande att få se den på plats!

Ja många är nog de som svurit både en och två gånger när de monterat ikea-möbler... Jag inkluderad:)

Kram Annica

Anonym sa...

Jag älskar den tapeten, vi har den i hallen på övervåningen och det blir ett så fint ljus av den.

~Livet i byn

Pysselpralinen sa...

Fina servetter, dom trillade ner i min påse också i lördags. =)

Och fina tapeter, vad roligt att få renovera lite hemma, det blir säkert urbra! Och då har ni lite trevligt pyssel den närmsta tiden också. =)

Själv har jag mest ägnat mig åt sociala aktiviteter i helgen men nu har jag fyllt på förrådet med vit färg och dessutom ett par saker att måla så i veckan hoppas jag kunna ägna lite tid åt sånt. =)

En riktigt trevlig måndag hoppas jag du får!

Levindas Värld sa...

Wow vilken snygg tapet du har köpt, kommer bli kanon det där :)

♥ Fyra årstider sa...

Hej Malla
Vad mycket snyggt du visar. Gillar tapeten skarpt.
Kram Lotta

Anonym sa...

Så otroligt snygg tapet! Vill jag också ha... ;-) Himla snyggt PS sideboard också! Hoppas att du får en bra vecka!

Anonym sa...

Vilka snygga saker du shoppat. Ska bli spännande att se mer utav det! Hoppas på en trevlig vecka för dig!

Anonym sa...

Det där var helt mina färger,fynd kan man ju göra på Ikea.Blev så fint,ha det så bra kram lena.

Anonym sa...

Tapeten är jättefin! Blir spännande att se den uppe sen.

Skåpet är också jättefint. Synd bara på huvudvärken...

Ha en bra måndag!
Kram Anna

In my house sa...

Ååååå, gillar överkastet.... Nämen duuu har vi samma frilla.... Då MÅSTE du lägga upp ett foto på dig,,, så att jag får glutta.... JAAAA, de tycker ja att du ska göra.... KRAMAR =)

Huset på kullen sa...

Tapeten var verkligen jättefin. Det skulle jag också vilja ha hemma =)


Kram Linda

Gårdsromantik sa...

Så snyggt det kommer att bli!

Härliga tyger!

Kram Maud

Anonym sa...

Den tapeten är så snygg!

Anonym sa...

Snygg tapet:) Den ahr jag i vårt gästrum:) har haft den uppe i 1,5 år nu och tröttnar verkligen inte!Kram

Villa Hemma sa...

Vilken fin blogg - kikar runt lite :D

- Jenny

Anonym sa...

Fin tapet! Ska bli kul att se den uppe sen!

Anonym sa...

Oj, har IKEA så snygga servetter!! Jätte läckra!
Tapeten var verkligen jätte fin!! ...och sideboarden gillar verkligen jag!!!
Massa kramisar :-)

Anonym sa...

Svar: Men va!! Då måste du ju genast inhandla en ;0) De är verkligen fina och ger mersmak måste jag säga.

~Livet i byn

Anonym sa...

Ojoj, nu går det så snabbt att jag knappt hinner med, massa nya inköp ju=) Tapeten är tokigt fin, jag får så snällt kika på alla andras fina tapeter och sucka djupt. Får inte tapetsera här, du ska bara veta att jag är så sugen på en bostadsrätt.
Jag tror faktiskt att det tyget blir jättebra som hissgardin, passar ju perfekt i färgerna.

Anonym sa...

Tapeten är jätteläcker! det kommer nog bli jättefint! Härligt med massa nya inköp och jag gillade tyget soom du har köpt, det kommer nog bli jättefint som hissgardin!
Ha en härlig tisdag! Kram Hanna

Fröken Fräken sa...

Oj, här var det också många projekt på gång! Då får du lägga till att göra en textkudde också, la ut min okomplicerade beskrivning på hur jag gjorde... Det där randiga tyget från Åhlens har jag också gått och fingrat på, allt som är grått dras jag till...

Anonym sa...

Åh vad snygg tapet! Vad heter den?

Hemma hos Razzel sa...

Där ser man - jag blev själv så imponerad när jag satte ihop dottens PS-skåp, över att det var så enkel och stabil lösning på ihopsättningen. Inte ett enda verktyg behövdes...

Sussi sa...

Mycket som var fint i detta inlägg... Tyget var tiktigt snygt!...och alla stjärnorna förståss *ler*