torsdag, januari 31

Halloumi med Bulgur!



Idag blev det Halloumi med Bulgur till middag, smaskens!!

Delar av mig såklart..

Recept 4 Pers

1 Röd lök
1 Burk Minimajs
1 pkt Halloumi
4 dl kokt Bulgur
1-2 nävar cashewnötter

Hacka lök och skär minimajs i mindre bitar. stek med olivolja.
Koka bulgur för 4 pers, hacka gärna ner färsk basilika om du har.
Häll löken och majsen i bulgurgrytan när den kokat klart.
Stek halloumin i olivolja någon minut eller 2, rör ner i bulguren.
Jag brukar SKIVA Halloumin sedan dela i mindre bitar när jag stekt klart..
Häll över Nötterna och rör om allt till en gryta.
SERVERA!!!
jag brukar ha sötsur sås på, mums!!!

Foto: kaboom.wordpress.com

2 kommentarer:

Ida sa...

Mmmm. I Love Halloumi! Det receptet måste prövas.

Anonym sa...

tack för besöket hos mig och de söta orden.
Varmt välkommen tillbaka...ska kolla runt hos dig lite nu.
Kram