lördag, oktober 27

DÅ va man fit for fight

Efter en helt jävla tokig dag på Ullared, 3500:- fattigare och med svettig panna, kom jag faktiskt till slut hem!
Helt makalöst är väl ordet för Ullared.
Gamla, unga, giriga och förbannat ettriga, det är VI som går runt där med ögonen på helspänn och med pengarna brinnande i fickorna.
Vi kom strax efter 9.30 och tack, gud ingen kö.
Jag tog en egen vagn, lika bra eftersom jag skulle shoppa ordentligt..
Börjar med hygienartiklarna och zickzackar mig igenom alla som tagit ledigt en fredagförmiddag. Ljus, servetter, hundartiklar, schampo, kläder, ja allt kan man hitta men...det jag vill ha är INREDNING..

Jag ser skyltar i taket som visar mig vägen..
Fort ska det gå.. Fan, va alla är långsamma..kan de inte snacka nån annanstans..åh, haaaaallå?? vad göööör ni? Ursäkta, kan jag klämma mig förbi här??
Pust, det går.. om man behåller lugnet!
Plötsligt är jag där. Inredning..
Adventstjärnor hänger i alla dess slag från taket och jag ställer vagnen längs väggen och beundrar alla fina lampor de har..19.90:-.. Alltså, det är sååå billigt..hmm, vilken färg ska man ha??
Slänger ett getöga på min vagn..BORTA!!!! VAGNEN är borta!!!!!!!

Inser efter 20 min att jag måste börja om...
Tränga mig ut ur hela gekås, ut genom allt och bort för att hämta en ny vagn..
Suck, nu börjar vi om..
Notan slutade ju trots detta ändå på 3000:- så jag gjorde ju någonting rätt..
hahahha!! Galet!!

Inga kommentarer: