torsdag, juni 25

Snipp snapp slut...


..så är sagan slut...
Det är med vemod jag skriver att jag lägger ner bloggen. Lägger den på is iallafall. För ett tag..
Jag känner att tiden inte räcker till och det finns så mkt annat jag vill göra. Den får vila över sommaren iallfall.
Kanske startar jag en ny fräsch blogg med ny inriktning. Kanske fortsätter jag i samma gamla bana. Kanske blir det inget alls.
Jag koncentrerar mig på att sola när vädret bjuder, planerar finfinaa resan till USA och styr upp grillkvällar lagom till semestern..
Ja, det är så jag vill leva. Ingen press inget måste. Jag gör vad jag vill.

Bloggen blev i slutet ett "måste" och jag kände att skrivkrampen smög sig på. Resan har varit kul och nu säger jag hej på ett tag!

Ha en skön sommar och tusen tack till alla er där ute som varit trogna läsare!

Kramar

35 kommentarer:

Milla sa...

Förstår vad du menar men kommer sakna dej massor! Du skrev så härliga och även personliga inlägg! Hoppas du får en underbar sommar! Kanske ses vi igen i en annan bloggvärld... Kram Milla

Ingrid sa...

Trevlig sommar och ev. på återseende någon gång :0)

~Livet i byn

Camillas nya hem sa...

Kommer sakna dig sååå mycket, du är ju min favorit! Men klart att bloggen ska läggas ner om den blir ett jobbigt måste, jag känner själv igen mig. Ha en UNDERBAR sommar och lova att hojta till om du skaffar ny blogg! KRAM så kanske vi ses på stan nån dag för vi flyttar till Gbg snart. :)

Proforma - Irene sa...

Blogga ska inte vara ett tvång, vila och se vad hösten kommer med... kanske lusten kommer tillbaka!?
Har följt din blogg länge men varit dålig på att kommentera.
Ha det gott i sommarvärmen!

Hem och Lycka sa...

Nää vad trist men man ska absolut pausa när det känns som ett tvång och lusten försvinner. Hoppas du återkommer på nåt vis till hösten! Trevlig sommar, kram Mia

Jo sa...

Vad tråkigt! Men som sagt, bloggande ska inte vara ett tvång.. Jag läser ofta, men har varit kass på att kommentera. Tack iaf för en väldigt trevlig och fin blogg!
Trevlig sommar!

Ingela la la sa...

Vad trist men man ska ju blogga för att det är kul. förhoppningsvis så kommer lusten igen och då är det ju bara att börja igen!

Hoppas du får en skön sommar!
Kram INgela

Hemma hos Razzel sa...

Ta ett sommarlov och njut! Jag tittar in då och då och kollar om du fått ny lust till bloggandet!

IKT i min vardag sa...

Tråkigt, men jag förstår dig. Njut av sommaren, ha det underbart så håller jag tummarna för nystart till hösten :)

Kram Linda

alegni sa...

en riktigt skön sommar o en fin resa önskar jag dig. o så hoppas jag att du kommer igen när du känner för det!
kram
ingela

MITT VITA HUS sa...

Najjjjjjjjjjj, I will miss u...Ha det fint och hojta högt när du om du kommer tillbaka, massor kramar så länge=) Kram M

Villa Carl Larsson sa...

Jag förstår.. och framför allt den här årstiden. Mitt bloggande har avstannat emellanåt också. Det ska INTE vara ett måste. Då kan man lika gärna ge upp och göra annat man tycker är roligare. Dock ska du veta att jag kommer att sakna dina inlägg eftersom du gett mig otroligt mycket inspiration. Hoppas du kommer tillbaka en dag. Då kan du väl säga till om du byter bloggplats? :)

Ta hand om dig nu och ha en riktigt skön sommar. Många kramar från mig

Anna sa...

Sköt om dig och ha en underbar sommar! Kram Anna

Anonym sa...

Åhhh vad jag kommer sana dina inlägg.
Men självklart respekterar jag dit beslut. Hoppas dock innerligt att skrivlusten kommer tillbaka.
Då finns jag här som en trogen läsare.
Ha en underbar sommar.
kram kram

Grodmamman sa...

Kommer att sakna dig, men förstår dig fullständigt! Blogga ska vara kul, inget stressmoment!:)
Ha en underbar sommar så kanske vi ses igen!:)
Kram

millandante sa...

Så tråkigt!!!! Men förståligt... blir bloggandet ett måste så kan en paus nog vara bra. Men jag hoppas att det bara blir just en PAUS och att du återkommer med ny skrivarlust! Sköt om dig och njut av sommaren!
Kramar

Nettan sa...

Tråkigt att du känner så, men man ska göra det som känns bäst !
Och nog känner vi alla så, speciellt denna årstid =(.

Kommer sakna dig & dina personliga & inspirerande inlägg, men hoppas att du till hösten är tebax igen med nya friska tag.

Önskar dig iallafall en Skön SOMMAR, härlig resa till Over There & goda grillkvällar !
Ta hand om DIG.....

Kram Nettan

Nettan sa...

Tråkigt att du känner så, men man ska göra det som känns bäst !
Och nog känner vi alla så, speciellt denna årstid =(.

Kommer sakna dig & dina personliga & inspirerande inlägg, men hoppas att du till hösten är tebax igen med nya friska tag.

Önskar dig iallafall en Skön SOMMAR, härlig resa till Over There & goda grillkvällar !
Ta hand om DIG.....

Kram Nettan

Annas Lycka sa...

Nej men så trist!!!! Snyft!! Jag förstår dig men jag tycker mycket om att läsa dina inlägg....JAg hoppas vi ses i höst!! Ha en underbar semester och resa!!! Kram Anna

Marie sa...

åååå gummsan. Jag är glad att jag får ha dej kvar på riktigt i allafall ;)

Vi ses snart pöss-gurka!

♥ Fyra årstider sa...

Helt rätt och jag förstår dig till fullo..kommer sakna dina inlägg..Jag kommer att göra likadant jag kör på tills jag tröttnar..just nu skriver jag knappt kommentarer..då har jag fått glädjen tillbaka.
Kram Lotta

Anonym sa...

kommer att sakna din bligg. hoppas på återseende. trevlig sommar önskar jag dig! hälsningar "en annan " Malla

Ingrid sa...

Tack för dom rara orden i bloggen. Det är så tungt!

~Livet i byn

Fröken Fräken sa...

Nämen, så tråkigt att du känner så! Men, något man gör på fritiden ska ju aldrig kännas som ett måste. Jag hoppas att blogglusten återkommer senare, kanske till den där årstiden som kommer senare, men som jag vägrar att skriva ut så här en het junidag. För det blir väldigt tomt utan dig här! Ha det så härligt!!!!

Anna, livet i en "skokartong" sa...

Oj vad det kändes tråkigt, kommer att sakna dina inlägg!!!!!
Jag kikar väl in här i höst igen för att se om lusten krupit fram igen :)
Själv har jag kommit fram till beslutet att lösenordskydda min blogg så att jag kan bli lite mer personlig...
Ha det gott!
Stora kramar Anna

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hoppas du får en riktigt härlig sommar! Och så få vi väl se vad som händer med bloggandet. Man ska iaf göra precis som man själv vill.

Ha det fint!

Ingrid sa...

Jag har ännu inte bestämt mig, men det lutar åt den svarta pianolack till att börja med. Hur coolt som helst när man bara kopplar in mobilen och spelar sin egen valda musik :0)

~Livet i byn

Britt sa...

Kommer att sakna dig. Hoppas vi ses igen, du vet var vi finns...

Kram britt

MissMagicGirl sa...

Åh så synd! Om du öppnar en ny blogg i framtiden så säg till mig!

Villa Carl Larsson sa...

Hej Malla! Vad jag saknar dina inlägg. Jag förstår om du vill ägna tiden åt annat men jag är inne här titt som tätt och kikar på dina bilder. De är så sjukt inspirerande. Ta för guds skull inte bort din blogg bara :) Jag behöver inspireras emellanåt *fniss*

Hoppas du har det bra. Kram Josefin

Anns Gröna sa...

Ahnääää! Och jag som precis har hittat tillbaka till dig igen! Men - jag förstår dig! När något känns som ett tvång är det dags att ta en paus.
Men jag ser fram emot att "träffas" till hösten igen.
Ha det gott, min vän, och lev väl!
Tusen kramar
Ann

Ingrid sa...

Tack snälla du :0)

~Livet i byn

♥ Fyra årstider sa...

Tro det eller ej..jag tänkte på dig igår. Det låter som jag hittar på:-)..men jag gjorde det. Du var en sådan människa som satte spår i mig. Vad kul att du fortfarande läser bloggar och vad bra för då kan jag skicka en hälsning någon gång..om jga kommer ihåg. Det känns som att du var en av de första jag besökte. Alla dina söta bilder. Bloggen kan lätt bli ett krav..jag har också haft det..men nu känner jag inte så..jag älskar att fota:-)
Ta hand om dig!
Kram Lotta

millandante sa...

Saknar dig här i bloggvärlden!
Hoppas allt är bra!
Kram

millandante sa...

Fniss.. vad bra att du börjat sakna dig själv här i bloggvärlden:) Då kan du tänka dig vad vi andra gör...!!!!!!
Kram