måndag, april 28

En örfil tack!!!


Mina nya idoler är Charlie och Mathias, ni vet Lyxfällan!
Shit, en örfil tack.. då kanske jag vaknar upp och kan hålla ordning på min ekonomi..
Har gjort ett tappert försök att lyssna på deras goda råd och ska nu se hur mkt jag kan spara på en månad.
Tänkte att jag " bara" får bränna 1000:- i veckan då räknar jag även in mat.. det är helt rimligt.
2 dagar kvar av första veckan och ligger riktigt bra till om jag ska vara ärlig. Det här är nästan lite kul!!!

Ang bloggtorkan så är det tragiskt tråkigt just nu. Har verkligen tappat det helt. Mycket beror på det otroliga vädret vi skådar här i Göteborg, man tror inte att det är sant!
Gärna tar man ett glas på en uteservering i stället för att hänga framför datorn, det går i perioder helt enkelt..

3 kommentarer:

Tjohalia sa...

Med risk för att låta obildad, men vad är en lavett? Kram Sandra

Ida sa...

Jag tycker du gör helt rätt i att hänga utomhus ist för att blogga. Passa på för snart kommer vårens bakslag. Då blir det åter bloggens tid...

Anonym sa...

Ja du jag känner igen det där. På min senaste praktik så var det en bankman ute och pratade för 9:onde klassarna om privatekonomi. Satt och räknade ut samma uppgift som eleverna, inte kul att se vart en stor del av pengarna går till.
Svar: Våra utemöbler har vi fått från sambons farfar, tror att de finns att köpa lite överallt fortfarande, är en riktig klassiker.