fredag, februari 20

Virk virk...

Jag har börjat om tre gånger. Lyckats virka stolpar några varv. Suckat och undrat om jag verkligen gjorde rätt som gav mig in i hantverkets värld.
Nu efter många om och men är jag på rätt väg. Tror jag..
Alla på jobbet är helt involverad i min nya hobby och jag tror faktiskt att jag lyckats inspirera två till att prova..




När jag stod och väntade på bussen kom det fram en intresserad dam och frågade vad jag virkade. Fick en massa härliga tips och hon berättade både om sin virkande mamma och farmor.
Damen tyckte att det var fantastiskt att en sån "ung" tjej virkade..
Ja, det tycker jag med=)

21 kommentarer:

Camillas nya hem sa...

Ha, att virka var en så social sak, visste jag inte! :) Jag skulle aldrig ha tålamod till det, skulle dessutom sticka ut ögonen eftersom jag är så jäkla klumpig. Hahaha. :)

Hoppas du får en härlig dag, i Göteborg. Mitt fina Göteborg. Längtar dit. :)

MITT VITA HUS sa...

Åh jag vill med kunna virka:) HA en trevlig helg Kram M

Jo sa...

Åh, du fortsätter ser jag :) Är det Tiramisufilten som du virkar på nu?

Visst är det roligt att virka? :D

MissMagicGirl sa...

Kul att du virkar. Det var flera år sen jag både virkade och stickade.
Kanske skulle börja igen. Det är kul!

Hem och Lycka sa...

Vad grymt duktig du är!

kram

Sus sa...

Men fan nu blev jag impad syrran!!!

Du kan väl göra en till mig med?

Kram Sus

Britt sa...

Va duktig du är!! Skitimpad!! :-)

Kram Britt

Villa Carl Larsson sa...

Men kolla du är ju verkligen på god väg. Ser ju superfint ut!! Bara att kämpa på. Och det är ju roligt när någon så ung virkar eller håller på med handarbete för de gamla är nog rädda att det ska dö ut med deras generation och det är jag ibland själv också. Så bra jobbat :)

Grattis till vinsten hos Livet i byn :) Du har väl sett!

Kram Josefin

Grodmamman sa...

Ser ju bra ut! Det gäller som sagt att få andra varvet rätt, sedan går det lätt!:)
Fick några gamla virkade spetsar av min mormor i julklapp och nu är jag lite sugen på att prova det också! Men först ska jag sticka klart min tröja!:)
Kram

Fröken Fräken sa...

Jajamen! Jag visste väl att det var du som fortsätter att hålla pysselfanan högt i den västra delen av Sverige!! Det är lite synd att man inte kan ta med sig symaskinen när man är ute och reser och skulle behöva något att pyssla med. Jag har funderat på att ta med mig en virkning på mina jobbresor istället, men man undrar ju om en virknål räknas som ett terroristredskap?!

Fast nu har man fått ont i halsen och börjat hosta - ska man bli förkyld nu igen?! Suuuck...

IKT i min vardag sa...

Vad fint det blir :)Min mormor var jätteduktig på att virka, tyvärr hann hon aldrig lära mig...

Kram

♥ Fyra årstider sa...

Heja, heja malla.
Kram Lotta

Jo sa...

Ja, jag tyckte synd om de som faktiskt var där för att inspireras! De andra kanske tyckte att det var något att ha, men både jag och kollegan var överrens om att det hade varit bättre att surfa runt på nätet och leta. Panduro hade en bra monter som inspirerade, men utöver det var det kanske två som var något att ha. Tur att din kollega inte gick dit!

Jenny sa...

Hej Malla! Vad duktig du är, jag önskar att jag kunde virka!!
Ha en bra kväll,
kram Jenny

Camillas dagar sa...

Det verkar ha blivit riktigt "inne" att virka nu, det verkar mysigt och avkopplande.
Kram kram!

S o F sa...

Tack Malla för titt-in hos mig!

Ha det gott!

Tineling sa...

Hej hej! Vad fint det ser ut! Och vilket tålamod du måste ha...jag vet inte men jag tror att jag skulle ledsna och kanske bli så arg när det går fel att jag inte skulle slutföra en virkning eller stickning. Men det skulle vara kul att testa. Ha en fortsatt trevlig helg! Kram!!

Ingela la la sa...

Vet du.. Det tycker jag med. Fint såg det ut oxå! =)

Du har något att hämta hos mig om du vill!
Kram Ingela

Ingrid sa...

Jag kan inte alls virka, men det ser så himla lätt ut. Jag tycker det är kul att många har tagit upp det nu på senaste tiden.

Grattis till dig nu, planshen postar jag till dig i början av veckan.

~Livet i byn

Helena sa...

Åh va duktig du är! Vill OCKSÅ kunna virka , men har verkligen inte tålamodet att lära mig... snart kanske ;)
Kramar Helena

Anonym sa...

Skulle också vilja kunna virka men de kunskaperna är glömda sen länge, tyvärr.