onsdag, april 1

Tavelvägg..

För ett tag sen hade jag äran att vinna en tävling hos Livet I Byn.
Ett KlevelandOrd blev mitt och nu hänger det så fint på tavelväggen.
Har inte riiktigt avslutat tavelväggen än men jag gillar ju projekt så..



Idag är det vår i Göteborg!
Såg grannen sitta i shorts och linne på balkongen och själv har jag varit ute och njutit en hel del i solen jag med.
Balkongdörren står på vid gavel och man hör måsarna skrika där ute. Inte trodde jag att det skulle kännas fantastiskt att höra måsskrik..
Trots underbart väder tvättar inte tvätten sig själv, tråkigt nog och disken kastar onda ögat mot mig när jag går förbi..

Back to Work...

21 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Finfin tavelvägg! Ja, visst är det vår i Gbg idag, härligt!

kram

Fröken Fräken sa...

Nämen, en sådan stilig tavelvägg! Precis, ett mönster i upphängning, inte för långt ifrån varandra och enhetliga ramar. Me like!

Resten av texten, det där med linne och shorts, det låtsas jag som om jag inte läste. ;-) Här är det visserligen soligt, men med snöhögarna utanför så tror jag inte att det är shortsläge riktigt än..

Men! Du råkar ut för samma sak! Att tvätten inte tvättar sig själv eller bostaden städar sig själv..! Nog är det märkligt.. ;-)

Cilla sa...

Vad stilig tavel vägg..
Ja men visst är det ljuvligt med solen.. Man blir såå glad :0)
Kram Cecilia

Livet i byn sa...

Åh vad fint det blev!! Vår låter härligt, jag önskar vi fick lite av den varan här i norr också. Snö och snö är det enda vi ser...

~Livet i byn

Pysselpralinen sa...

Nä hörrudu ret-rumpa! Inte är det rättvist att prata om Hisingens ljuvliga måsskrik och sköna vårsol till en svårt Gbg-längtande kvinna på vift i en kall och hård storstad på östkusten?! Fasiken, nu måååste jag verkligen boka en biljett till Götet snart!!

Va fint det blev på väggen! En sån där tavelvägg skulle passa fint hos mig. Tyvärr tycks det finnas någon slags inneboende rädsla hos mig för att fästa upp saker på väggarna. Jag är helt enkelt skitskraj för att jag ska spika upp en tavla och sen i nästa sekund ångra mig. Vad kan hjälpa mot sånt? Terapi? KBT? Eller lite mer bloggsurfande kanske?

Får man fråga när den stora födelsedagen inträffar? Är det hög tid att skriva önskelista? Symaskin tycker jag låter som en utomordentlig 30-års present.

Själv fick jag ett presentkort på ett smycke hos MANOLI (tack för tipset, jag bara älskar dem!) av min käre pojkvän. Enda problemet var att butiken inte är öppen på helgen och att det då blir lite svårt för givaren att hänga med och välja. Får se hur man löser det lilla problemet..:-)

Trevlig vårdag på dig, hoppas att även kvällen är lång och varm och mysig.

Unknown sa...

Det är vår i Kristianstad också!

Superläcker tavelvägg!

Helen sa...

Snygg tavelvägg!

Jag saknar måsarnas skrik; det är inte så många måsar i Dalsland!

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Jättefin tavelvägg!!
Men har ni shortsväder??
Ok vi har sol, men kallt som bara den!

Ha det bra!

Jeanette

axelina sa...

Väldigt snygg tavelvägg, inspirerande:)

Camillas nya hem sa...

Vilken jättesnygg tavelvägg du lyckats få till, har du något tips på hur du gjort? Skulle mer än gärna ha en men är rädd för att den ska se konstig ut. Vinsten passar ju utmärkt där, grattis grattis!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Det roliga med sådana tavelväggsprojekt är att man kan utvidga dem när något nytt passande hittas. Och det ser liksom aldrig ofärdigt ut. Snyggt!

Marie sa...

FIIIIIIIIIIIIIINT!!!

Jo sa...

Superfin tavelvägg! :)

Visst var det härligt väder igår! Det verkar vara lite kallare idag, men det kanske hinner ordna till sig under dagen! (och ja, det var Delsjön i Göteborg som jag knatade vid häromdagen! :) )

Villa Carl Larsson sa...

Nice tavelvägg hörru du! Riktigt snyggt kombinerat. Och visst var det verkligen ett kanonväder igår. Bara passa på att njuta medan det varar.

Kram Josefin

Ingela la la sa...

Vilken härlig tavelvägg! Det har verkligen varit fint väder, men idag har vi dimma...

Kram ingela

Grodmamman sa...

Jätte fin tavelvägg!
Här har vi också underbart väder, ca 15 grader och strålande solsken.
Och här tvättar sig inte tvätten själv heller och städas det gör inte heller av sig självt. Skulle verkligen önska att det vore så!:)
Kram

millandante sa...

Kanonfin tavelvägg!!!
Visst är det i alla fall roligare att diska till måsskrik!
Kram

Nettan sa...

Superduper snyggt är det redan i alla fall!! Vår är det här oxå å jag bara njuuter!!
Ha en bra helg!
Kram Nettan

Ingrid sa...

Du, jag har en utmaning åt dig på bloggen som jag tror du kan göra något fint av.

~Livet i byn

Monkan sa...

Vad snyggt du arrangerat tavlorna, så häftigt att blanda upp med bokstäver. Helläckert helt enkelt. Och jag älskar ju ordtavlor. Var det den du vann? Grattis!

Jag vill göra en tavla med Wordle men har liksom inga bra idéer, jag har bara gjort en enda, till min pappa.

Råkade se din kommentar hos Pysselpralinen om symaskin. Hoppas du får en när du fyller! Jag vill också ha. Dvs, jag har, men på Hem-mässan som var i oktober så blev jag helt kär i en maskin som kunde brodera och har ju tänkt att, om inte förr, så ska en sån bli min till nästa Hem-mässa. Men så råkar det då vara syfestival nu i helgen, och jag började kolla upp lite maskiner inför mässbesöket, men då verkar det som att modellen jag spanat in har utgått! Typ den enda i världen som hade ett någorlunda överkomligt pris.

Jag håller med om måsskriken. Jag hörde också några häromdagen och kom på mig själv med att tycka om det! Men var så säker, det går över ;-) Men vad galet, fattar inte tvätten vad den ska göra? Och disken låter ju fasansfull, du kanske kan dyka ner på golvet och krypa förbi? :-)

MissMagicGirl sa...

Din vägg är superfin!