onsdag, februari 25

Vårkänslor eller påfyllning

Nu vill jag hitta en bra färg som passar till vårt vardagsrum. Ska man våga sig på grönt eller ska man ta rosa som förra våren?
Näää, rosa har gjort sitt nu kanske?
Skulle vilja ha lite nya krukor, inte i grönt förstås men nytt i fönstren och nytt på golvet.
Vet inte om det beror på att jag fick påfyllning i plånboken idag eller om det faktiskt kan vara vårkänslorna som spritter i kroppen..


Om du frågar min sambo skulle han absolut säga att det beror på påfyllning=)

25 kommentarer:

Anonym sa...

Ja samma känsla infinner sig alltid vid den här tidpunkten i månaden. Shopping gnistan tänds....
Kram kram

Sanna sa...

Åhhh älskar den vasen! ;)

Anonym sa...

Jag kan tänka mig att det kan bero på såväl påfyllning såsom vårkänslor. Jag ska minsann ner idag och kika in bokrean, kanske fynda lite annat oxå.

Hoppas att du får en bra dag!

Ingela la la sa...

Lustigt... jag ahr precis samma känsla. Jag ska nog en tur till Ikea =) Jag kanske ska göra räkningarna först.. fast då försvinner väl den där känslan :(
Ha en bra dag!
Kram Ingela

Vero sa...

Ja, shopping är ju aldrig fel *hehe*

Men gult ska ju vara färgen i vår. Kanske kan prova på det?

Ha en fin dag!

Anonym sa...

Ha-ha kanke både och ;0)

~Livet i byn

Proforma sa...

Med hjälp av påfyllningen kan man ju skynda på våren lite, eller hur!
Grönt är snyggt, våga prova... :)
Kram

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Vad det nu än beror på så är det alltid skönt med lite förändring. Speciellt nu när våren börjar närma sig!

Tineling sa...

Jag gillar rosa! Men även grönt och turkost...det känns vårigt!!! Jag är också så sugen på att köpa in lite mer färg...och är helt klart inne på pastellfärger :)

Från koja till slott sa...

Hej! Vi har fått in lite grönt här, känns vårfräscht tycker jag! Men rosa är ju också så fint, blev sugen på rosa tulpaner nu bara för det! =) Jasså, du har fått påfyllning redan idag?? Vissa andra får inte fören den 27:e... =(

Kramar Pernilla

alegni sa...

vad säger du - är rosa ute? jag som precis provkör min splitternya rosa minilaptop!
kram
ingela

Villa Carl Larsson sa...

Tack för tipset om Balders Hage. Där ska jag kika in nästa helg då jag åker till Gbg. Ska bli roligt!

Vilka fina bilder. Jag gillar ju verkligen den tavlan :) Och varför inte rosa? Det passar fint med svart och vitt som du har hemma.

Kram Josefin

Camillas dagar sa...

Vilken supersnygg Cultvas! :)
Kram!

Milla sa...

Älskar ju grönt! Kan knappt vänta på att få ta fram allt det gröna...Snart! Vill ha nya gröna kuddar och kanske en gul! Färger piggar upp så här efter vintern. Hoppas det är ok att jag lägger till dej i mina bloggfavoriter.
Kram Milla

Villa Carl Larsson sa...

Jo du, man skulle minsann ha haft ett större boende. Har hittat såå fina möbler på blocket och jag blir tokig på att jag inte får plats med dem haha. Shopping är bra roligt alltså.

En fråga till.. många frågor nu men vet du någon bra butik i Gbg som säljer Green Gate? Nu ska jag inte fråga mer :) (Eller ja det kanske jag inte kan lova *fniss*)

Kram Josefin

Pysselpralinen sa...

Äh jag tror på vårkänslor, helt klart! Grönt låter fint tycker jag. Är själv lite sugen på det. Intressant hur det går lite i cykler. Man gillar en färg supermycket en period, sen byter tröttnar man och vill inte se den på flera år. Sen på nåt märkligt sätt så letar sig den där färgen tillbaks in i ens undermedvetna och plötsligt känns den bara såå rätt igen! Japp, grönt är precis lika skönt som våren 2006. =)

Men det där med tröttheten och inspirationsbrist, det måste ju ha med vädret att göra. Alltså hit med lite sol! Jag förtvinar!

Ingrid sa...

Hoppas vinsten kommer fram till dig i dag.

~Livet i byn

Ingrid sa...

Hoppas vinsten kommer fram till dig i dag.

~Livet i byn

millandante sa...

Går inte påfyllning och vårkänslor hand i hand...!?
Grönt är skönt!
Kram

Anonym sa...

Ja, nu börjar det våras ;-)
Stod i affären idag och kollade in de nya Cult sakerna. Men jag var strång och hållde emot ha begäret.

Pris till tävlingen inhandlades dock. Nu får du komma o hälsa på och var med!

/Änglahår

Fröken Fräken sa...

Ja, jag tänkte både på lön och traktamente när jag lät slantarna fara i Malmö.. ;-) Kanske att man även idag köpte en finfin glasvas - men 15 kr tycker jag inte att man kan säga så mycket om.. Och så är jag faktiskt förkyld, så det är synd om mig!

Har ju försökt med rosa här hemma, och det blev ju väldigt lyckat..ä-hum...jag tror att grönt fungerar bättre hos mig!

Britt sa...

gillar din tavla, den har jag sett på tradera tidigare.
Den är skitläcker!

Kram britt

Britt sa...

gillar din tavla, den har jag sett på tradera tidigare.
Den är skitläcker!

Kram britt

Villa Carl Larsson sa...

Tack för upplysningen. Jag kanske får springa runt lite då :)

Du har nåt hos mig om du vill..

Kram Josefin

♥ Fyra årstider sa...

Alltid är det något som nytt som man vill ha..och du som bor nära stan.
Kram Lotta