onsdag, april 8

Hallongrottor..

Fullt ös medvetslös.
Man skulle kunna sammanfatta min dag på det sättet.
Ledig dag innebär nämligen sällan lugn och ro..
Tvätten ska tvättas och disken diskas. Jag borde anställa nån som kan sköta det åt mig. Livet hade varit så mkt enklare=)
Tänk vad jag hade kunnat hitta på roliga grejer. Shoppa, äta frukost med goa vänner och bara pyssla hela dagarna. Vilken lycka!
Nä, så illa är det väl inte men erkänn att det skulle vara bra skönt om man slapp ta hand om tvätten och bara slippa se disken ett par dar..

Sen ska jag väl erkänna att disken faktiskt fortfarande är odiskad.. men vad gör väl det när allt kommer omkring?
Det finns ju roligare saker att göra, eller hur?
Som att äta nybakade Hallongrottor tex..

15 kommentarer:

HWITA DRÖMMAR sa...

Mmm smaskens! Släng hit en tack! :D Ja det vore shysst som omväxling med lite extrahjälp hemma..så man kan pyssla pyssla hela dagen lång! Glad påsk!

Camillas nya hem sa...

Ja, snälla nån uppfinn nån robot som sköter allt sånt, det vore att höja livskvalitén avsevärt enligt mig!

Vad gott det ser ut, mycket bättre än att diska! :)

Helena sa...

Ja du PRECIS så känner jag! Det tar liksom aldrig slut!!!

Hallongrottorna såg ju bara sååå goda ut!!!

Glad påsk!!! Kram H

Helena sa...

Va gullig du är!!! Tack för din underbart goa kommentar på min blogg *glad*

Ja, betong är ju sååå kul att jobba med... och enkelt!!!! Tycker absolut att du ska testa... Men... sen var det ju det här med tiden då... igen =)

Så många idéer, så lite tid!!!

Kram

Nettan sa...

Ja att ligga i soffan med nybakta Hallongrottor & en tidning vore ju inga fel... disk & tvätt, vad är det ??

Kram Nettan

millandante sa...

Min mamma sa alltid, "det springer inte ifrån mig" och det ska gudarna veta att det inte gör, disk och tvätt springer ikapp en tycker jag!!
Och så mycket disk det blir när jag huserar i köket, men det får det bli, för imorgon ska jag baka Hallongrottor, köpa en ny tidning och njuta länge!
Det har du inspirerat mig till nu!!
Kram

alegni sa...

mums!
om jag hade råd, skulle jag anställa en tvätterska på studs!
det är ju inget tungt jobb, men ett jobb jag skjuter fram så mycket som möjligt, som tar en massa tid o som aldrig tar slut! suck...
kram
ingela

Anonym sa...

Mmmm hallongrottor bra för både själ och bomullen kring midjan. De ser otroligt smarriga ut.
Ja vardagsbestyren tar över livet i bland tycker jag....man skapar sig så många måsten.
Men försöker blunda för damråttorna och tvätten ibland och försöker leva i nuet. Men det är svårt.
Ha en fin fin dag.
Kram kram

Ingrid sa...

Åh, mina favoritkakor :0) Nu gjorde du mig sugen...

~Livet i byn

Fröken Fräken sa...

Som sagt, jag gillar ju när man får storstäda, rensa, göra om - men det där dagliga underhållet med diskning och torkning, det är så tråkigt! Tänk vad mycket pyssel jag istället hade kunnat ägna mig åt!

Mums för hallongrottor!

Sus sa...

Bra tänkt syster yster!
Klart man skall ta vara på sig själv också! Jag har sett alltför många som stressar och ska hinna med allt och sedan så får de en sjukdom eller annat och går bara och dör ung!

Så skit i disken för en dag! Njut!!!

Kram Sus

MissMagicGirl sa...

Så gott det ser ut med hallongrottor!

Grodmamman sa...

Ja, tänk om man slapp allt det vardagliga stöket, vad mycket annat kul man kunde göra då!:)
Smaskiga hallongrottor!
Kram

Jenny sa...

Hej Malla!
Hallongrottorna ser görgoa ut!!

Kika gärna in hos mig, jag har min första tävling på bloggen!

Glad påsk!!

Kram Jenny

Pysselprinsessan sa...

Hej hopp och glad påsk! Jag är i seriöst kitchen-aid-köpar-tag! Vad har du för modell och är du nöjd med den? Några tips eller andra tankar?
Kramar