söndag, februari 8

Melodifestivalen har nått botten..


Är fortfarande i chocktillstånd över gårkvällen.
MELODIFESTIVALEN, vad händer?
Jag och C var på Genrepet i Scandinavium och det var en rolig happening tyckte vi. Kul att se hur det går till inför en livesändning.
Vi sneglade på varandra efter varje låt och dömde ut en efter en. Trots allt vill man ju ha en favorit, men det var svårt måste jag säga.
Mest skrattade jag åt Caroline Af Ugglas låt "snälla Snälla". Vem tror på fullt allvar att den ska komma till Moskva?
Måste säga att låtarna lät bättre på tv än i verkligheten för ljudet i Scandinavium var då inte det bästa.
Jag ska sluta klaga men nu säger jag det för sista gången. Melodifestivalen har nått botten!

Annars, när jag inte funderar på Melodifestivalen=) pysslas det lite..
Jag har satt upp "Njut en smula" på väggen och är nöjd med resultatet. Gillar det svarta mot det vita och den är som gjord för vår vägg.



Nu tänkte jag baka lite och har konstaterat att det alltid är fint och soligt väder på söndagar. Man blir så glad så glad!!!

29 kommentarer:

Helen sa...

Håller med dig lite där, var där igår på direktsändningen. Ljudet var ju öronbedövande från publiken så man hörde ju inte Petra Mede. Framför allt tyckte jag att mellanakterna var totalt värdelösa, Freddie Wadling sjunger bra men man vill ha lite show och lite utsrålning vilket han inte alls bjöd på. Jag tyckte det var synd att Shirley inte gick vidare, jag tyckte den låten var mäktig!

Anonym sa...

Tycker att ljudet sög hemma i soffan men...vet ine vad de höll på med.
Paus underhållningen ska vi inte prata om. Som turvar hade vi kompisar här så vi fick underhålla varann..
Hoppas du får en mysig söndag.
kram kram

MITT VITA HUS sa...

Instämmer helt i det du säger om melodifestivalen..ja ugglan kommer nog aldrig till moskva...Fin bräda, du kanske skulle börja sälja dem...Jag radar upp mig för en du hade mig vid hallå...Kram M

Ingela la la sa...

Jag orkade bara se låtarna så jag såg egentligen inte så mycket av melodifestivalen.. Jag har förstått av tidningarna att det inte var så bra med den nya röstningen.. Tråkigt!

Brädan gjorde sig väldigt bra på väggen! Jag håller med Mitt vita hus, du kanske ska sälja dom =)

Ha en bra kväll!
Kram

Villa Carl Larsson sa...

Åh vart får man tag i den snygga tavlan? Jag gillar den otroligt mycket! Och vad fint med brädan. Ni har så otroligt fint hemma ska du veta. Du inspirerar mig till tusen. Massa kramar från mig

Anonym sa...

Ja det var verkligen lite som det var i går på melodifestivalen. Den jag gillade mest kom inte ens med...

Vad fint med tavlan mot den vita väggen. Ser att du har en snygglykta från Walter & co, den sålde vi på jobbet och jag ångrar så att jag inte köpte den. Nu verkar den dessutom inte gå att få tag på....

~Livet i byn

Hem och Lycka sa...

Vad fin brädan blev på väggen! Håller med dig, det var inte så många låtar jag gillade.. Emilias var min favorit.

kram

Sanna sa...

Nja lyssnade lite snabbt på Melodifestivallåtarna fårn i går och måste säga att ingen låt var ens ok. Vad är det som händer? var tog alla schlagerdivor vägen!? ;)

Mia sa...

Jag tröttnade på melodifestivalen redan när de började med deltävlingarna. Gårdagens såg jag inte alls.

Sol på söndagar? Hmm... här har vi ett stort tjockt grått täcke på. Inte en enda liten solstråle på hela helgen. Regn och dis beskriver bäst helgens väder här. Jag har passat på att pyssla en massa istället. :)

Ha en trevlig söndagkväll!
Kram Mia

jennys hus sa...

kan inte annat än hålla med dig om mello. Hur tusan kunde caroline gå vidare! helt otroligt dåligt.

Gud vilken fin tavla du gjort...passa superbra mot den vita väggen.
Kram/jenny

Milla sa...

Melodifestivalen urvattnas mer och mer, nu var det ju helt nya regler med... Kanske dags att gå tillbaka till bara en stor tävling...
Jag ska nu också försöka mej på en bräda. Du ger verkligen mycket inspiration!
Kram Milla

Villa Carl Larsson sa...

Tack för tipset! Den är supersnygg! Jag ska fundera på vart jag skulle kunna ha den och så kanske jag slår till. En ram på Gallerix kanske man kan hitta till. Är det där du hittat din?

Många frågor.. men de kräver ju inte alltid svar :)

Kram Josefin

Vardagstugg sa...

Vilken fin bräda! Underbar =)
Annelie

Camillas nya hem sa...

Jag är verkligen inte rätt person att kommentera melodifestivalen eftersom det inte alls är min melodi. HAHAHA, vad fyndig jag är! ;)

Fina bilder!

Camillas nya hem sa...

Jag är verkligen inte rätt person att kommentera melodifestivalen eftersom det inte alls är min melodi. HAHAHA, vad fyndig jag är! ;)

Fina bilder!

Anns Gröna sa...

Var inte hemma och kunde se melodifestivalen, men då missade jag alltså ingenting?!? Skönt!
Gillar dina tavlor jättemycket och den svarta var riktigt läcker mot den vita väggen.
Hoppas baket gick bra och smakade smaskens.
Hälsn
Ann

♥ Fyra årstider sa...

Jag säger som du vilka är det som röstar???
Kram Lotta

Pysselpralinen sa...

Vad fint, fint, fint du(ni) har det! =) Brädan var ju verkligen helt perfekt där!

Jag håller med dig, Melodifestivalen är ett sorgligt kapitel. Jag gillade en låt och det var Emilias. Den skulle jag kunna lyssna på till vardags tror jag. Men Melodifestivalen kommer aldrig kännas som förr om de inte skärper till sig och återgår till originalet, en tävling med tio (eller nåt) bidrag. Då kan det bli mysigt igen.

Vad gör jag med mina band? ...måste du ställa såna frågor?! =) Alltså jag har ju alltid stora planer när jag köper dem, och tänker att jag ska ha dem till olika små pysselprojekt. Men sen har de alltid hamnat i någon låda i väntan på att symaskinen ska komma fram, eller tiden räcka till. Nu på sistone har jag faktiskt handlat på mig en faslig massa fina band som jag inte hunnit pyssla med än. Men jag lovar att det ska komma något pyssligt på bloggen som innehåller fina tygband. Nu måste jag ju skärpa till mig! =)
Och annars var din idé att använda dem till servettringar väldigt bra!

Anonym sa...

Så snyggt med "njut en smula" . Kram

Dante sa...

kul att vi tyckte HELT olika om genrepet och Ugglas låt...men,men ;)
När bestämde du att ni skulle dit? Inte sa du ngt om det när vi sprang på varandra och jag sa att vi skulle dit? Hoppas du hade en bra helg i allafall.
Själv var den lugnt, bara hemma ensam med katten och tog det luuuuugnt! Du får gärna höra av dig när du kan ses...

kram

Anonym sa...

Jag håller med dig ang. Melodifestivalen, så besviken var jag. Saknar Luuk han höjde hela festivalen. Kan inte heller påstå att jag direkt hittade någon favorit, men jag tror att de bästa gick vidare. Nu får vi bara hoppas att resten av deltävlingarna bjuder på mer.

Tokigt fin blev ditt lilla alster, svart + vitt = sant...
Ha en härlig dag!

Nettan sa...

Håller med dig!! Höll på å dö när Caroline af Ugglas började gnälla snälla, snälla...allvarligt talat...nä trist att det har tappat glansen!!

Din bräda ä bara såå fiiin, å allt det andra oxå, gilla tavlan!
Kram Nettan

Anonym sa...

Jag kan bara hålla med dig i dina åsikter om melodifestivalen...

Hemma hos Razzel sa...

Jag har varit både på tv-sänd festival och på genrep och det är faktiskt roligare med genrepet. Dels är artisterna mer avspända och man kör lite mer arrangemang före själva festivalen. Sedan är det ju också roligare att känna igen låtarna dagen efter, lättare att känna vilka som håller i längden!

Fröken Fräken sa...

Nja, soligt var det inte igår, men idag, så jag har legat i soffan och betraktat mina smutsiga fönster... Friskare och fortfarande less på allt jag ser här hemma. Hur kunde jag tro att rosa kuddfodral skulle passa här? Särskilt när jag nu ser hur snyggt det är med svart och vitt med din skylt uppsatt? Nä, här ska rivas om.

Själv kan jag absolut inte dricka kolsyrat vatten över huvudtaget. Det var nämligen den dryck min mamma alltid hade en att dricka när man hade magsjuka. Av någon anledning skulle vattnet vara kolsyrat, men cola vara avslagen då. Så kolsyrat vatten=magsjuka.

Nu ska jag se Die Hard 2. Yeah!

Anonym sa...

Jag missade Melodifestivalen.. men jag kanske inte missade nått ialf ;).

Vilken fin bräda du har gjort! Vad duktig du är! Man blir så inspererad av dig! Kul att du är så pysslig!

Ha en härlig vecka!
Kram på dig!

Pricken över i sa...

Du har fått en award! Hämta den på min sida :)

MVH

Marie

Helena sa...

Valde att göra annat i lördagskväll... men efter vad jag hört av andra var det nog inget tokigt val =)
Va fin brädan blev på väggen! Har sagt det förr- DUKTIGA du =) Du gör sååå mycket fint =)
KRamar Helena

Anonym sa...

Håller med dig om Melodifestivalen, den är skrutt! Är ingen schlagertjej men lite underhållning kan den ju bjuda på i alla fall. Nu skrattade man mest åt eländet...

Din bräda var fin i alla fall! :) (ska inte bara vara gnällig) ;)