torsdag, mars 5

Snälla gode gud..


En blogg kräver underhåll..
Inser att jag varit rätt dålig på uppdatering sista tiden. Vad gör väl det då jag hinner så mkt annat?
Jag virkar, träffar vänner och ser de där serierna som jag egentligen älskar, men hela tiden missat.
Det är kul med en blogg men det kräver sin beskärda del, visst är det så!
Man vill så mkt mer, strävar efter nån slags perfektion med både bild och text. Nu är det totalstopp.
Inspirationen infinner sig inte. Jag fotar och pysslar men har inte det minsta ork att visa upp mina alster.
Man måste ha en svacka för att inse hur bra det är runt om en. Blogglusten kommer tillbaka, det är ett som är säkert och jag tror det fattas lite solljus i mitt liv.
Det doftar vår när jag stiger utanför porten på morgonen, men det är långt kvar tills jag kan lämna jackan hemma.
Jag funderar på att köpa vårskor men gummistövlarna är ett säkert kort minst en månad till..
Jag ber en liten liten bön..snälla gode gud, kan det inte bli vår snart?

18 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Jag börjar också längta efter våren nu!
Hoppas blogginspirationen infinner sig snart igen, det är så mysigt att titta in hos dig.
Kram och ha en bra dag!

Anonym sa...

Tror du är rätt hård mot dig själv. Tycker allt du gör och skriver är jätte fint. :)
Visst är det så att det är vårljuset som saknas oss alla. Längtar med något enormt till våren nu...
Ta det lugnt och låt lusten till att blogga komma...för det gör den.
Ta hand om dig nu.
kram kram

MITT VITA HUS sa...

MMm vår kom, vi behöver dig! Jag inte alltid är det lätt att finna inspiration till bloggen, den ska ju itne vara ett måste heller! Ha en fin dag iallafall=) Kram M

Ingrid sa...

Om din bön hjälper så skicka våren vidare till oss. För här är den då inte!!

Bloggen finns kvar när din inspiration återvänder och jag väntar här troget. Jag tror man ska göra det som är kul här och nu.

~Livet i byn

Milla sa...

Tycker du är en riktig inspirationskälla! Men visst känner man sig hängig nu, ljuset behöver verkligen komma! Fåglarna kvittrar ibland hör jag, så det är förhoppningsvis inte långt borta. Jag köpte ett par nya tygskor häromdagen, gula, hoppas snart få använda dom!
Ha en härlig torsdag!
Kram Milla

Ingrid sa...

Ja fast dom är huliganerna på skoter når sällan upp till styret ens...ibland kör dom som efterlysta mellan husen så att gå till postlådan är med fara för livet.

~Livet i byn

Helen sa...

Så kan jag också känna, har en del att visa men inte ork att ta tag i det! Men lusten och orken kommer tillbaka, det är jag i alla fall helt övertygad om!

Härligt att du tar dig tid med vänner, pyssel och tv-tittande!

Ingela la la sa...

Jag längtar oxå efter våren...jag har varit så trött den sista veckan.
Jag hoppas inspirationen infinner sig igen. Medans tycker jag du ska fortsätta göra en massa roligt =) Jag kikar in titt som tätt ändå vet du ;-)
Kram Ingela

Jo sa...

Bloggen ska ju vara något kul, inget tvång, så kom du tillbaka när du har lust att skriva istället! :) Vi finns ju kvar här och kikar efter dig!
Våren får gärna komma NU. Jag är trött på allt det grå! Den enda fördelen, och då menar jag nog enda, är att man får sitta inne och virka eller pyssla med gott samvete när det regnar och är trist ute.
Hoppas att det går bra med virkningen, det är filten som virkas, antar jag?
Ha det gott tills blogginspirationen kommer tillbaka! Kram

alegni sa...

jag hänger på i din bön...

Fröken Fräken sa...

Jag har heller inte någon inspiration just nu, men jag tror och hoppas att det bara beror på att jag är sjuk och att den sedan kommer den tillbaka. Inspiration är inget som man kan tvinga fram, så pyssla du med en massa andra grejer så kommer det säkert att dyka upp en massa idéer!!

Anonym sa...

blogglusten kommer och går. Jag funderar med jämna mellanrum på att lägga ner min blogg men så kommer lusten tillbaka.
Hoppas våren kommer snabbt! Jag längtar också!

Kram Magic.

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Man har sådana perioder ibland. Så är det bara, och det är ingen idé att tvinga fram något som inte finns. Det låter iaf som om du har det rikigt mysigt! Och ja - våren den kan verkligen få komma nu. :-)

millandante sa...

Din blogg är alltid inspirerande!!
Men våren får gärna komma nu ändå...
Kram

Helena sa...

Längtar också efter våren! Då tror jag allas vår inspiration återkommer =) Man kan ju inte vara superinspirerad och kreativ JÄMT =)
KRamar Helena

Grodmamman sa...

Längtar också efter våren! Hörde fåglarna kvittra i morse och det lät så härligt. Sedan får även den allra sista snön gärna försvinna också!:)
Blogga ska vara roligt och inget tvång, så skriv när du orkar och känner för det!
Kram

Villa Carl Larsson sa...

Ja ibland är det så mycket annat man ska hinna med också. Bloggandet tar verkligen tid. Och man vill ju kika runt hos alla också och skriva någon rad så då blir man fast. Tjoff så har en timme passerat. Så man får prioritera lite olika ibland. Men det är roligt när du skriver ett inlägg. Väldigt fin bild!

Kram Josefin

♥ Fyra årstider sa...

Jag älskar att fota och lägga upp bilder..men tycker att själva bloggandet i sig tar så mycket tid och inspiration såklart.
Kram Lotta