söndag, februari 22

Godisgris..

Jag bara älskar mina fina glasburkar jag köpte hos Balders Hage härom veckan. Har inte ångrat mig en sekund!
Såg att Lagerhaus snappat upp idén med att kopiera dem rakt av men Ib Laursens är helt klart snyggare hur som helst.




Är lite av en godisgris. Har alltid varit och kommer nog alltid att vara, även om jag försöker att inta sötsaker i måttliga mängder numer=)
Efter jul kändes det som om jag var gjord av socker, nu har det rättat till sig och sockernivån ligger på en betydligt bättre nivå. Håller mig till helgfrosseri=)
Idag frossar jag i Bragos bokstavskex, mumsfilibabba!

Annars är det en slapparsöndag här hemma. Tog Milton på en prommis men det gick inte snabbt.. Slasket som jag vadade igenom gjorde mig inte på ett stålande humör direkt, men solen lyste så varmt att jag på nåt sätt överlevde=)
I luften känns det vår men på marken känns det som en hemsk skräckfilm om vinter året om..hualigen!

25 kommentarer:

Grodmamman sa...

Här är en godisgris till!:)
Här fick vi nästan 5 cm snö igår, men nu är det plusgrader, så trist!
Kram

Ingrid sa...

Jag får sälla mig till skaran av gottegrisar. Men jag tycker mest om plockgodis. Är inte så förtjust i bakverk trots att jag bakar mycket själv.

~Livet i byn

Camillas nya hem sa...

Burkarna är jättefina och väldigt tacksamma eftersom de kan stå i alla rum med olika fyllnad, tröttnar man på¨att ha dem i köket kanske de kan flutta in i badrummet med bomull i tex, sånt gillas! :)

Sus sa...

Ja då är det nog bättre men riktig snö som inte blir slask och som sedan smälter och det blir vår!!!

Jag vill ha VÅR nu!!!

På kontoret har de nu försökt med att fotografera för sommarkatalogen men det har ju snöat och varit trist väder i Alingsås så det har ju inte gått...

Denna veckan ska bli det sista försöket och funkar det inte måste de dra hela kollektionen med modeller utomlands och det kostar ju det med!!!!

Nu vill vi ha vår!

I butiken har jag nu snart ingen rea kvar som tur är och jag har nu breddat ut och har nu mycket vår och sommarfina plagg!

Nu ska bara våren infinna sig för solen skiner här mest varje dag som tur är!!!

Kram syster yster!

Anonym sa...

Ja fy för detta tråkiga väder.
Här slaskar det för fullt idag.
Trist....
Gottegris är jag med stora mått med även om jag försöker begränsa mig just nu.
Kram kram

Anonym sa...

Här har du en till godisgris ;-) Vilken fin glasburk du köpt och vad kul att hitta till en ny butik... tack för tipset!

Kram Anna

Fröken Fräken sa...

Spanade också in Lagerhaus burkar. Men jag tänkte för mig själv att de var inte alls lika snygga som dina så det fick vara.. med min glasburkssamling så har jag stränga förhållningsorder om att jag bara får köpa de som är jättesupersnygga.

Ja, inte var Mellot igår någon höjdare. Sämsta delfinalen hittills. Hade jag inte varit så ur slag med hosta så hade jag nog börjat pula med något annat..

Jycken var tydligen också ur slag och låg mest och sov hela dagen igår. Enkelt att passa honom då! Men far man runt och hoppar så i alla snöhögar när man är ute så måste man kanske sova resten av dagen?!

annashusidingtuna sa...

Trevlig blogg du har!
Fina glasburkar.
Kram Anna

Sanna sa...

Såg dem på Lagerhous och de är så fina så. Fast jag har en riktigt gammal och fin jag ärvt av min mor som känns mer unik. Kram

MITT VITA HUS sa...

Väldigt fina, har aldrig sett dem innan men jag skulle verkligen kunna tänka mig ett par burksamlare som man är:) Ha en fin fortsatt söndag! Kram M

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja det är verkligen snygga de glasburkarna. Passar till förvaring av en hel massa ting.

Här har det regnat hela dagen, så snö och slask är nästan helt borta nu. Skönt! Det ska liksom vara antingen eller - massor av snö eller inget. Det där slasket kan jag leva utan.

Hoppas att du har haft en fin helg!

Britt sa...

Burkarna är verkligen fina och så vackra med kakor eller godis i . Synd bara att det försvinner så fort, här är vi fyra godisgrisar!
;-)

Kram Britt

Pysselpralinen sa...

Ok, ytterligare en notorisk godisråtta anmäler sig till klubben! Idag var jag toksugen på hårda karameller, typ bumlingar, men tror vi att dumma mataffären hade det?! Nej då, två paket lakrisal var vad jag fick gå hem med. Visserligen inget fel med det, men är man sugen på annat så är man!
Burkarna är fina! Jag hade spanat in dem på Lagerhaus men nu blev jag ju lite sugen på "den finare varianten"... =)

Nina sa...

Hejsan!
De burkarna är jättefina. Stod i lördags och funderade över om jag skulle köpa några stycken i en butik inne i stan här. Men den här gången fick jag avstå. Så det var trevlig att beundra dina istället.
Kram,
Nina

Ingrid sa...

Kanske är det så att vi har fler timmar ;0) Men jag jobbar ju bara halvtid så då orkar man ju lite mer. När jag jobbar heltid är jag som en zombie...

~Livet i byn

Jenny sa...

Hej Malla!
Jag håller med dig, burkarna är jättefina, har själv 2 stycken, beställde dem från Sallys Lantliv:)
Gottegris..ja det är jag oxå!!

Ha en bra kommande vecka,
kram Jenny

Anonym sa...

Du har en utmaninga att hämta hos mig....kram kram

Anonym sa...

Hej!
Är inne hos dig första gången idag - vilken fin blogg du har!
Fantastiska glasburkar du hittat, perfekta att ha Godis/kakor eller annat mumsigt i, jag sällar mig också till skaran av gottegris...och kakmonster, chipsgalen... ja.. det finns mycket mumsigt!

Vad duktig du är som virkar! jag har lyckats sticka en halsduk och en mössa jag, nu vill jag försöka lär mig virka...

Hoppas du har en fin dag!
Hälsningar Anne

Villa Carl Larsson sa...

Japp det stämmer, Partylite var det. Jag har inte köpt Yankee candle förut men jag kanske ska testa då.

Otroligt fina glasburkar. Visst bor du i Göteborg eller har jag fått det helt om bakfoten? Jag ska nämligen dit snart tror jag och vart kan jag kanske hitta dessa glasburkar då tro?

Kram Josefin

millandante sa...

Ljuvliga burkar! Innehållet också... Fast vaniljbullen såg ännu godare ut...
Ha en bra vecka!
Kram

Nettan sa...

Här har du en gotteråtta till!! Svårt att låta bli sött..särskilt smågodis!!
Fina burkar, såna kan man aldrig ha för många!
Kram Nettan

Lisas inredningsblogg sa...

Gottegris här m :D
Fint med burken och det kan vara rätt gott med kex också :D

Monkan sa...

Tur att du inte var svårövertalad :-) glasburkarna var jättefina. Oooh, bragokex det är ju hur gott som helst!

Åh, har du börjat virka, vad kul. Det ser ju jättefint ut. Jag virkade massor förr och jag ska nog börja så smått igen, bara det att jag virkade massa saker som jag tyckte var fina, men sen inte visste vad jag skulle ha dem till... Men nu såg jag bild på en tehuva och en sån behöver jag ju verkligen. Måste gå på garnjakt :-) Det ska vara färg och tjockare sort, jag har bara vitt och tunntunntunnt på lager.

Hoppas få se mer av ditt virkande sen.

Annas Lycka sa...

Jag vill osså ha...Dom är så fina. Kram Anna

MissMagicGirl sa...

Ser gott ut!
Du har alltid så fina bilder!