söndag, mars 8

Loppisyra!!!

Måste visa senaste loppisfynden jag gjort!
En tavelram som innehöll en otroligt ful vävd sak köptes. Har nog inte skådat en fulare tavla faktiskt, men jag gillade ramen så den åkte med hem.
Griffeltavlan blev min för en tia, nu ska jag bara köpa lite kritor också..

Här har jag målat om mina godisar och jag känner mig nöjd så snart allt blivit vitt. De kommer att få stå bredvid min K.A så länge, har ingen riktigt bra plats för dem än, men det kommer.



En glasburk att ha i badrummet fylld med diverse roliga grejer är tanken. Kankse bomull, kanske nåt annat..
Världens sötaste scarf för 15 kr att ha i håret kunde jag ju inte säga nej till, även om den inte passar så bra till min misslyckade hårfärgning just nu.=)

Gjorde ett efterlängtat frisörbesök härom dagen som slutade lite illa. Den som vill bli fin får lida pin heter det ju så fint och jag kan inte annat än instämma.
Fåfäng som man är vill man ju gärna känna sig snygg när man går till jobbet.. men icke!
Det är bara att fortsätta med silverschampoo och vänta ut. Det kommer bli bättre, bara jag får slingat håret en gång till. Eller?
Jag har otroligt mkt röda pigment i mitt naturliga hår, vilket gör att det är liiiite svårare att få till en naturlig snygg slingning. Jag känner mig som en kyckling i huvudet men riktigt så illa är det nog inte.
Frisören sa tydligt att hon kunde tona ner det hela, men det är lika bra att härda ut. Det ska bara fixas en gång till, sen är jag snygg igen=)

18 kommentarer:

Jenny sa...

Vilken lycka med loppisfynden! Nu blev jag riktigt sugen att få gå en sväng jag med :) KRAM!

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Villa Carl Larsson sa...

Fin fina fynd bruden :) Jag kan säga dig att Gbg har underbara butiker. Jag har INTE fyndat men jag har shoppat mycket fint. Det är ju inte som loppis direkt men va då haha. Jag hittade glasburkarna på Balders Hage och är så nöjd. Äntligen :)

Nu är jag såå trött. Tv-soffan väntar. Ha det gott :) Kram Josefin

Anonym sa...

Vilka härliga loppisfynd. Hoppas du får nytta av dem nu =) Kramar Benita

MITT VITA HUS sa...

Fina loppis fynd du gjort ju=) Hoppas helgen varit bra förövrigt..Kram M

Ingrid sa...

Vilka fina fynd du gjort, kul när man kan ramla över nåt man gillar.

Håret, det har vi också gemensamt. Jag har röda pigment jag med. Så efter många års av blonda slingor (alltid gjorda hos frisören) fick jag ge mig. De till och med skickade mitt hår på analys för att se vad som kunde vara fel. Men allt var ok, så de skyllde på vattnet :0)

~Livet i byn

Fröken Fräken sa...

Loppisyra, vilken härlig rubrik!

Jag vill också yra omkring på loppis! Undras om man inte ska ta en sväng imorgon, även om det har varit synnerligen knapert med fynd (jag väntar fortfarande på folks vårrensningar)
Stiligt ommålat blev det iaf, jag hittade en bortglömd pensel i gömmorna och kunde äntligen måla två korgar idag. Hm, kanske jag kan klämma i med andra varvet nu?! Vet inte heller var jag ska ha just de korgarna, men det löser sig säkerligen!

Anonym sa...

Du ha verkligen näsa för fynd.
Men vad jobbigt med hået. Finns inget värre än att gå omkring och inte vara nöjd med håret. Det gör ju hela personen liksom. Hoppas att det dämpas snart. Kram kram

Helen sa...

Jag är jättesugen på att springa på loppisar men just nu saknas tiden. Kanske till helgen!

Jo sa...

Vad härligt med loppisfynd! Det ser ut som om du har gjort ena riktiga fynd, helt klart! :)

Jag gjorde ju en liknande hårgrej förra veckan, det skulle bli slingor, men bidde mer leopardfläckar. Med hjälpsam pojkvän och silverschampo har det dock ordnat till sig..(Eller så har jag bara vant mig?!)

Milla sa...

Jättefina loppisfynd. Gillade verkligen glasburken. Det är så kul att gå på loppis och framför allt att hitta nåt!

Behöver själv gå till frisören för en trimning... så här till våren vill man vara lite fräsch!

Kram Milla

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Härliga fynd! Fula tavlor brukar det finnas gott om på loppisar...men ramarna är en annan femma!

Lycka till mer håret!

Anns Gröna sa...

Det där med håret - förstår PRECIS vad du menar! Har samma "problem" som du och tycker nästan alltid att jag blir alldeles för smörgul i håret. Utom när dotera gör mina slingor här hemma. Fast då sitter jag å andra sidan 2 timmar! Det kan man ju inte göra på en salong, kanske.
Gillar din fina glasburk du fyndade på loppisen - hittade också en exakt likadan för några veckor sedan. Jag knöt spets runt om och fyllde den med jättegoda mandelskorpor. Alltid bra att ha hemma!
Kram Ann

Vardagstugg sa...

vilka fina fynd du gjort =)
Blev verkligen fina med lite vitfärg!
Annelie

Nettan sa...

Vilka fynd du gjorde !
Men vad tråkigt med håret =0(.
Är ju själv rödhårig & har haft blonderade slingor, gjorda på salong, har aldrig blivit fel, men man vet aldrig ;0)...numer brunett !

Hoppas det ordnar sig & du slipper bära sjal !

Kram Nettan

Anonym sa...

Kul med lite fynd. Griffeltavla har jag varit på jakt efter, dock utan resultat.

Va tråkigt med håret, men som sagt så förstorar man nog upp misslyckandet själv. I andras ögon är det nog inte lika illa.

Anonym sa...

Absolut. Jag kräver då också att det ska bli vår. Idag lyser faktiskt solen här, men det är ju inte lika varmt som man önskade att det kunde vara. Är det inte om bara några veckor vi ställer tillbaka tiden så det blir ljusare på kvällarna?! :) Kramar Benita

Unknown sa...

Vilken läckra loppisfynd - vitt gör det mesta snyggt och fräscht!

Hoppas håret blir bra! ;)

Tineling sa...

Å det är så kul att fynda på loppis...man känner sig så nöjd sen :) Jag skulle gärna vilja ha en sån där griffeltavla! Kram Tina