måndag, december 10

Rocky Road



Någon som sett Leilas Jul?

Kvinnan med världens utstrålning och superduperrecept!
Här kommer en goding som heter Rocky Road, smakar söbben!!!


Förberedelsetid: 10 min
Färdigt på: 40 min

Ingredienser
12 kakor

600 g mörk kvalitetschoklad 70%
2 påsar dumlekola
2 nävar minimarshmallows
3 dl salta jordnätter
1 dl skalade pistagenätter

GÖR SÅ HÄR:

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad ( i en skål över kokande vatten)
2. Blanda samtliga ingredienser
3. Fyll smeten i en plåt, 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.
4. När kakan stelnat, skär upp den i bitar.

Sååå gott ju!!!!!!

1 kommentar:

Sus sa...

Men fy fan vad det lät gott!
Jag har i dag gjort kola. Det receptet ligger på min blogg! Jag ändrade i o f och hade i kakao och rivet citronskal! Super goa!
Mums filibabba!

Jaha din mail funkade nu då! När jag var hos dig sist så sa du att du haft något strul med den!
/Sus