fredag, mars 28

BArn??

Jag veet att bebisar är underbara!! Alla säger det och jag har ju faktiskt träffat ett par genom åren..=)
Men..
Jag måste nog ändå säga at jag är glad att jag inga har..
Dels för att jag är alldeles för egocentrisk för ett barn..alldeles för självupptagen, alldeles för förvirrad, alldeles för lat och alldeles för bekväm.
Tänk, jag kan göra vad jag vill åka vart jag vill och tänka ordentligt, utan att en bebis tar energi ifrån mig.

Jag förstår att en bebis är det största som händer i ens liv och all kärlek man har får det lilla knyttet.
Tills jag skaffar ett par egna så måste jag få njuta av tanken UTAN dem..

Läser på så många bloggar om hur trött, utmattad och hur lite man bryr sig om sig själv, visst jag fattar att det är en sida av det hela men ändå, jag är glad att jag valt att vänta..
Jag är inte mogen helt enkelt!
Till alla er som har en lite parvel där hemma, ni ska ha cred för att ni orkar vara sånna bra föräldrar, verkligen!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är glad jag också inte har barn. jag kommer bli en skitgammal morsa...

Anonym sa...

tack för tipsen!

Anonym sa...

:-) Du gör helt rätt i att vänta.
Himla fin blogg du har förresten!

Malin sa...

MISS XL:
Ja, jag kommer också bli en gammal morsa..men förhoppningsvis har jag mer tid, ork, kärlek och pengar för ett barn. En sundare inställning till livet iallmänhet påverkar säkert också..lika bra att vänta!!!

JESSICA:
Förstår din frustration..
Ibland står allt bara still men man får inte ge upp!!!

EVA:
Ja, vi känner att det är bäst att vänta lite med bebisskrik. Klockan tickar itne så högt än ;-)
Tack, det värmer ända in i hjärteroten när nån gillar min blogg!!