tisdag, maj 8

Min egna timme på morgonkvisten, när Z sover morgonlur nr 1, kan vara den bästa timmen på hela dygnet.
Då kan jag blogga, Facebooka, kolla mail och bara slösurfa. Och äta frukost. Har upptäckt omelett nu under LCHF.
Har varit värdelös på att få dom perfekta, men nu har jag kommit på trixet. Sjukt låg värme och en tunn omelettsmet.
Jag kör inte efter nåt recept utan mer på känn.
2 ägg
En svätt grädde, typ 2 msk.
Riven Prästost
Salt och peppar.
Stek i smör.
Ibland kör jag på 3 ägg, beroende hur hungrig jag är.
Det slinker även ner skinka eller bacon ibland. Fast, det är mer middagsomelett kan jag tycka.
Fick låna en inspirerande bok om LCHF, (LCHF husmanskost) ska gotta ner mig ordentligt i kväll efter Vårruset.
Japp, för det ska jag ta mig igenom ikväll tänkte jag. Sprang för första gången igår, sen Mars förra året.
Gick förvånansvärt bra, med tanke på att jag hade en hund i ena handen och en barnvagn i den andra.
Allt går om man vill!

Inga kommentarer: