onsdag, mars 18

Påskpynt

Idag sa de på tv att det är vår!
Jag tror jag är villig att hålla med..=)

Påsk närmar sig och det enda jag ser fram emot är alla härliga helgdagar. Påskpynt har liksom aldrig varit min grej och det har förmodligen nåt att göra med att gult inte ligger högst i listan bland favoritfärger.
Självklart finns det ju påskpynt som inte är gult, men jag låter helt enkelt bli.
Nu smög det dock in sig ett par urgulliga äggkoppar i köksskåpet. Ägg äter man ju året om så det räknas ju inte..eller?



Hemtex är en fin liten butik som har en del gosaker om man letar lite.
4 äggkoppar för ynka 49.-

Nu ska jag ut och njuta i solen..påväg till jobbet..

22 kommentarer:

Nettan sa...

Snygga, de ska jag definitivt kolla efter på min shoppingdag imorgon...passar in i mitt nu så " prickiga " kök =0)

Kram Nettan

Anonym sa...

Jätte snygga. Själv funderar jag på de liknande från Åhlens.
Ha en bra dag i solen
Kram kra

Fröken Fräken sa...

Jag är ju inte heller så mycket för påskpynt - av samma anledning som du. Gult är INTE min grej! Men, påskledigt, oh lalala det är sannerligen min grej! Det kan inte bli ledigt fort nog, det är min åsikt.

Det var ett gäng söta små äggkoppar. Tror inte att jag har sett dem här på butiken. De verkar dock vara besatta av tulpanmönstrat istället.

Jag har också bestämt mig för att det ska vara vår, jag hetsar snön att smälta snabbare, och det går lite sådär...

Camillas nya hem sa...

Jag känner likadant angående påsken men det beror nog mest på att jag inte tycker påskpynt är så värst mysigt, som tex julpynt är. Söta köppar du fyndat hur som! :)

Anonym sa...

Vilka söta äggkoppar!
Det är samma för mig, har aldrig varit så mycket för påskpynt. Trots det är jag sugen på påskägget från Cultdesign, får se om jag kan hålla mig. Kram Sandra

MITT VITA HUS sa...

japp det är vår det är vår=) tjoho=) Nja inte så mycket pynt för vår del helelr här! Ha en fin dag! Kram M

Ingrid sa...

Superfina, vi har rätt långt till nämraste Hemtexbutik så det är inte ofta man är in där. Men jag har förstått att de har mycket vårfint.

~Livet i byn

Milla sa...

Jättesöta äggkoppar! Pyntar lite till påsk, ska försöka mej på ett poesiträd i år, istället för påskris. Kram Milla

Helena sa...

OJ vilka söta äggkoppar! (och jag som precis kom från stan *grrr* ) Måste kolla imorgon =)

Stor kram/Helena

VIT och PASTELL sa...

Åh, såna äggkoppar vill jag oxå ha. De skulle passa perfekt till mitt Green Gateporslin.

Kram Maria

sand mellan tårna sa...

Mina äggkoppar kommer från ikea och är helt vita.... men dina var ju så söta! Lite greengate look alike..... fast till ett superpris! Bra fynd!

Här hemma påskpyntar jag nog bar amed ett stort ris med vita fjädrar ... samt min dotters egenhändiga pysslade kycklingar såklart. Tror inte det blir mer..... det brukar inte bli mer.... men man vet ju aldrig vad man kan snubbla över... gult går dock bort även i detta hem..... endast delar av ägget får vara gult! hihi.... gulan!

Trevlig helg.

Kram Linda

Anonym sa...

Nu är det bara hoppas att den e här för att stanna

millandante sa...

Så läckra! Lite Greengate över dem.
Kanonfin datahörna du fixat!
Det är just alla de här fiffiga idéerna och all inspiration som är så härligt med att blogga! Det kan liksom räcka med en bild eller något tips så har man fått energi...
Önskar dig en trevlig helg!
Kram

♥ Fyra årstider sa...

Vilket super bra tips Malla. Tack för rara ord..din blogg är söt som socker.
Kram Lotta

Anonym sa...

Vilka söta! Och jag som har 40% där om jag handlar med mitt Hemtex-kort...! Rena rånet alltså :)
Tack för tipset!

Nettan sa...

Å så söta! Såg att Åhlens hade några prickiga oxå..röda skulle passa mig bra!
Ha en bra helg!
Kram Nettan

MissMagicGirl sa...

Så fint! Älskar påsk!

Grodmamman sa...

Så fina äggkopparna var!
Här pyntas det med lite vita fjädrar, vita påskägg och min vita porslinshöna. Barnens kycklingar brukar hamna i deras rum!:)
Gillar dock ledigheten och i år ska jag även vara ledig ons-tors. Ska bli så skönt!:)
Kram

A home far away sa...

Äggkopparna är underbart söta, vill också ha!

Kram Gunilla i Singapore

Ingrid sa...

Jag har aldrig varken sålt eller handlat på Tradera, kanske lika bra det när jag hör vilka fynd man kan göra där!!

~Livet i byn

Jenny sa...

Hej Malla!

Vilka söta äggkoppar du hittade, lite Greengate stuk på dem:)

Ha en bra kommande vecka,
kram Jenny

Pysselpralinen sa...

Skicka gärna hit lite av den där våren. För här är det snö! Fatta, snö?!!!! I don´t believe it. Och nu vill jag åka hem till Götet! (skrek hon så högt så det knappt hördes).

Gröna och prickiga äggkoppar gör ju livet ljusare helt klart. Detsamma gäller en rosa vispskål från Ib Laursen. Jag fick tag på en här i Sthlms-trakten. Sista i butiken, snacka om tur. Och tack för tipset, jag älskar den!:-) Nu önskar jag bara att jag inte hade packat undan elvispen och lämnat den i Göteborg...det är ju så jobbigt att vispa för hand...;-)