söndag, maj 31

Presenter...

Med en födelsedagsfest i ryggen är jag rätt slut.=)
Maten skulle göras, Foccacian bakas, hemmet städas och självklart skulle jag ju fixa lite tårta till efterrätt!
Visserligen har jag en sambo som har två armar och tio fingrar men jag är en obotlig kontrolldåre..
Dessutom lyckades jag med att jobba under gårdagen så det var lite tajt med tid..

Vilken lyckad fest det blev och vilket gäng vi var! Här sitter vi och njuter av kvällssolen nedanför vår balkong!


De känner mig bra för nästan alla presenter jag fick var inredningsrelaterade=)
Nu har jag en del presentkort som ska vårdas väl..
Fotade ett par stycken presenter jag fick igår..

Söta lilla nyckeln med en liten rosett!


Finfina korgen som jag ska hitta på nåt kul med!


Mateusfatet jag suktat efter i ett helt år..


Underbart Doftljus från Yankee Candle..


Vackra Blommor..

17 kommentarer:

Grodmamman sa...

Härligt det såg ut på bilden från er balkong! Och vilka fina presenter du fick!:)
Kram

Cel'Dara sa...

Ha den äran! :-)

Hemma hos Razzel sa...

Vilka fina presenter! Du har fostrat dina vänner väl! ; )

Milla sa...

Superfina presenter! Så himla mysigt ni verkat haft på bryggan! Inget är som sällskapet av goda vänner:) Kram Milla

alegni sa...

himlafina presenter du fick!
stort grattis i efterskott!
o du, det där med att vara kontrollfreak känner jag så väl igen... ;)
kram
ingela

Ingela la la sa...

Vad härligt och vilka fina presenter du fick.

Kul med en lyckad fest, även om det är mycket jobb innan ;)

Kram

MissMagicGirl sa...

Fina bilder! Verkar som ni hade en härlig fest!

Sus sa...

Gött Sis!
I morgon blir det fika! ;o)

Vi ses!

Kram Sus

Fröken Fräken sa...

Men så charmanta presenter!! Jag vill också ha en sådan korg.. hm, kanske dags att börja skissa på födelsedagsönskelistan.. det är ju baaaara två månader kvar! ;-) Det ser dessutom att ha varit en mysig fest, säga vad man vill men ni hade ju sannerligen tur med vädret!

Pysselpralinen sa...

Grattis i efterskott! (eller förskott?) Det lät ju som att det blev en väldans fin fest, lyxigt för alla gäster med allting hembakat och hemlagat! :-)
Ser ju ut som att du har gäster med bra smak också, sånt e ju trevligt.

NY är ju alldeles underbart, det var verkligen en resa jag kommer minnas med enbart glädje och nöjdhet! Jag hittade en del härliga butiker och resväskorna vägde ju några kilo mer på hemresan än på vägen dit. ;-) Jag hittade själv inte något större utbud av muffinsformar dock, så jag hoppas att din vän lyckades bättre. Jag gissar att man måste komma ut en bit utanför storstaden för att hitta de där riktiga bak-shop-paradisen. Fast jag fann en butik som sålde baksaker och där hittade jag en hel del grejer som jag letat efter. Så himla kul! :-)
Härligt för dig att ha den resan att se fram emot!
Kram

Villa Carl Larsson sa...

Vilka kanonvänner du har! Ser ut att vara jättehärligt där ute nedanför er balkong. Och vilka fina presenter du fick. De vet verkligen vad du gillar :)

Kram Josefin

Pysselpralinen sa...

Eller hur, visst tänker man så ibland, på hur man skulle kunna utöka utbudet med baktillbehör. För eftersom ingen annan lyckas effektivt med det kanske man borde ta itu med det själv...
Jag har en kollega som just nu är mitt uppe i processen att starta sitt eget företag tillsammans med en kompis, med allt vad det innebär. Det är ganska spännande att följa hennes projekt när hon pratar om val av namn och registrering av varumärke, kontakter med exportrådet och hur deras produkter ska se ut. Jag tycker att hon är himla modig, men egentligen är hon ju bara en vanlig tjej med lite mer idéer än somliga andra. Och som faktiskt gör något med sin idé.
Ja, ibland undrar jag om man inte skulle ta och våga...:-)

Hur går det med blogginspirationen, har den börjat komma tillbaks lite? Jag är i alla fall mycket glad över att upptäcka nya inlägg hos dig så jag hoppas att det håller i sig! :-)

Ingrid sa...

Vad mycket fint!! Såg mysigt ut där ni satt på rad nedanför eran balkong. Hoppas du hunnit vila upp dig nu lite.

~Livet i byn

Anonym sa...

Härliga presenter. Måste du blivit jätteglad för.
Objektivet är sjukt bra för en sån liten peng...det får mina starka rekomendationer om du har en canon.
Ha en fin dag
kram kram

♥ Fyra årstider sa...

Såg galet roligt ut med alla dessa gäster...blir sugen på att gå på fest.-)
Kram Lotta

Signe 1 sa...

Men oj vad fina presenter du fick!:-) De vet vad du gillar, hihi... Den där korgen har jag oxå, den är bedårande! Kram Sofia

millandante sa...

Jag förstår om du inte hämtat dig ännu! Att fylla 30 tar på krafterna, liksom loppisrundor...
Grattis i efterskott! Fina presenter!!
Kram