tisdag, februari 17

Tordag..

Vi har lyxen att ha en liten strand ett stenkast från vår balkong. Dessvärre är den inte så fräsch som man kanske väntar sig. Tyvärr.
Nu blev det ändå ett par fina foton, trots smsutig strand. Man får välja sina vinklar helt enkelt=)
Annars har jag haft fullt upp hela veckan så photoshop har fått stå åt sidan.. men jag ska snart börja "piffa" lite foton.



Sent i gårkväll bakades både semlor och vaniljbullar. Hua vad gott det är! Vaniljbullar alltså.
Duktig som jag var lät jag bli att ta en nybakad..
Men idag är en ny dag och då blir det minsann en till kvällskaffet=)

15 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh vilken tortyr. Buller ser verkligen så supersmarrig ut.
Jätte fina bilder förresten...
Ha en jättebra dag. Kram kram

Villa Carl Larsson sa...

Men dina foton är otroligt vackra ändå ska du veta! Och den vaniljbullen skulle jag kunna sluka i ett nafs just nu hehe. Vad duktigt du är. Ser verkligen proffsig ut.

Kram Josefin

Milla sa...

Så underbart att ha vatten så nära... Finns inget mer rogivande! Bullarna såg verkligen smaskiga ut, men eftersom jag är viktväktare får man bara njuta av bilder... Ha en härlig dag!
Kram Milla

♥ Fyra årstider sa...

Vilken tur Malla att du gillar min blogg för jag gillar din MYCKET..
Kram Lotta

Jenny sa...

Hej Malla, Fina bilder, en sån där bulle skulle jag vilja äta upp nu!!

Ha en bra dag,
kram Jenny

S o F sa...

Aj, aj så god den där vaniljbullen ser ut. (älskar vanilj)

Jag beskrev just på min blogg vad en (stackars) LCHF-kostätare tvingas utstå. ;) (obs! skämt)

Ha det

Och jag instämmer i det där du skriver om att man får välja sina vinklar när man fotar.

Anonym sa...

Åh sånna där måste jag baka idag ! :) gott ^^ jag har bakat dom förr .'D jättefin bilogg , jag älskar dina bilder !

Anonym sa...

Fina bilder och vaniljbullarna ser mumsiga ut. Lägg ut receptet, vettja!
/Jenny

Anonym sa...

Fina bilder och vaniljbullarna ser mumsiga ut. Lägg ut receptet, vettja!
/Jenny

Anonym sa...

Tack goa du för kommentaren om köket! vad glad jag blir!

Oj så smarrig bulle!, mums! en sån skulle inte vara fel att baka.. är det svårt?

Vilka otroligt vackra bilder! vad duktig du är på att fota! Härligt! längtar till sommaren när jag ser dom ;)

Ha en trevlig torsdagskväll!
Kram H

Fröken Fräken sa...

Jamen, du har ju en strand och vatten som skvalpar! och på dessa bilder ser det ju riktigt somrigt ut. Här har vi typ en meter snö, sedan en meter is och sedan kanske havet. Eller så har allt bottenfrusit. Jepp, idag är jag BITTER på vädret! Argh!! Eller så beror bitterheten på att jag inte har några sådana där smaskiga vaniljbullar... slurp!! Snart ska jag förvandla mitt humör till sprudlande helghumör - hoppas jag!!

Anonym sa...

Nu när jag ser din brödduk blir jag påmind om att jag ju skulle skaffa mig en jag ockå. Det får bli en tur till Grandma's i helgen! :) Frågan är bara hur jag ska lyckas lura med mig sambon dit in... Han har gått med på att spana på tapeter på Engelska Tapetmagasinet men Grandma's är nog för mycket för stackarn, haha...

Anonym sa...

Nu var ju brödduken i inlägget nedan, men strunt samma...

Har en kompis som bor i samma krokar som du, så den där stranden har jag spanat in. Kanske inte så mycket för världen, men bilderna var fina! :)

Anonym sa...

Kikar in och önskar dej en trevlig helg!!! //anna

Ingrid sa...

Härliga bilder, vilken lyx att ha vattnet så nära. Speciellt på sommaren kan jag tänka mig. Vi har älven bakom vårat hus.

~Livet i byn