tisdag, april 14

Bara för att..



Det var en gång en tjej som hade alldeles för många idéer i huvudet. Så många att hur hon än gjorde blev det bara knas av alltihop.
Hon kunde liksom aldrig riktigt bestämma sig.
En dag blev ett trägolv lagt och ideérna började, som vanligt, poppa upp i hjärnan..
Idé efter idé tog fart och hur hon än vände och vred förblev rottingmöbeln som var tilltänkt slut.
Nya ideér tog vid men hur hon än gjorde ville inte rottingtankarna försvinna.
Att försöka sig på ett hemmabygge var som att försöka gå på vatten och ge upp var inte att tänka på.
Nej, hon var en sån där tjej som alltid visste en lösning.
Tyvärr, visste hon också att lösningarna inte alltid var de bästa men vad skulle hon göra?
Köpa en ful och billig utemöbel för att nästa år satsa på en fin möbel?
Eller köpa en dyr och inte 100%-ig bara för att?

18 kommentarer:

Jo sa...

Kan hon inte köpa en halvbillig och trixa till den för att nästa år köpa en finare? :) Det är ju jättetrist att köpa en ful, billig möbel, men jag gör nog hellre det än köper en dyr 92%:are som jag inte kommer ha samvete nog att hysta bort nästa år... :)

millandante sa...

Inte roligt att så fina sagor får ett sorgligt slut, så detta måste ju bara lösas!!
Vad sägs om lite billiga loppismöbler i väntan på de rätta!?
De kan du ju skänka vidare sedan och varken plånbok eller natur har tagit någon större skada!
VÄLDIGT SNYGGT GOLV blev det i alla fall!!!!!
Kanske bara några läckra kuddar direkt på golvet såhär första året?
Kram

Milla sa...

Jättefint golv! Synd bara att sagan inte fick ett lyckligt slut! Titta på loppis om du kan hitta nåt tillfälligt, kanske olika stolar! Charmigt! Kram Milla

Nettan sa...

Golvet var jättesnyggt, du får säkert till det andra, men hasta inte, då blir det säkert inte som du vill !
Kram Nettan

Grodmamman sa...

Snyggt det blev med golvet!
Ha inte för bråttom, då ångrar man sig alltid!:)
Kram

♥ Fyra årstider sa...

Kan du inte köpa något på blocket som du kan måla?..jag tycker själv att det enkla är det vackraste.
Kram Lotta

alegni sa...

jag ser att bröderna karlsson jobbat flitigt! snyggt blev det, o nu väntar jag bara på fortsättningen ;)
kram
ingela

Signe 1 sa...

Hahaha, bara satt o fnissade när jag läste din kommentar hos mig:-). Du gjorde min dag! Ja, vad säger man, de (våra män)får nog bara hantera att lever man med en inredningsgalen så gör man, och vitt är ju färgen , så är det bara...;-)Ha en toppendag! Kram Sofia

Villa Carl Larsson sa...

Tack för din kommentar :) Man ska bara blogga när man känner för det. Då blir det bäst. Vad fint det såg ut att bli på balkongen.

Ja jag drömmer om hus jag också minsann och helst ett slitet sådant med lummig trädgåd som man kan få renovera. Men jag är så kräsen och det verkar vara dåligt om just dessa hus. Ett nytt och fräscht skulle inte heller sitta fel som byggs mer lantligt. Jag är INTE sugen på något funkishus. Jag vill ha ett mysigt hus om du förstår vad jag menar.

Kram Josefin

Britt sa...

kanske fynda några roliga lite udda möbler på loppis och måla...
Det kan bli hur läckert som helst och billigt! ;-)

Kram Britt

Helena sa...

Hm... går det inte att hitta nåt på blocket, eller loppis eller så... som du kan fixa till lite... i väntan på...?

Hoppas du hittar en lösning som känns BRA!!! Stor kram/H

Fröken Fräken sa...

Jag röstar nog inte för att köpa något som man egentligen inte vill ha, bara för att man trots allt gärna vill ha utemöbler så att man kan sitta ute på balkongen under de futtigt få månanderna som det är sommar. Kan du vänta och se lite om det alternativ som var slut kanske bleknar lite, och upptäcka att det faktiskt finns snygga andra alternativ? Vissa saker ser ju fula ut tills de kommer på sin rätta plats och man har fått fiffa lite.

Men du har ju fått en rekorderligt snygg trall!!

Ingrid sa...

Det blev då snyggt med trägolvet i alla fall. Jag tror ju med säkerhet du funderar ut nåt bra. Vi köpte konstrottning i svart förra året. Fyndade den till 50% på rean i början av juni och det var den verkligen värd.

~Livet i byn

Sus sa...

Hallå!!

Jag har skickat ett mail!

Kram Sus

batgirl sa...

Vad fint det blev med trätrallen. Och du ska se att det dyker upp en rottingmöbel när du minst anar det ;)

Livet i byn sa...

Va! Kunde du gissa vad det var ;0) Fniss...

~Livet i byn

Villa Carl Larsson sa...

Miss you :)

Trevlig helg. Kram Josefin

Ingrid sa...

Lever du? Måste bara kolla för jag saknar dina inlägg. Hoppas du bara har det för gott och myser.

~Livet i byn