fredag, februari 6

Brädan..

Det har varit en ledsen dag på jobbet. Motgång efter motgång gör en inte riktigt sådär glad som jag vill och brukar vara. Frustrationen är enorm men så snart jag kommit hem rinner allt av.
Shoppade lite på lunchrasten för att pigga upp mig och ve och vasa, det hjälpte!
Nu har jag köpt ny färg och en bräda tillverkades illa kvickt. Hann nästan inte äta upp maten från tallriken innan brädan var klar.
"You had me at hello" är en filmreplik ur Jerry Maguire och fick en snilleblixt att skriva det på en bräda då jag kikat runt hos olika bloggar igår.
Fick även lite tips hos Fröken Fräken hur jag på bästa sätt skulle gå tillväga för att lyckas och jag tror minsann att jag är proffs nu!
Tack Fröken, det var guld värt!





Nu ska jag återgå till spaning av filmrepliker & låttexter..

29 kommentarer:

Helen sa...

Vad trist att arbetsdagen varit jobbig idag! Men vilken fin bräda du gjort! Gillar texten jätte mycket!

♥ Fyra årstider sa...

Super, super fin..duktiga du!
Kram Lotta

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så snyggt det blev. Bra val av text!

Milla sa...

Jättefin och läcker text!
Du är verkligen superduktig på brädor!
Kram Milla

Helena sa...

Åh... underbar bräda med underbar text!!! Duktiga du!!!! =)
Ha en toppenhelg!
Kramar HElena

DRÖMHUSET sa...

Helt underbar....
Vad du är duktig, önskar att jag också kunde plocka upp en bräda från marken och skapa något magiskt av den *fniss*

Trevlig Helg!
Kram Sofie

Jo sa...

Ah, bra val av text! Och fint blev det ju också! :)

Anonym sa...

Kanonsnyggt.
Du är sååååå duktig.
Kram kram

Anonym sa...

alla skriver så om just den repliken från den filmen, så nu blir jag ju nästan tvungen att se filmen.*s*

Villa Carl Larsson sa...

Wow vad fin den blev. Du är allt bra ett proffs minsann :) Du kanske ska börja göra på beställning *L*

Hoppas du får en fin lördag. Jag ser att du har ett hjärta med texten lycka. Likadant men med texten carpe diem lottar jag ut nu.

Kram Josefin

Camillas nya hem sa...

Underbart! Åh vilken fin! Jag är så insnöad på att jämt ta musikcitat (eftersom musiken är mitt liv, nästan) så jag glömmer att det finns underbara filmcitat också! Jättefint!

Anonym sa...

Den repliken är underbar och den passar perfekt på din fina bräda!

Jag hoppas du får en skön helg!
Kram Anna

In my house sa...

Hej hej. fint de blev!!! jag ha oxå vatt på mello,,, typ 3 eller 4 år sen.... När lena PH höll i den!!!! de blir sånt jäkla drag när det är live!!!!

Ha så skoj,,, kram josse

In my house sa...

Hej hej. fint de blev!!! jag ha oxå vatt på mello,,, typ 3 eller 4 år sen.... När lena PH höll i den!!!! de blir sånt jäkla drag när det är live!!!!

Ha så skoj,,, kram josse

Grodmamman sa...

Jag gillar den filmen! Så fin brädan blev. Har sagt flera gånger att jag också vill skriva på brädor, men än har jag inte orkat leta efter en fin bräda. Och jag har inte haft turen att bara hitta några som du heller!:)
Kram

Ingrid sa...

Texten var himla fin och brädan blev kanon.

Tur att du kunnat tröstshoppa och att det hjälpte lite. Iband gör vi nog alla det till mans och det brukar fungera på mig med.

~Livet i byn

S o F sa...

Så jäk.a snygg alltså!! Och kul och ovanlig text.

Du är duktig du!

Fröken Fräken sa...

Vad bra att du kunde skaka av dig en dålig dag och syssla med något pyssligt och kreativt istället. Finns ju inget värre än när man går och grämer sig över orättvisor..

Vad bra att mina små tips kunde hjälpa till att skapa en sådan snajsig bräda. Man kanske kan titulera sig assistant creative director numera?!

Pysselpralinen sa...

Usch då, vissa dagar är bara inte kul. Men lustigt nog kan lite shopping lätta upp sinnet betydligt.=) jag vet inte riktigt om jag tycker att det är bra, men det går inte att komma ifrån att jag också kan bli väldigt lycklig av att göra ett shoppingfynd!

Himla snygg bräda! Du har kommit med så mycket fina och roliga pysselidéer på sistone! Det är så härligt inspirerande!

Själv har jag tillbringat de senaste dagarna i Göteborg och jag har verkligen njutit av varenda sekund. Till och med av snöslasket! Gud vad jag gillar den här stan! Dags att börja fundera på att söka sig tillbaka...=)

Nettan sa...

Nämen hur gick det här till..var ju JÄTTElängesen jag var här hos dig!! Men nu har jag last ikapp!! Mycket kul..å du va du är duktig på att måla på brädor, superfint!! Å charmig text!!
Ha en fortsatt mysig helg!
Kram Nettan

MissMagicGirl sa...

Coolt!

Anonym sa...

så jäkla läcker!! ååh, jag vill ha ett hem precis som ditt ;)

kramar!

Ida sa...

Inte kul med motgångar på jobbet, tell me about it...
Det är vikitg att släppa när man kommer hem, men ack så svårt. Kram

Hem och Lycka sa...

Vilken snygging!

Men trist med motgångar, hoppas att det går åt andra hållet nu.

kram

Jenny sa...

Men vilken härlig text på den fina brädan!!
kram Jenny

Villa Carl Larsson sa...

Ja varför inte.. kanske det skulle passa på en utav dina otroligt fina brädor :)

Kram

Marits vita skrin sa...

Vad glad jag blev att du la en kommentar hos mig så jag hittade dig. Vilken super fin blogg du har oxå. Jag har oxå läst alla dina inlägg ;)

Vilka fina brädor du gör.
Hit kommer jag gärna igen.
Kram kram /marit

MITT VITA HUS sa...

Åh vad fin:) Kram M

Pysselprinsessan sa...

Mycket mycket fint! Schabloner från Panduro, I persume?
Kramar