måndag, februari 16

Go morgon..

Här njuts det av äggmackor och kaffe. Snön virvlar ner på utsidan och jag är glad att inte ha några ärenden idag.




Försökte sova ut i morse.. men vaknar man 08:39 och känner sig pigg och glad är det väl lika bra att ta vara på dagen.
Har märkt att jag inte behöver lika mkt sömn som förr. Skönt för nu får jag ut mer av dagen och slipper känna mig som en zoombie framåt lunchtid.

Ska ta med mig Miltongris för en utefotografering idag. Nu när ljuset visar sig lite längre ska jag passa på är tanken.
Har dessutom införskaffat Photoshop så idag är det jag som sätter mig ner och lär mig.
Tur att det finns lättillgängliga hjälpsajter som kan tipsa mig om ett och annat.
Hur gjorde folk förr, innan datorerna kom? =)

25 kommentarer:

Milla sa...

Lät som en underbar dag... Själv arbetar jag, inte lika underbart idag när mina barn har sportlov.
Ha en härlig dag!
Kram Milla

Ingela la la sa...

Vad härligt det där lät! Själv är jag så trött så det känns som jag gör allt bara för att överleva dagen...
Photoshop skulle jag oxå vilja ha, frågan är om jag har tid att sitta med det bara.
Ha en bra dag i ljuset =)
Kram Ingela

Villa Carl Larsson sa...

Vilka fina bilder du tagit. Om du lär dig Photoshop lär du få till dem säkert bättre. Jag vill också lära mig. Tex göra en snygg header. Nån gång kanske..

Ledig idag då med andra ord? Vad skönt! Hoppas du får en riktigt bra dag med Milton :)

Är det en brödduk från Greengate? Jättefin!

Kram Josefin

MITT VITA HUS sa...

http://www.webdesignskolan.com/

http://www.moderskeppet.se/video/

Kolla in dessa hjälper:)Kram M

Anonym sa...

ja det kan man ju undra - hur gjorde man före datorernas tid? ;) Tack och lov för digitalteknik, it och datorer säger jag bara!

Unknown sa...

Vilken fin blogg du har! Vart har du investerat i de fina zinkhusen?

/Änglahår

Anonym sa...

Åh tack snälla för din rara kommentar om vårat kök! Jag blev så rörd! tack snälla du för en härlig kommentar. Vi har slitit hårt med köket och vi gör aldrig om det mer hehe.

Vilka fina koppar och vilken mysig morgon du har haft! Själv håller jag på att måla här hemma, tar en liten paus då och då. Har du några efarenheter om att måla en trapp? jag vet inte redigt vilkan färg jag ska ha? eller du kanske har någon annan som hr målat en trapp innan? ;)

Ha det så gott!
Kram Kram H

Ingrid sa...

Så skönt, låter som om det kan bli en bra dag i solen med Milton. MIn Milton är inte så poppulär eftersom en av tikarna börjat löpa och han är ju som ett pucko ;0)

Bilderna är superfina och mysiga, jag ska köpa nya Paint Shop Pro i veckan. Kommer inte övernes med Photo Shop. Jag får min nya dator om en vecka, en juklapp från maken.

~Livet i byn

Nettan sa...

Å visst är det härlig när man vaknar hyfsat tidigt..utan klocka å bara kan ha en sån där lugn härlig morgon!! Såg riktigt smaskigt ut! Önskar att jag hade vilja å tålamod att lära mig photoshop...men det ä tveksamt! Lycka till!
Kram Nettan

Anonym sa...

Härligt att få sovmorgon och vakna och känna sig utsövd.....
Ja PS är helt outstanding går att göra så mycket roligt...
Ser fram emot att få följa utvecklingen i bildredigeringen här på bloggen.
Håller med Mia. Moderskeppet funkar bra...
Kram kram

♥ Fyra årstider sa...

Mysigt Malla..det är något speciellt med din blogg...dina bilder och ditt sätt att skriva..jag gillar det.
Kram Lotta

Vardagstugg sa...

Låter härligt!
Lycka till med photoshoppandet =)
Annelie

Grodmamman sa...

Självklart kan jag skicka mönstret igen! Måste bara byta dator och det gör jag imorgon!
Kram

Annas Lycka sa...

Jadu man kan ju undra hur man klarat sig utan blogga tex....Nybörjare som jag är inser jag att jag är rätt fast....Vill hela tiden förbättra min sida och lär mig sakta men säkert. Vilka härliga mackor, hembakat.... Kram Anna

HWITA DRÖMMAR sa...

Hej Malla!
Jag använde vanliga bokstavsstämplar till mina ordtavlor, de köpte jag på Panduro hobby. Men sen tog jag och testate med akryl färg, att stämpla med. Det blir "skarpare färg" men risk också att ta för mycket och då blir det kladdigt så man får testa sig fram...ha en bra dag! Kram M

Camillas dagar sa...

Vad spännande med Photoshop. Hoppas att vi får se några bilder i dag. :)
Jag har inte själv det, men det är ju många bloggerskor som använder sig av det - det är nog roligt men ganska mycket att lära.
Kram!

millandante sa...

Hoppas du hade en härlig dag! Säkert hittade du något ute på promenaden...
Du tar så fina bilder och hur fina ska de inte bli nu när du lär dig nya saker...
Kram

Hanna sa...

En så söt brödduk!
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Fröken Fräken sa...

Den som behövde mindre sömn nu! Jag börjar tro att jag går tillbaka till tonåren för jag känner då bara behov av att sova mer och mer ;-)
Mysigt att ha så mycket tid på morgonen att det finns möjlighet att äta nybakat bröd.. klart, om jag började stiga upp vid halv fem så kanske... blir lite konflikt där med sovmorgonsjaget då!! ;-)

Jepp, äntligen börjar jag bli nöjd med min hall! Det ska "bara" hittas två nya taklampor så jag får lite mer ljus...

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Vilken mysmorgon!!
Muggarna - vilka fiina! Ser ut att vara goda att dricka ur! :)

Jeanette

Villa Carl Larsson sa...

Tack för din goa kommentar hos mig :) Jag målar och donar men nu är målarburken slut och så även saker att måla så nu dröjer det nog till nästa gång.

Du e minsann inte alls dåligt själv på att pyssla och greja. Fotar superfina kort och har ett jättefint hem :)

Kram Josefin

Anonym sa...

Gud vad fint!!
Kramar

Marie sa...

Mysig frukost, det är skönt att det blir ljusare längre om dagarna nu. Man blir mycket piggare Ha en fortsatt trevlig dag, kram Marie

Anonym sa...

Så gott det såg ut! Mums!

Anonym sa...

Så gott det såg ut! Mums!