torsdag, maj 7

I väntan på solen..

Vaknar. Funderar. Blogga eller inte.
Hmm, funderar igen och plötsligt finns där ingen tid.
Vips, ny dag.
Blogga eller inte..
Sen inser jag att veckorna bara rullar på utan att jag hinner blinka.
Hann jag med våren eller blev det höst i Göteborg igen?
Man skulle lätt kunna tro det med tanke på regnet som öst ner de två senaste dagarna.
Snart kommer solen och då ska jag ta ut min nya kruka.
Krukan är egentligen en pralinlåda med glaslock, men varför göra det enkelt då det finns så många andra roliga ideér. Nu står den i vardagsrummet och vilar tills solen behagar visa sig..

24 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Vilken cool kruka. Du har då så häftiga ideér :) Och varför vara som alla andra.. hihi

Jag har en tävling hos mig som du kanske skulle gilla.

Kram Josefin

Milla sa...

Jättefin kruka! Visst rullar livet på fasligt fort ibland. Nu känns det som det är nåt jämt. Denna perioden är nog så. Hoppas på att få andas ibland! Ha det gott! Kram Milla

Hem och Lycka sa...

Vad smart, rolig idé och så fint!

kram Mia

Cel'Dara sa...

Vilken fiffig idé! Jättefint ju. :-)

Proforma sa...

Ja, vad tog våren vägen!
Vad söt lite låda, så passande med pelargonian i.

Jag har en tävling på min blogg om du känner för det. Titta gärna in...
Ha det gott!

Anonym sa...

Tror att våren hittat hit till Linköping i dag igen. Solen kikar fram utanför fönstret till kontrast mot allt regnande de senaste dagarna.
Ja tider flyger iväg och jag hinner inte heller med allt jag vil/borde.
Fifg och snygg ide me blomman i en burk. Kommer passa fin fint på balkongen din.
Ha en härlig helg .
Många kramar Lina

millandante sa...

Vilken fin idé!! Hoppas solen når din balkong nu i helgen!! (det ser tyvärr mörkt ut såhär sju mil utanför Göteborg, puh..)
Ha en bra helg i vilket fall!
Kram

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Vilken rolig idé! Och så snyggt det blev.

Ja vi får hoppas att solen kommer tillbaka snart. Här har vi det jag skulle definiera som höststorm...

Hoppas du får en fin helg!

Ingrid sa...

Vilken snygg kruka, du är påhittig du!! Kommer att bli kanon på din altan sedan.

Tiden går fort, fortare när man har roligt sägs det ju och då har du nog det :0) Blogga får du göra när tiden infinner sig.

~Livet i byn

Jenny sa...

Hej Malla!
Vilken bra idé att använda den fina burken som blomkruka!!

Ha en jättebra helg,
Kram Jenny

Fröken Fräken sa...

Nämen, det är ju sådär. Antingen känner man för det eller så gör man det inte. Och gör man det inte ska man passa på att grädda lite plättar, besöka en djurpark, se på fotboll eller äta en massa vindruvor. Tills lusten att blogga åter infinner sig!

Det var då en charmant bytta det där! Gjorde lite metallfynd själv idag på loppis. Bland annat ett 5 dl mått i plåt som direkt fick följa med mig hem.

Och näääää, det får absolut inte vara höst redan! Nu ska du inte skrämma upp mig...

Annas Lycka sa...

Så fint....Jätte fint och en ny annorlunda idé. Ha en go lördag! Kram Anna

MissMagicGirl sa...

Åh så fint det ser ut!

Pysselpralinen sa...

Ja, det är sannerligen inte lätt att få till det där med bloggandet just nu känns det som. Jag känner igen mig i din beskrivning. Tack för dina peppande ord, de tycks ha hjälpt faktiskt. Nu har jag lyckats få till tre inlägg på raken! Kors i taket! :-) Men så är jag ju kvar i Sthlm i helgen och då måste jag ju sysselsätta mig med något.

Fint med pelargonian i den coola krukan. Kul när man kan komma på lite annorlunda idéer. Och det brukar ju du vara bra på.
Nä, nu blir det nog lite Sex&the City, jag känner att det var alldeles för många timmar sen. De tjejerna kan jag aldrig få för mycket av! :-)
Ha det gott!
Kram

marie sa...

jätte fin stumpan!!!
Hoppas vi ses snart!

Puss puss

Ingrid sa...

Kuren är bra för mig, jag skrev inlägget i helgen då jag var på dag 3 och trodde jag skulle dö ;0)

I morgon är det en vecka och jag mår toppen!! Dock längtar jag ändå efter godis, det går nog aldrig över!!

~Livet i byn

Helena sa...

Vilken underbar idé =) Det blev ju sååå fint =) Kram H

Villa Carl Larsson sa...

Perfekt med 30-års kalas och att önska sig en massa från Green Gate :)

Jag ska till Göteborg i helgen och kolla Gbg-varvet. Min sambo ska springa. Det är ju sjukt många som är med i år. Ska du ut och kika? Kanske springer du själv? :)

Jag kanske hinner med någon butik.. vem vet hihi.

Kram Josefin

Ingrid sa...

Trevlig helg!

~Livet i byn

Ingrid sa...

Det tycker jag vore en toppenpresent till dig :0)

~Livet i byn

karola sa...

vilket fint arrangemang :)

Pysselpralinen sa...

Jag hoppas också att din kollega förstår att kolla in det amerikanska baksortimentet, jag ska i alla fall göra det så mycket jag bara kan!
Gissar att du också surfat in på Bakerellas blogg nyligen och sett hennes favvo-butik. Helt amazing!
Jag tycker att det känns som att Sverige jobbar på det, men vi är ju låångt ifrån i närheten.

Ha det gott!:-)
Kram

♥ Fyra årstider sa...

Hej Malla vännen
Ville bara titta in och önska dig en skön fortsatt början på sommaren..hoppas allt är bra.
Kram Lotta

Ingrid sa...

Ja verkligen, en stor lättnad!

~Livet i byn