söndag, maj 24

Det tar på krafterna...

..att springa på loppisar.

Avverkade hela Smålands loppisutbud under helgen och vilka fynd! Är många hundralappar fattiggare men vad gör väl det när jag hittat så fina prylar.


Jag hittade fler än 10 fina burkar som snabbt ska tvättas ur och ställas i skafferiet. Roligare att ha fina burkar än fula odesignade mjölpåsar.


Registreringsskylt för en ynka 10.-


Mest nöjd är jag väl med sockerlådan som har ett lock. Frågan är bara om jag ska vara hemsk med den och låta den agera blomlåda på balkongen. Den gillar nog inte regn..

Tack för alla fina grattishälsningar, jag är numer gammal och vis..

20 kommentarer:

Pricken över i sa...

Fiiina saker! Gamla saker har sådan sjæl, man børjar direkt att hitta på dess historia i sitt huvud :) Du är inte gammal o vis utan äldre och vis!
Hælsn en 29-åring!

Helen sa...

Vilka fina saker du fyndat!

Villa Carl Larsson sa...

Hahaha gammal det vet jag inte. Du är ju rena ungdomen :) Och WOW vilka fynd. Jag hade också spenderat hundralappar om det fanns så snygga fynd som de du hittat. Burkarna är bedårande. Det är inte alltid så lätt att hitta just sånna gamla fina. Och sockerlådan.. jag säger bara mmmm *L* Du kanske kan impregnera den med nåt så den tål att vara ute. Och så kan du ju lägga plast i så inte trät suger upp allt vatten.

Kram Josefin

Hem och Lycka sa...

Vilka härliga fynd du gjort! Burkar är ju alltid användbart och skoj också när de är fina ;-)

kram Mia

Nettan sa...

Åh, vilka fina fynd du gjort, gillade allt, men sockerlådan va super =)
Kram Nettan

Milla sa...

Jättefina fynd! Cool reg skylt! Vill också åka på loppis och hitta roliga saker!!! Kram Milla

alegni sa...

oj, så fina saker du fyndat. o alldeles riktigt, sockerlådan är finast av alla! prima loppisar ni har i era trakter!
kram
ingela

Ingela la la sa...

Vilka fynd! jag tror inte heller att lådan blir så glad av vatten.. det vore lite synd om den blev förstörd du gamle och vise.

Kram Ingela

Helena sa...

Men WOW!!!! Vilka fantastiska FYND!!! Guuud så mycket fint du hittat *inte alls avundsjuk* =)

KRAM

Made in Persbo...Carina sa...

Vilka fina fynd! Det är ju så kul med loppisar. Åkte du bara iväg sådär planlöst och letade efter loppisar eller har du släkt och vänner i Småland som guidade dig runt?

Kram, Carina

Ingrid sa...

Men vad du fynda, sockerlådan är ju bara för snygg.

~Livet i byn

axelina sa...

Vilka fina fynd! Det är så roligt med loppis. Jag hoppas på att hitta många fynd i sommar på loppis och auktioner:)

Fröken Fräken sa...

Men...! Det är ju till Småland jag ska åka, inte till Stockholm!!(börjar faktiskt ha svårt att hitta nya saker i affärer numera..) Vilka superfinahärligavidunderliga fynd! Tror att jag gillade burkarna allra bäst. Frustrerande att inte kunna köpa med sig allt man vill ha, men nu har du väl sommarsemestern räddad? Själv hittade jag glasburkar med metallock, och med texten "Norge" på idag på Kupan. Helcoola!!

Pysselprinsessan sa...

Grattis i efterskott! Å fy vad avis jag blir på dina underbart fina fynd! ;P
Många kramar!

Grodmamman sa...

Fina burkar du hittade och sockerlådan var jätte fin! Har aldrig sett en med lock förrut!
Kram

Malin sa...

Underbara saker!! Finns det nån lista nånstans med bra loppisar? Jag har aldrig tur, utan hamnar på ganska dåliga loppisar..=(

Anonym sa...

Vart hittar du alla loppisar i Småland, tell me, tell me :-) Kram!

Anonym sa...

Oj! Det visste jag inte om. Jag tar mig inte riktigt tid vid att gå på loppisar. Men det ska bli ändring på det faktiskt. :-) Jag bor i norra delen av Småland. Men det borde finnas här med... Kram!

Stjärnor & Champagne sa...

Oj vad mycket fint du har hittat. Blir så avis på alla som fyndar på loppisar. Vilken fin blogg du har , har kollat runt lite.
Titta gärna in och tävla hos mig om du har lust.

Kram Anne

♥ Fyra årstider sa...

Även jag har blivit en loppis brud..det är så himla kul.
Kram Lotta