söndag, mars 29

Mer sol åt folket!

Hur tråkig månad Mars än må vara, måste jag säga att bytet till sommartid alltid får mig på gott humör. Nu går vi snart in i April med ljusare kvällar och mer värme!
Jag älskar att vi har fyra årstider att banna och se fram emot. Tänk om vi hade haft sommar året om, då hade jag aldrig uppskattat våren så mycket som jag ändå faktiskt gör.
Det är verkligen en härlig känsla när solen värmer och att folk i allmänhet verkar så mycket gladare. Man får mer energi och orkar de där tråkiga sakerna man egentligen inte vill göra.
Mer sol åt folket säger jag bara!


Annars ligger jag på sofflocket med godisskålen inom räckhåll idag..
Hade vinkväll med goaste tjejerna i går så huvudet är smått tungt. Passade dock på att fota lite när solen så snällt skiner genom fönstret. Det är dock den enda aktivitet jag kommer att företa mig idag..

16 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Jag vill med ha sol NUUU
Kram Lotta

Ingrid sa...

Vilka härliga bilder, är så impad över att grönfärgen på Greengates prslin är så fin. Fick hem några saker av just den färgen i förra veckan.

Annars ska jag städa i dag, det gror snabbt igen.

~Livet i byn

Villa Carl Larsson sa...

Ja jag håller med dig. Hade vi inte haft de fyra årstiderna hade vi inte uppskattat våren och sommaren så mycket som vi gör. Alla fyra har sin tjusning tycker jag och jag gillar vintern emellanåt. Men just nu är jag lite trött på att det snöar och slaskar mest hela tiden. Det är nog det mest trista av allt - just slasket.

Men vad du läskas med den godisskålen då. Och visst är det roligt att kunna hälla upp nåt gott i så fina skålar också. Tur att jag inte bor i Göteborg för då skulle jag nog shoppa lös totalt haha. Bättre att åka dit ibland istället :)

Ja krukorna i mitt fönster ska jag fixa till så småningom. Jag gillar inte när det blir allt för rörigt. Enhetligt är fint.

Ha en fin söndag. Själv tvättar jag men efter det ska jag bara mysa i soffan. Kram Josefin

Milla sa...

Härliga bilder! Skönt med en slappdag. Själv ska jag putsa fönster, inte kul alls. Men härligt att få upp vårgardiner! Ha en fin dag! Kram Milla

På min gatan i stan sa...

Härligt att ligga på sofflocket idag! :)

Kram!

Signe 1 sa...

Jag håller med!! Mer sol o värme nu!!:-) Vilka fina bilder, jag älskar Green gate! Ha en fin dag (är oxå lite tung i huvudet, hihi)KRAM.

Hem och Lycka sa...

Håller med, hur ska vi annars uppskatta våren och värmen om vi inte får ha det lite kyligt och rått emellanåt ;-)

Ljuvliga bilder och söt kanin!

kram

sofia sa...

Jag håller fullständigt med dig när det gäller våra årstider, och när våren kommer lever liksom alla upp. Bilder på presenterna kommer inom kort!

MITT VITA HUS sa...

Åh vilka härliga bilder=) Jag längtar med efter våren nu får det faktiskt vara slut på snö=) Ha en fin kommande vecka Kram M

alegni sa...

jag väntar alltid med stor iver på våren, men sen när den närmar sig blir jag så orkeslös o trött. jag undrar om det är för att förväntningarna är för stora...
fina bilder!
kram
ingela

Anonym sa...

Även om man är seg dagen efter så är det härligt när det kommer från något roligt.
Här har vi tyvärr nte sett solen på ett tag nu.
Tråkigt när man ska fota och ljuset inte räcker till. Skulle ta bilder på mina fynd sen i går och trots så tacksammma motiv blir bilderna inte toppen då det är grått ute.
Men är nöjd med dem ändå. Får duga åt bloggen....(ligger inne nu).
ha en fin söndag.
kram kram

Helena sa...

Ja, det skriver jag under på =)
Underbara bilder =)
Kram H

Josefins nya blogg sa...

Håller helt och hållet med dig, man skulle ju klaga på ständig sommar också. Man blir ju som bekant aldrig riktigt nöjd :)
Fast jag tycker dock att det är fantastiskt att vi går in i vår-kvartalet, hur strikt det än må låta. Ge mig vår...

Ingela la la sa...

Det låter väl som en alldeles utmärkt aktivitet för dagen.. ;-)
Kram ingela

Fröken Fräken sa...

Hm, fick jag välja skulle jag nog ändå välja att alltid ha sommar. Jag är helt sommartokig. Skulle uppskatta mer att ha fyra årstider om vintern inte var sådär sex månader lång... Jag tänker att en vecka vore lagomt? Idag har det kommit sådär 20 cm snö, så det känns som om det ALDRIG kommer att bli vår..så därför är min sommarlängtan stark. Hoppas att det nu kommer att kännas ljusare längre på kvällen med sommartiden, åtminstone!

Ja, när jag ser mig omkring här så kan jag inte fatta att det har tagit hela helgen att hålla på med dessa omflyttningar.. men det är väl det där "känna hur det känns" som tar längst tid. Men nog borde man ägnat större del av helgen till att ligga på soffan och käka praliner!!

sand mellan tårna sa...

hahahaha..... inga hyllor! Skrattade gott när jag läste det! men det bästa är att du får chansen att åka dit igen!! Du gjorde det med flit va? hehe...

Hoppas huvudet mår bra nu ;)

Kram L