fredag, november 2

GAPövning eller 2800:- hm...


Förra året sa min tandläkare att jag hade början till ett hål, skötte jag det ordentligt skulle jag slippa laga..
Då,(förra året alltså) lagade jag en gammal fyllning som gett vika, en visdomstand drogs..Ja det blev 1900:-

Så, snart jag började närma mig tandläkarmottagningen började hela munnen att ila. Varje tand hade plötsligtnågot fel.
Jaha, tänkte jag, nu kommer man väl få laga ALLA tänder..

Vilken lättnad när tandläkaren sa att jag inga hål hade.."börjantilletthåltanden" var fortfarande början till ett hål..skönt!!

MEN..Jag gnisslar tydligen tänder??? Say what?
Blev måttligt road när jag hörde detta, tandläkaren visade mig hur det såg ut i min mun..gaahh..
Jag hade 2 val sa han...
Antingen gör du gapövningar..man ser ut som en gorilla eller nåt..
Eller så skaffar du en bettskena för 2800:-
Testa övningarna först tyckte han då...

NÄHÄ..tror du svarade jag...jag vill ju såå gärna skaffa en bettskena och se ut som om jag är 10 år eller nåt...min sambo går ju verkligen i gång på sånt..eller jaaa jag vill ju så himla gärna kasta nära 3000:- på en skena som jag har när jag sover..öh??
SJÄLVKLART väljer jag G(AP)övningarna..20 st om dan...

1 kommentar:

Sus sa...

Hallå Du kan få låna min bettskena hi hi... som bara ligger i en låda på toan. Har totalt glömt bort den! Får väl ta fram den kanske. Jag behövde dock inte betala något för den då jag hade remiss och massa besök som gjorde att det gick på högkostnadskyddet, men det var då jag bodde i Jönköping. Min käke knäpper när jag tuggat på mycket. Den är liksom utsliten kan man säga...

Kramen
sus