fredag, mars 30

Njut en smula...


Det här med att längta. Jag längtar hela tiden. Varje dag.
Jag längtar efter att få sova lite mer. Att solen ska visa sig. Att sommaren ska komma. Att mina gravidkilon ska försvinna. Att orka träna.
Och så där håller det på, dag ut och dag in.
Men när njuter man då av allt som händer runt om kring en?
Ja, det är ju just det. Konsten att njuta och vara här och nu. Inget jag är jättebra på.

Sen jag fick barn har jag glömt bort att njuta här och nu. Man är inne i bebisbubblan och det är inte mycket som existerar eller är så viktigt utanför.
Att våren kom med stormsteg och solen började värma. När hände det? Att lillan snart är 4 månader och skrattar och jollrar för fullt. Näääär hände det?

Idag sätter jag mig på balkongen och läser i solen. Njuter med en kaffe och bara är.
En riktig härlig fredag med andra ord.

Inga kommentarer: