måndag, mars 9

Köpa Lycka?

Är det bara vi kvinnor som förstår det här med att skapa en känsla eller köpa Lycka?



Balkongen här hemma ska i år inredas i Greengatestil eller Leila bakarinspirerad anda. Fattar ni vad jag är ute efter då?
Självklart gör ni det. Man ser nybakta bullar med saftbringaren på bordet. Prickigt porslin och känslan av frihet.
Visade en bild för sambon på vad jag är ute efter i inredningväg men han förstod nog aldrig riktigt vad jag menade.
Han såg blommiga förkläden och olika färger på stolarna. Prickigt porslin och en massa färger överallt.
Jag sa till honom att inte bry sig om färgerna och alla saker, det är känslan jag är ute efter..
Han har nog fortfarande svårt att greppa vad jag egentligen menar..

Satt på en säljutbildning härom veckan då föreläsaren sa, Vi säljer inte kläder vi säljer Lycka.
Det är rätt tydligt att vi inte behöver vare sig mer kläder i garderoben eller fler inredningsdetaljer hemma.
Ändå köper vi mer och mer prylar..
Varför? Känslan av lycka!
Samma sak gäller när jag ska inreda balkongen. Jag vill ha känslan av frihet och lycka. Mysigt och tryggt.
Självklart fattar jag ju att en mysig balkong inte kommer att göra mig lyckligare men ändå vill jag köpa en massa nya saker.
Skumt det där!

Bilder: Greengate

26 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Ja, det är lustigt det där, det är nog inte själva varan man är ute efter utan känslan...

kram

HWITA DRÖMMAR sa...

Ja, det är jätteskumt det där! Stämmer gör det ju, vi handlar mer fastän man egentligen inte behöver. Men å andra sidan köper männen mer teknik kanske? Vilka härliga bilder, jag förstår vilken känsla du vill ha på balkongen, jättehärligt! Tror att jag har en griffeltavla i gömmorna nånstans, kanske ska damma av den och måla den vit.. Ha en bra vecka och lycka till med säljet! Kram M

Jo sa...

Visst är man märklig som hamstrar saker på de där sättet? Jag tror att kvinnor är mer för att "boa" av olika anledningar. Oftast förstår min sambo inte alls vad jag ska ha vissa saker till, men när de väl är på plats förstår han varför jag ville köpa/göra grejerna och uppskattar resultatet. Det är inte ofta han förstår innan, så numera får jag "hålls" :D
Killar är väl mer för att bygga saker eller hålla på med tekniska saker (rent generellt alltså, jag är nog minst lika teknisk som min sambo)
Lycka till med både inköp och säljande av lycka! ;) kram

MITT VITA HUS sa...

I see what u mean;) karlar har väl i allmänhet svårt att se allt det där vi ser med inredning eler? Kommer gärna och myser på din balkong när den är klar=) Kram M

Anonym sa...

Det är så fint med prickigt, rosa grönt :D Mysfaktor!

Nettan sa...

Visst är det konstigt..men sant! Å som du sa så är det nog lite kvinnligt! Vi tänker funderar å planerar nog mer vad vi vill ha å vilken känsla vi vill skapa..å det ger en sorts tillfredsställelse!!
Din balkong kommer garanterat att bli hur mysig som helst!
Kram Nettan

Anonym sa...

Så fina saker från Greengate!

Anonym sa...

Så fina saker från Greengate!

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Jag förstår precis vad du menar! :)

Kan det vara att man har inredning som intresse o hobby litegann?
Om man jämför det med sport..
Det är kul att spela men det känns ännu bättre om man vinner matchen, eller hur?!
Jag trivs i mitt kök, men skulle trivas ännu bättre med ny kökslampa, tex.
Eller?
Jag kanske önsketänker?! Allt för att få det godkänt att handla mer prylar... *asgarv*

Kram Jeanette

Camillas nya hem sa...

Det där stämmer ju faktiskt... Man skulle ju egentligen kunna gå ner i tid och faktiskt hinna UMGÅS mer med sina vänner kanske? :)

Anonym sa...

Så glad jag blev att du hittade till mig. Tack för gullig hälsning.
Vilken läcker blogg du har.Jag har inte hunnit se och läsa hela, kom just hem ifrån arbetet. Men jag återkommer.
Kram och Tack från Stenlycka

Ingela la la sa...

Jag förstår vad du menar =)
Hoppas du får en bra kväll!
Kram Ingela

Ingrid sa...

Jag förstår vad du menar, däremot tror jag inte karlar (åtminstone inte min) förstår det på samma sätt. Du får visa oss och babbla med likasinnade!!

~Livet i byn

Anonym sa...

Vilken bra reflektion, klart man inte kan köpa "lycka", inte heller kan man köpa en känsla - men man kan SKAPA en känsla, och då kanske man måste handla lite ;)

Helena sa...

Ja, det är verkligen så... och min man fattar inte heller nåt ;)Konstigt det där *ler*

Ha en mysg kväll! Kram Helena

♥ Fyra årstider sa...

Numera har vi även möjlighet att resa..annars är det skumt som du säger att vi prioriterar prylar.
Kram Lotta

Jenny sa...

Hej Malla! Förstår vad du menar:)
Din balkong kommer bli såå fin med Greengate grejerna!

Själv ska jag strax in på Elsas Hem o beställa ett jättesött GG överkast till bonusdottern:)

Ha det gött!

Kram Jenny

Anonym sa...

Mmmm kan känna känslan som balkongen kommer inge. Härligt!!!!Skulle inte tacka nej till en kopp te eller ett glas vin hos dig på balkongen när den är färdiginredd.
Den där känslan som vi pratar om kommer de nog aldrig förstå. ;)
Kvinnlig hemlighet....
Kram kram

alegni sa...

precis så där är det - jag har bara inte kunnat klä det i ord tidigare!! tack för hjälpen :)
kram
ingela

Villa Carl Larsson sa...

Green Gate har verkligen fina saker. Jag blev som tokig när jag var i Göteborg i helgen och fick med mig en del hem ändå :) Det kommer bli superfint med GG på din balkong det är jag helt övertygad om. Nu längtar jag till våren och sommaren. Underbart! Hoppas den blir solig och fin i år.

Kram Josefin

Camillas dagar sa...

Ooo, Greengate har så himla mycket snyggt ju! Jag hoppas på massor av bilder på din Leila-balkong sedan, det ska bli spännande. :)
Kram på dig!

MissMagicGirl sa...

Första bilden ser så mysig ut!

Fröken Fräken sa...

I hear ya sister! Jag förstår precis vad du menar. Man har en idé eller en känsla man vill uppnå när man inreder. Det kanske är som allra bäst när man är på gång, och nästan stirrig av entusiasm, och sätter igång och pysslar. Oooh, det är så härligt!

Jamen, klistra aluminiumfolie på ramar för att få dem silvriga, det är ju en helt självklar idé, väl?!! ;-)

Jenny sa...

Helt klart blir man på bättre humör av lite shopping. Sitter aldrig fel :) KRAM!

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

millandante sa...

Så bra och igenkännande skrivet! Förstår precis känslan du vill ha... där vill man sitta länge!!
Jag brukar säga att man KAN shoppa sig lycklig... för en kort stund...

Kram från en som vet hur det är att känna sig som en kyckling i håret...

A home far away sa...

Jag är helt övertygad om att er balkong kommer bli alldeles underbar!!

Kram Gunilla i Singapore