måndag, mars 16

Fiffig lösning..

När vi flyttade till vår nuvarande lägenhet insåg jag rätt snabbt att det här med en datorhörna kommer bli svårt. Och fult..
Eftersom vi bor i en tvåa på 61 kvm med öppen planlösning, finns det inte en given plats för det lilla stycket (Datorn).
Hepp, vad gör man när datorn är bland det fulaste som tillverkats och sambon självklart inte kan leva utan den?
Man använder en liten extra del av hjärnan helt enkelt..



Här har vi lilla datorhörnan som sambon skulle göra vad som helst för. Att ställa frågan om vem han skulle välja om det krisar, datorn eller mig.. det vill ni inte veta=)
Detta är egentligen där hatthyllan satt. En ful inbygd sak som medföljer i alla lägenheter.
Sambon kom på en väldigt fiffig lösning och här har vi köpt ben och sågat ut en måttad bänkskiva till hörnan.
Snyggtavlan fick sambon ha ovanför sin "arbetsplats" och för att vara en datahörna gillar jag det nog ändå..
Jag vet inte, kan det vara tavlan som gör det? =)

29 kommentarer:

alegni sa...

vilken fiffig lösning, o jo, det är nog tavlan som gör "det" ;)
kram
ingela

Anonym sa...

Det där blev ju en riktigt bra lösning och jag tror också att det är tavlan som gör det ;-)

Hoppas du har en bra måndag! Kram Anna

Milla sa...

Jättebra lösning, det gäller att man tänker till ibland. Ha en härlig måndag!
Kram Milla

Ingrid sa...

Men det var ju en fiffig lösning på det hela, med lite fantasi löser det mesta sig.

~Livet i byn

Camillas nya hem sa...

Visst är det fult med datorer men ni har fixat det bra! Dessutom tycker jag att den datorn var snygg (så snygg som en dator kan bli). :)

Här hemma har jag kastat in allt sånt i ett rum till maken, det är helt enkelt för fult för att ha framme. Haha.

Hoppas du får en fin vecka!

S o F sa...

Verkligen snygg tavla och bra lösning på ett compact living-problem, nämligen; var ska vi ha datorn då.

Ha det gott!

Anonym sa...

Ja vad är det med datorer och inredning? Hur man än försöker trolla bort de så måste de finnas där!
Tycker ni har fått till det bra och avlan är klart pricken över iet!!!
Kramelikram

Ingela la la sa...

Bra lösning!
Tavlans text kom i rätt tid för mig idag =) Elin har haft en kompis här idag och dom har varit i luven på varann sen hon hit kom =) Så läste jag på din tavla och bestämde mig för att carry on!

Kram Ingela

Signe 1 sa...

Ser kanon ut! Ska bli kul o se din balkong som ska inredas sen:-). Kolla in min tävling jag har;-). Kram Sofia

Nettan sa...

Riktigt snyggt! Enkelt å stilrent som alltid hos dig!!
Kul inlägg du gjort om bloggar..känner igen mig!;-)
Kram Nettan

Therese sa...

Hi, hi definitivt tavlan - måste vara den ;-)

Trevlig kväll!

Kram,
Therese - Lurans blogg

Jenny sa...

Hej Malla!
Vilken snygg datorhörna!
Och den där tavlan blev jag ju helt förälskad i:)
Så classy!

Ha en bra kväll,
kram Jenny

Fröken Fräken sa...

Det var stiligt ordnat för datorn, och det såg ju ut att vara en rätt smidig tingest trots allt. Håller på och tjatar på min far att han ska köpa bänkskiva och lösa ben för att sätta ihop både en datahörna och sybord (jojo, han går sykurs!!!) för det brukar ju bli så mycket bättre än vanliga skrivbord. Och det ser man ju här också!

Ja, sovrummet kan nog vara bra för en spetstavla. Känns som om det är min vidareutveckling av tygtavlan, är ju fortfarande mönsterless så jag orkar inte med något stormönstrat i flera färger på en tygtavla nu..

Ja, det var iaf väldigt skönt att komma hem och ha så välstädat! Här hade jag tänkt pyssla vidare, men så fick jag två inredningstidningar med posten idag, så det blir nog soffan istället! ;-)

IKT i min vardag sa...

Smart lösning, men det är helt klart fin-tavlan som gör det ;)

Kram Linda

På min gatan i stan sa...

Riktigt bra! :-)

Tavlan är så snygg, vart har du köpt den?

Kram!

Grodmamman sa...

Smart lösning, men det är ju tavlan som gör det!:)
Tusen tack för kommentaren hos mig. Tänk att du slog huvudet rakt på spiken, skulle verkligen behöva en ledig dag och bara andas!:)
Kram

sand mellan tårna sa...

föregående inlägg var mycket intressant..... jag läste faktiskt varje ord.... och jag kan bara hålla med dig! jag måste fastna direkt för att gå tillbaka, ofta faller jag för bilder, men ibland text, en intressant person bakom bloggen, sedan kan det bli tråkiga inlägg och då slutar jag, och efter flera månader kan man halka in igen och då kan det vara en kanonblogg..... vidare så bara älskar jag att blogga, är fortfarande förvånad att såååå många vill läsa det jag skriver... hmm... en gåta! eller tittar de bara på bilderna...haha

iaf..... skummade igenom din länklista och såg att jag ej var utvald! hihi...... det fick mig att börja skratta och genast tänka.... hmmm.... undrar vad jag gör för fel..... man är ju lite knäpp ibland....

ha det bra, du visar fina bilder, och jag kikar in igen ;)

Kram Linda

Pysselpralinen sa...

Jag håller helt med dig om att bilder är viktiga på bloggar. Jag håller också med om att både inspiration och idéer kan vara som bortblåsta när man kravlat sig hem efter en lång arbetsdag. Min energi tar liksom slut då och där. Så himla tråkigt. Jag borde kanske börja blogga på morgonen...

Men det där med bilder är viktigt och med en kamera från stenåldern (digitalkameror lever ju inte länge idag alltså) är det inte lika kul att fota, för det blir inte så bra om inte ljuset är rätt. Jag hade en liten tanke om att handla en ny big och fin kamera. Men i helgen bestämde sig snälla lilla bilen för att vara trevlig och inte starta. Jahaja, det var dom lusentapparna åt fanders...
Och inte kom jag iväg till butiken som jag hittat som säljer en Ib Laursen-bakskål heller! Nedrans bil!
Den där bakskålen är ju bara sååå underbar! Och jag har verkligen leetat efter en sån. Och börjat fundera på om jag inte skulle ta och börja producera såna själv.
Och så kommer fina du och bara presenterar en på din blogg. Dig kan jag lita på!!! Du är en baktjej helt i mitt tycke! ;-)

Själv har jag både symaskin och dator på matbordet. Compact living kräver tålamod och att man kan blunda åt det fula ibland. Tyvärr funkar det inte alltid och då drömmer jag mig bort till min gigantiska drömvilla i småstaden...

sand mellan tårna sa...

haha.... du är rolig du! Vet du vad, jag ville också såååååå gärna ha hyllor i vårt jättestora, men vägglösa kök..... och igår blev drömmen sann...... så mirakel kan ske.

Nu ska jag sussa..... Godnatt!

Anonym sa...

Vilken härlig plastbyggd datahörna! Kram Sandra

sand mellan tårna sa...

Godmorgon!

Du är för rolig du! och jag lägger genast till dig på blogglovin, så att jag inte missar dina hyllor nu...... du måste visa när de blir klara!

Ha en fabolous dag! Kram Linda....

Anonym sa...

Har man inte plats så gör man sig plats :)

Jag har nog samma problem med dator och sambo som du :) Förra veckan fick han "psykbryt" när dottern hade fipplat så att all text blev kursiv hahaha.

Blir bara lite nyfiken, vart kommer du från, har förstått att du har dina rötter här i norr :)

Ha en bra tisdagkväll!

Tineling sa...

Vad snyggt och fiffigt! :) Det är nog både tavlan och att man inte ser själva datorn som gör det! :) Själv har vi en bärbar dator som får stå på matbordet typ jämt. Kram Tina

mariaemb. sa...

Hej, vilken underbar blogg du har. Sitter och småskrattar över dina fyndiga formuleringar. Hit vill jag absolut komma igen! Hoppas att det är okej om jag länkar innefrån mig. Annars har bloggarna en tendens att försvinna i mängden.

Kram Maria

A home far away sa...

Vilken kreativ lösning och självklart skulle han välja dig framför datorn:)

Kram Gunilla i Singapore

Britt sa...

här har jag inte på ett tag, här händer det saker! alltid lika inspirerande bilder.

snygg datahörna.

Kram Britt

Villa Carl Larsson sa...

TACK gulliga och snälla du för tipset om skålen. Den blå skulle ju passa perfekt till mina nya kökshanddukar med blåa inslag samt min nya saftkanna :) Saft med en kladdig kaka och vispad grädde *mums* hihi

Tack tack!!! Kram Josefin

Josefins nya blogg sa...

Hej hej, slant in!
Jättefin hörna, jag klurar fortfarande hur jag ska göra med makens plats... Han har inget emot sportposters heller (kväljningar) men jag måste försöka komma på nåt... Kanske borde visa honom din variant? Mycket snyggt! :)

Jo sa...

Jag tycker att ni har fått till en bra hörna för datorn! Det är som sagt inte det snyggaste man kan ha hemma, ungefär som kattlåda och tv. Nödvändigt ont, men oftast inte snygga för fem öre!