söndag, april 12

Pyssel

Att det är påsk tänker jag nästan inte på. Hade det inte varit för våra underbara öppentider hade jag nog lunkat på i vanlig takt.
Många verkar ta påsken lite väl seriöst men alla är vi olika. Själv har vi träffat både familj och vänner men det tycker jag att man ska göra ändå=) Påsk eller inte påsk. Hur har ni firat?




Pysslar en del och måste ju visa mitt senaste alster..
Home is where the cookies are. Jag som är en riktig godisgris kunde ju inte motstå denna text och nu hänger den i köktet.
Nästa brädprojekt är till hallen, vad ska jag skriva? Välkommen är inte så skoj, har ni några förslag?

15 kommentarer:

Camillas nya hem sa...

Haha, underbar text!

Påsken här hemma har firats sparsamt, jag och dottern var hos mina föräldrar och åt påskmiddag igår.

Hoppas du får en trevlig vecka!

Hem och Lycka sa...

Vilken fin bräda!

Jo, håller med dig, visst bör man träffa släkten även till vardags! Här har min familj just åkt hem och imorgon ska vi till makens.

Hmm, lite förslag till hallens bräda;

Home is where you treat your friends like family and your family like friends.

Borta bra men hemma bäst.

Home is a starting place for love and dreams.

Home is where your memories begin.

Mi Casa es Su Casa.

There's no place like home.

Ingrid sa...

Jättefint pyssel!! Brädan är så snygg, du är duktig. Svårt att veta vad man ska skriva. I hallen har jag "HOME - That's where I belong".

Påsken går rätt omärkt förbi här med annat än att vi är lediga. Jag har städat hela dagen dagen inne och K städar ute med traktorn.

~Livet i byb

Jo sa...

Vi har rucklat hela helgen och åker inte hem förrän imorgon, så jag uppskattar påsken. Inte så mycket för pynt osv, men desto mer för att vi har varit långlediga! Man får så mycket gjort och ändå hinner man slappa! :D Jag skulle gärna ha påsk oftare, typ en gång i månaden. Om man bortser från äggätandet då... :)

Väldigt tjusig bräda! Tyvärr har jag inget bra ordspråk till dig.. Jag är lite trög så jag får fråga igen. Var har du köpt stämplarna, är det hos Classe eller panduro? :)

Ha det gott!

MITT VITA HUS sa...

Underbar=) Väntar fortrafande på en utlottning av u hade me at hello;) vad är det för stämplar du använder?
superfina iallafall=)
Kram M

Fröken Fräken sa...

Herr Fräken, eller ska jag kalla honom vid hans rätta namn: Kakmonstret, ger skylten två tummar upp! Och jag håller med!
Hm, passande text till hallen.. fick ett citat i huvudet som jag inte kommer ihåg var det kommer ifrån "Come back before you leave"

Jag håller med om påskfirandet, man ska fira eller inte fira, på det sätt som känns bäst för en själv. Här pysslas det mycket hellre än att jag åker till fjällen.

millandante sa...

Vilka härliga ord och så fint, som vanligt!!
Lustigt nog har jag just idag slipat på en bräda och skissat upp en text som ska hänga utanför ytterdörren (gissa vem jag hade i tankarna medans jag pysslade!?..hihi...)
Jo texten blev vår gatuadress som är väldigt fin... jag är inte färdig men nöjd hitills...
Så, namnet på din gata är en idé...
Kram
(från en som också tagit det väldigt lungt i helgen)

Signe 1 sa...

Tycker som dig, påsken är lite överreklamerad, less is more är min filosofi:-) Superfin bräda, gör du sånna o säljer eller? KRAM Sofia

Helen sa...

Vilken underbar text!! Vi har firat med vänner, god mat, påskbrevs utdelning, massa godis och påsk ägg. Idag har det bara städats efter gårdagens fest, umgåtts och slappats.

Helen sa...

Vilken underbar text!! Vi har firat med vänner, god mat, påskbrevs utdelning, massa godis och påsk ägg. Idag har det bara städats efter gårdagens fest, umgåtts och slappats.

Flaggduken 2 sa...

Vilken fin bräda du gjort.
Jag älskar ord & bokstäver i alla former.
Mitt senaste favo ord måst vara VI.
Så litet & kort men endå så stort!
Kram Petra

Helena sa...

Åh vilken härlig text =) Brädan var verkligen jättefin!

Tack för tänkvärda ord *glad* Det är nog så man ska tänka, göra val man mår bra av. Att leva i, och njuta av, nuet är en fantastisk inställning =)

Morgonen skulle kanske funka bättre här också.. har övergått från mitt på dagen till sena kvällen... men morgonen ÄR nog bättre *ler*

Stor kram, och tack och...ha en fortsatt mysig påsk! KRAM

Snuttan sa...

Oj oJ vilken underbar sida jag hittade här
Måste titta vidare på den
Missa inte min tävling på min sida

Kram
Åsa

alegni sa...

På väggen hos oss står det

Come to this house
Be one of us

Det är ett citat ur The Whos låt Welcome.

Kram
Ingela

alegni sa...

jag glömde ju säga att det var en fin bräda med en mycket lämplig text :)