måndag, juni 8

Kaktång och semester..

När jag var i Småland för två veckor sedan fann jag två fina tänger. En riktigt fin sockertång och en väldans trevlig kaktång.
Trodde även att jag skulle fynda porslin från Gröna Anna men tji fick jag, då skicket var uselt och priserna högre än jag någonsin kunnat ana.
Istället får jag fortsätta min jakt på Tradera=)




Har ägnat förmiddagen åt städning. Sticker en vecka till Norrland och det är skönt att ha städat undan innan man åker!
Visserligen finns sambon kvar och håller ställningarna men städa har väl aldrig varit hans favoritsyssla..=)

Ha det skönt!

13 kommentarer:

m sa...

Tyck gärna till i Dagens Fråga på vår söta blogg!

www.arntyochmirry.se

Anonym sa...

Ursöt kaktång....
Hoppas du får en toppenfin vecka uppe i landet.
Kram kram

Hem och Lycka sa...

Tror minsann vi har samma kaktång! Eller nästintill i alla fall. Min kommer från mamma/mormor.

kram Mia

Fröken Fräken sa...

Men ändå. Loppisarna verkar annars vara proppfulla med fynd där! Jag har inte kommit över det där med skåpen än..

Men! Kallar du det för Norrland?.. De gör väl inga riktiga norrlänningar s a s. Då talar man ju om vilket landskap eller stad som man kommer ifrån! ;-) Men hoppas att du får det trevligt här hemma! Det verkar ju bl bäst väder (dvs minst dåligt) här uppe i veckan!

Få herr Fräken att städa är inte precis det lättaste heller! ;-)

millandante sa...

Kanske hittar du Gröna Anna i Norrland...
Ha en trevlig resa och tack för all energi du skickar till mig!!
Kram

Milla sa...

Jättesöta fynd! Hoppas du får en fin tripp till Norrland! Kram Milla

Ingrid sa...

Åh vad kul att se att du lever ;0) Hoppas du får en härlig vecka i Norrland.

~Livet i byn

Hemma hos Razzel sa...

Välkommen till Norrland! Hoppas vi kan bjuda dig på vackert väder! - Ljusa nätter utlovas i alla fall..

VITA NYANSER sa...

Tack för din fina kommentar hos mig! Vilka fina och stilrena bilder du har här på bloggen, åh, de gillar jag!
stor kram L-L

MissMagicGirl sa...

Ser fint ut!

Britt sa...

Va du är pysslig! Du har så fint och ger så mycket inspiration!!

Kram Britt

Villa Carl Larsson sa...

Gröna Anna är så vackert. För mig betyder det extra mycket då jag växt upp med det då min mamma och pappa har det porslinet. Lycka till på jakten efter mer av den sorten. Och vilka fina tänger!

Hoppas du har det skönt uppe i norr. Jag är lite avis faktiskt. Vill spendera lite tid där känner jag. I sommar blir det dock bara en vecka eftersom jag jobbar.

Kram Josefin

Monkan sa...

Grattis lite i efterskott :-) Oj vad många fina presenter du fick. Ja åldern är absolut bara en siffra, det lär man sig ju äldre man blir ;-)

Jättecharmigt porslin, och grönt, min favoritfärg :-) Och tången var verkligen fin, jag tänker mig ett våningsfat med kakor och så tången till.